vidor Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Satt meg ned nå for å spille nå og blir møtt med norske tale...holdt på å stikke skrujernet i ørene. Skjedde det samme på Xbox 360 med Rayman Legends med norske innstillinger som aldri noensinne har hatt noe effekt på lyd før i noe spill. De legger jo ikke ut slikt i menyene heller eller opplyser om det, så man ser heldigvis at det må være noe man kan gjøre når man leser baksiden med språkopsjonene bak på coveret. Du kan jo ha det litt gøy med språkbytte også. Finsk er jo en klassiker, men svensk er jo festlig det også. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 I gamle dager lærte vi engelsk av å spille, tviler på at kidsa i dag har dårligere språkøre. Men det verste med lokalisering er når spill blir forsinket av det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 det er ekstra teit når Norge egentlig aldri har hatt en dubbekultur, ikke film ikke TV og heller ikke spill. men nå har spillfolka plutelig bestemt seg for at Norge trenger dette på spill. Microsoft har vært så gira på at vi ikke kan engelsk at fram til nå har man blitt tvunget til å ha konsollen på norsk. Lenke til kommentar
Happyherb_InnleggNO Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Min løsning har alltid vært å sette alle innstillinger til engelsk når jeg starter opp en konsoll for første gang. Men jeg studerte mange år i England så språket er ikke et problem for meg. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Har selv all teknologidingser satt til engelsk, både på grunn av disse tingene som dere nevner og fordi det er enklere å feilsøke ting hvis du har de korrekte engelske navnene på alt. Dette gjelder både PC, mobil, nettbrett og spillkonsoller. Til og med TV. 2 Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 det er ekstra teit når Norge egentlig aldri har hatt en dubbekultur, ikke film ikke TV og heller ikke spill. men nå har spillfolka plutelig bestemt seg for at Norge trenger dette på spill. Microsoft har vært så gira på at vi ikke kan engelsk at fram til nå har man blitt tvunget til å ha konsollen på norsk. Vi har dubbekultur på ting som er rettet mot barn. Så at R&C dubbes er jo egentlig helt greit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 det er ekstra teit når Norge egentlig aldri har hatt en dubbekultur, ikke film ikke TV og heller ikke spill. men nå har spillfolka plutelig bestemt seg for at Norge trenger dette på spill. Microsoft har vært så gira på at vi ikke kan engelsk at fram til nå har man blitt tvunget til å ha konsollen på norsk. Vi har dubbekultur på ting som er rettet mot barn. Så at R&C dubbes er jo egentlig helt greit. var ikke noen dubbing av ting nå jeg vokste opp, vet ikke hvordan det er nå. kanskje noe ymse dårlige tegneserier var det med det var få. vi har ingen dubbekultur på lik linje med f.eks tyskland. derfor blir det ganske latterlig at spill nå skal presses over, eneste måte er å bytte systemspråk ikke spesielt brukervennlig Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 (endret) vi har ingen dubbekultur på lik linje med f.eks tyskland. Er du sprø? Tyskland har jo STOR dubbekultur. De dubber jo til og med 18 års Hollywoodfilmer på kino. "Ich komme wieder!" (-Terminator) (Takk til Isbilen for gramatikk.) Endret 18. juli 2016 av Tor Rasmussen Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Det er strengt tatt "ich komme wieder". /pirk Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 vi har ingen dubbekultur på lik linje med f.eks tyskland. Er du sprø? Tyskland har jo STOR dubbekultur. De dubber jo til og med 18 års Hollywoodfilmer på kino. Kanskje litt forvirrende ordbruk, men tror nok det var akkurat det han siktet til, at Norge ikke har en dubbekultur som tilsvarer den de har i Tyskland. Det er nok også rett, men vi har dubbekultur på så og si alt av tegnefilmer og, som Jakoozie sier, ting som er rettet mot barn. Ratchet & Clank mener jeg alltid har vært dubbet til norsk, eller hatt mulighet for norsk tale. Er i alle fall flere enn bare det nyeste spillet. Jeg kan også sette pris på begge deler, den norske dubbingen i R&C er strengt tatt ikke dårlig, men er enig i at engelsk er bedre. Humoren har mer snert der. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Klarer ikke å bli helt fenget av Ratchet and Clank på PS4. Det er ekstremt vellaget og pent såklart, men jeg synes spillet er litt for mye third person shooter og litt for lite plattformer. Og skytingen er ikke så givende etter min mening. Det er veldig gøy når det skjer noe i storyen, liker godt humoren osv. Men synes det er for lite story og for mye rent gameplay. I grunn veldig enig. Har ingen nostalgiske hjelpemidler heller i forhold til denne serien, annet enn Quest for Booty som var helt grusomt. