Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det var ikke akkurat noen bombe. GT-serien har vært så tragisk i så mange år nå at jeg er litt bekymra for at Turn 10 skal bli late og gjøre at Forza Motorsport ikke blir så bra som det kunne blitt med ordentlig konkurranse.

Forza 6 Apex kan tyde på at det allerede har skjedd. I grunn Forza 5 også.

 

Men nå er det mange andre bilspill som har sørget for gode opplevelser hvor DC er en av tidenes mest undervurderte tittel. Dirt Rally gjør denne øvelsen bedre enn noen andre samt de store sim titlene hvor noen også blir tigjengelig på konsoll.

 

GT har siden GT5P blitt en eksentrisk greie hvor design og utviklingsledelse vaser i rosa skyer og er mer opptatt av å kjøre bil selv enn å lage gode spill. GT4 var den siste virkelig gode her og det samme med FM4.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Men nå er det mange andre bilspill som har sørget for gode opplevelser hvor DC er en av tidenes mest undervurderte tittel.

Kanskje litt off-topic, men jeg er absolutt på jakt etter et bra bilspill til PS4. Problemet er at det er mange "gode" spill, men samtlige jeg har testet har hatt mange irritasjonsmomenter jeg kunne vært foruten. For å ta noen:

 

1. The Crew. På mange måter helt genialt, og motorsyklene i Wild Run imponerte meg stort. Kjipt at å lage egen karakter er bannlyst i de aller fleste bilspill, men ikke en så alt for stor sak for meg. Problemet med The Crew for meg er at det er så vanskelig og komplisert å finne løp å kjøre. Historien er for rotete. Blir mest å bare lage mine egne løp.

 

2. Project Cars. En av favorittene på mange måter, men også noe av det mest idiotiske jeg har sett av design. For eksempel startet jeg et løp, men lyden på motoren var for høy for min smak. Dermed måtte jeg avslutte løpet, gå helt tilbake til hovedmenyen og så bla meg frem til Options for å skru ned lyden. WTF? Å kjøre et enkelt løp alene går helt fint. Da lagres kartet og bilen man har valgt, så det er lett å kjøre samme løp om og om igjen. Bare synd ingenting annet lagres der. Går jeg derimot på Time Trial kan jeg velge å kjøre mot den beste tiden min. Problemet er her at jeg ikke får se banen jeg velger. Alt jeg får er navnet. Hvordan i huleste kan jeg vite noe som helst om banen utelukkende ved hjelp av navnet? Og velger jeg en annen bil starter løpet automatisk. Det er ikke mulig å først velge bil, og så velge bane. Decals til bilen har jeg også, men også dette velges automatisk. Hvorfor får jeg ikke engang velge farge på bilen min? Heldigvis er Project Cars 2 for lengst bekreftet, så håper de har lært der.

 

3. Driveclub. Meget bra på mange måter, men navnet er for bokstavelig for meg. Morsomt å spille med andre, rimelig meningsløst å spille alene.

 

4. Gran Turismo. Har vært med siden starten, og kommer nok til å fortsette. Eneste ulempen er at det er fullstendig bilsim-onanering, men noe "spill" er det verre med. Utrolig fet simulator, men relativt kjedelig som spill. Det går rett og slett for sakte. Bokstavelig talt. føles som om jeg surrer av gårde i 50km/t stort sett hele tiden.

 

5. Assetto Corsa. Spilte dette litt på PC, men gikk fort lei. Alt for vanskelig for meg.

 

Har en XBone også, men som det er nå holder jeg meg til Project Cars pga VR. Eneste kjipe er at jeg har ratt og pedaler til PS3, men det funker ikke til PS4. :(

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har ikke hatt playstation siden ps2 og har nå Xbox One. Har tenkt lenge på å skaffe meg ps4 og nå som No Man sky har kommet så klarer jeg ikke å holde meg lenger. Men siden det kommer en ny versjon av ps4 snart er det da dårlig timing å kjøpe nå med tanke på pris? Prisen vil vel mest sannsynlig gå en del ned når den nye versjonen kommer eller?

 

Setter pris på svar :)

Lenke til kommentar

For dem som synes BF1 blir litt for mye Battlefield.

 

Tenkte også det samme når Verdun ble annonsert for PS4 forrige uke. BF1 som mange sier er "WW1 played like WW2". Verdun er mye mer tro til hvordan man drev krigføring den gang.

 

Når det er sagt får vi håpe vi å oppleve en krig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hei! Jeg har ikke hatt playstation siden ps2 og har nå Xbox One. Har tenkt lenge på å skaffe meg ps4 og nå som No Man sky har kommet så klarer jeg ikke å holde meg lenger. Men siden det kommer en ny versjon av ps4 snart er det da dårlig timing å kjøpe nå med tanke på pris? Prisen vil vel mest sannsynlig gå en del ned når den nye versjonen kommer eller?

 

Setter pris på svar :)

Er nok mange dumme tullinger som av ukjente årsaker bare MÅ ha den nyeste versjonen, og dumper den gamle konsollen på finn.no i nærmeste fremtid. Ville vurdert å vente på den muligheten, siden du allerede har klart å vente såpass lenge... 

Ellers får vi kanskje vite når NEO kommer om en uke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Jeg har ikke hatt playstation siden ps2 og har nå Xbox One. Har tenkt lenge på å skaffe meg ps4 og nå som No Man sky har kommet så klarer jeg ikke å holde meg lenger. Men siden det kommer en ny versjon av ps4 snart er det da dårlig timing å kjøpe nå med tanke på pris? Prisen vil vel mest sannsynlig gå en del ned når den nye versjonen kommer eller?

 

Setter pris på svar :)

No Man Sky kan du sikkert risikere at noen kaster etter deg i ren forbannelse :) uansett sikkert ikke vanskelig å få til en grei pris på finn.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...