Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja men dette er vel første gang Sony går ut og offisielt støtter det. Tydlig at produktet nå er såpass bra at dem føler at dem kan promotere det. 

Har sagt det før, men dette er farlig. Det beste med å spille online på en konsoll, som objektivt sett er en dårligere opplevelse i forhold til PC, er jo at du kan være (ganske) sikker på at de andre du møter har samme utstyr som deg. Hvis det blir utbredt at folk bruker mus og tastatur vil jo alle som bruker kontroller ha en massiv ulempe. Det er en stor tabbe av Sony å promotere dette. Jeg kommer ikke til å kjøpe noen flere onlineskytespill på konsoll hvis dette skjer i alle fall.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Selv har jeg spilt Call of Duty med en håndkontroller på PC og spilt kjempe bra mot resten med mus og tastatur. Nå hjelper selvfølgelig aim assist og at en blir matchet med folk på ca samme ferdighets nivå. Men det fungerer bra det syntes jeg...beste er jo når en forteller at jeg bruker en håndkontroller etter å ha fått endel bra kills...

Det blir ikke mottatt spesielt godt.... :D

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Selv har jeg spilt Call of Duty med en håndkontroller på PC og spilt kjempe bra mot resten med mus og tastatur. Nå hjelper selvfølgelig aim assist og at en blir matchet med folk på ca samme ferdighets nivå. Men det fungerer bra det syntes jeg...beste er jo når en forteller at jeg bruker en håndkontroller etter å ha fått endel bra kills...

Det blir ikke mottatt spesielt godt.... :D

Ha ha LarZen. :D

Lenke til kommentar

Husker da jeg pakket opp PS4-en min, da syntes jeg den var nesten latterlig liten. Designet hadde tålt mer pondus, så min våte drøm er at PS Neo er større, med fetere kjølesystem og plass for 3.5" HD. Ja, jeg vet, det skjer ikke.

Da er det samme pris på neo som det var på ps3, husker ennå da jeg betalte over 6000.kr da la ps3 til siden, nei da er det bedre med pc da, du allt da i pc som fetere kjølesystem og plass for 3.5" HD å det å mer til da i pc en hva det er i ps4. :)

Lenke til kommentar

Og da har PS4 fått offisiell tastatur/makro og mus støtte i alle spill. Damn... :D

EDIT: Med denne vel å merke.

https://www.playstation.com/en-us/explore/accessories/tac-pro-for-playstation-4/

Har eksistert en stund det ;) https://www.komplett.no/product/858632/spill/playstation-4/tilbehoer-til-ps4/hori-ps4-keyboardmouse

Men forhåpentligvis fungerer musen der bedre enn det jeg linker til, Musen der oppfører seg som en analog stikke, dvs ved lange og raske bevegelser så "rykker" den skikkelig til i følge mange som har testet den, ganske så poengløst når en spiller fps og har lyst på god aim!

Ooinaru det står hori på den ikke sony. :p 

Ja men dette er vel første gang Sony går ut og offisielt støtter det. Tydlig at produktet nå er såpass bra at dem føler at dem kan promotere det. 

Har sagt det før, men dette er farlig. Det beste med å spille online på en konsoll, som objektivt sett er en dårligere opplevelse i forhold til PC, er jo at du kan være (ganske) sikker på at de andre du møter har samme utstyr som deg. Hvis det blir utbredt at folk bruker mus og tastatur vil jo alle som bruker kontroller ha en massiv ulempe. Det er en stor tabbe av Sony å promotere dette. Jeg kommer ikke til å kjøpe noen flere onlineskytespill på konsoll hvis dette skjer i alle fall.

Er det farlig å spille online på konsoll da, :wow:  er pc bedre du mener det er bedre mus å tastatur en hva det er med kontroller da.

Hva? Jeg synes PS4 var en stor kloss.

Stor nei ps3 var stor ikke ps4. :p

Den mest elegante konsollen var jo PS2-slim. Den kunne man bære i en hånd og den fikk plass overalt. Ikke trengte den å oppdatere OS en gang per uke heller, og alle spillene kjørte uten problemer allikevel...

Vi var heldig med ps2 slim bråket ikke da, :thumbup:

Lenke til kommentar

Masse eksklusive titler pluss at den var bakoverkompatibel med PS1 gjorde at PS2 hadde et enormt utvalg av spill som vi ikke har sett før eller siden.

For min del er dette fortsatt den beste konsollen som finnes hvis vi ser bort fra at den åpenbart står tilbake for de nyere konsollene i teknisk ytelse. Selvfølgelig er det en del funksjonaliteter den ikke har, spesielt mtp online, men jeg foretrekker heller et minimalistisk grensesnitt fremfor å måtte bruke tid på å vedlikeholde et avansert OS med en masse funksjoner jeg aldri bruker. Man koblet til maskinen, satte i spillet og da var man i gang.

Jaja, da får det være nok lovprising av PS2 fra min side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...