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Jeg har holdt meg unna Ratchet & Clank, Jak & Daxter og lignende spill rett og slett fordi de er rettet mot barn og jeg tror at man som voksen er nødt til å ha et nostalgisk forhold til disse spillene for å få noe ut av dem. Jeg kjenner voksne som digger å spille Banjo Kazooie fordi de spilte det som barn, men selv klarer jeg ikke å fatte interesse for en flyvende bjørn. En grønn dinosaur som bæsjer egg derimot går rett hjem her... Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Jeg spilte Jak & Daxter som voksen, banna bein et av de beste plattformerne jeg noensinne har spilt. Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Jeg har holdt meg unna Ratchet & Clank, Jak & Daxter og lignende spill rett og slett fordi de er rettet mot barn og jeg tror at man som voksen er nødt til å ha et nostalgisk forhold til disse spillene for å få noe ut av dem. Jeg kjenner voksne som digger å spille Banjo Kazooie fordi de spilte det som barn, men selv klarer jeg ikke å fatte interesse for en flyvende bjørn. En grønn dinosaur som bæsjer egg derimot går rett hjem her... Alle de spillene trenger jo absolutt ikke akkurat kun for barn da. Humoren i de fleste av dem vil du forstå mye bedre som voksen enn som barn. Jeg var vel rundt 20 når jeg spilte de på playstation selv. Spillet som derimot føles litt for barnslig for meg var sly racoon. Der var humoren også rettet mot barn og ikke bare grafikkstilen. Lenke til kommentar
Happyherb_InnleggNO Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Jeg har holdt meg unna Ratchet & Clank, Jak & Daxter og lignende spill rett og slett fordi de er rettet mot barn og jeg tror at man som voksen er nødt til å ha et nostalgisk forhold til disse spillene for å få noe ut av dem. Som godt voksen må jeg si meg uenig i dette og enig med Eddie_Peddie over her Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 (endret) Ikke overraskende så kommer det en rimelig fet PS4 utgave av Rise of The Tomb Raider. https://blog.eu.playstation.com/2016/07/19/rise-of-the-tomb-raider-arrives-on-ps4-this-october-with-new-ps-vr-mission/ Endret 19. juli 2016 av LarZen Lenke til kommentar
Hoigo76 Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 (endret) jaja,da ble det nytt ratt på meg..hadde egentlig ikke tenkt å bruke så mye peng på ratt,men siden jeg først må ha nytt så what the hell har på følelsen det kommer til å kunne støttes på playstation lang tid fremover..og betalingsutsettelsen gjorde det ikke vanskeligere,og jeg bare VET at jeg må ha ratt klar til nye gran turismo http://cdon.no/spill/dirt_rally_+_thrustmaster_t300_racing_wheel-37266715?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Dirt+Rally+++Thrustmaster+T300+Racing+Wheel&utm_content=37266715&utm_campaign=prisjakt_no_ Endret 19. juli 2016 av olliver Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Ikke overraskende så kommer det en rimelig fet PS4 utgave av Rise of The Tomb Raider. https://blog.eu.playstation.com/2016/07/19/rise-of-the-tomb-raider-arrives-on-ps4-this-october-with-new-ps-vr-mission/ Ingen tvil om at det blir ein meget bra PS4 utgave. Er muligens solgt på den nye vanskelighetsgraden samt at man får første persons synsvinkel som VR-opplevelse av spillet. Mange godbiter her som gjere at spillet må vurderast. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Ikke overraskende så kommer det en rimelig fet PS4 utgave av Rise of The Tomb Raider. https://blog.eu.playstation.com/2016/07/19/rise-of-the-tomb-raider-arrives-on-ps4-this-october-with-new-ps-vr-mission/ Ingen tvil om at det blir ein meget bra PS4 utgave. Er muligens solgt på den nye vanskelighetsgraden samt at man får første persons synsvinkel som VR-opplevelse av spillet. Mange godbiter her som gjere at spillet må vurderast. Er bare det nye kapitlet Blood Ties som kan spilles i VR. Ikke hele spillet. Jeg bare nevner det om du leste feil...kjedelig å bli skuffet senere liksom 1 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 jaja,da ble det nytt ratt på meg..hadde egentlig ikke tenkt å bruke så mye peng på ratt,men siden jeg først må ha nytt så what the hell har på følelsen det kommer til å kunne støttes på playstation lang tid fremover..og betalingsutsettelsen gjorde det ikke vanskeligere,og jeg bare VET at jeg må ha ratt klar til nye gran turismo http://cdon.no/spill/dirt_rally_+_thrustmaster_t300_racing_wheel-37266715?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Dirt+Rally+++Thrustmaster+T300+Racing+Wheel&utm_content=37266715&utm_campaign=prisjakt_no_ Det spørs vel om de har forbedret kjørefølelsen noe, de tidligere spillene har vært svake, spesielt sammenlignet med Forza. Blir det ikke forbedring så er det lite vits med ratt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå