Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Ser ikke for meg at spillet skal bli som Spore, men at det skal ha den samme følelsen av uforløst potensiale over seg. Eller følelsen av at det utviklerne prøver på, strengt tatt ikke lar seg gjøre på noen tilfredsstillende måte.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke for meg at spillet skal bli som Spore, men at det skal ha den samme følelsen av uforløst potensiale over seg. Eller følelsen av at det utviklerne prøver på, strengt tatt ikke lar seg gjøre på noen tilfredsstillende måte.

Jepp. Siden du allerede poengterte det godt gadd ikke jeg utbrodere det.

 

En prosessuell generert verden kan fungere godt i noen få tilfeller. Elite på Amiga var en av de, men det er ikke mange av disse titlene hvor man får dette til å fungere for spilleren. NMS kan fort føles uten mål og mening og som en endeløs og meningsløs aktivitet.

 

I mine øyne kan NMS bli skoleeksempelet på at det ikke er størrelsen på en spillverden eller antall oppdrag man kan utføre som gjør et spill godt eller ei. En tendens som har vært i spillindustrien i lang tid. Man lager verdenen større og hiver inn et tonn fetch og kill quests som ikke bidrar til innlevelsen.

 

Jeg håper vi snart beveger oss bort fra "omg that map is sooo big, look at that shitload of things we have to do". Et spill må heller ikke være historiedrevet med en knallbra historie for å være bra. Men en verden som er godt konstruert med gjennomtenkte oppdrag kan være nok.

 

Rust eks. kunne hatt oppdrag som gikk ut på å etablere visse nivåer av sivilisasjon. "Build a hut and get self sustained with food", "Build a village with xx and xx other players". The Forest i veganmode hadde også fungert med slike type oppdrag i SP og coop (benytter verdenen til TF som et eksempel).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

siden det bare er battlefield jeg gidder å spille, så gleder jeg meg ivertfall til battlefield 1.. både battlield 2 bad company, 3 og 4 er mine favoritter innen spillsjangeren, hvem som er best er umulig å si, men jeg har ivertfall spilt de MYE. Finnes det spill som likner, dvs "relativt" realistisk krigsspill med store slagmarker, god grafikk, mye ødeleggelse, mye våpen å velge i og mange spillere i multiplayer, så gi gjerne tips. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Sånn uten å si spoilere men jeg har spilt igjennom uncharted 4 nå og hva faen er det med den afrikanske høre musikken som spilles igjennom hele sluttsekvensen slik at en iblant så vidt hører hva som sies ??

 

Uncharted 4 har ekstremt dynamisk lyd, det fungerte også dårlig hos meg.

hvis jeg ikke husker feil er det lydsettings i spillet som gjør at du kan minimere den dynamiske rangen og forskjellig outputs.

ta en titt der. hvis ikke så må du in i settings på konsollen å sette på DD eller DTS noe i den duren

Lenke til kommentar

Nå er det bare noen dager til I Am Setsuna kommer ut, et JRPG fra Tokyo RPG Factory som blir markedsført som "a classic RPG for modern times". Det kommer ut på PS4, Vita og Steam. Jeg forventer ikke at det får dekning på Gamer (selv om det hadde vært en fin overraskelse) eller noe særlig markedsføring ellers, så da må man nesten ta den jobben selv. Nå er det ingen garanti for at det blir bra, men jeg håper det skal være en motvekt mot de JRPGene som har kommet ut i det siste som har kjente navn men har vist seg å være middelmådige.

Lenke til kommentar

 

Sånn uten å si spoilere men jeg har spilt igjennom uncharted 4 nå og hva faen er det med den afrikanske høre musikken som spilles igjennom hele sluttsekvensen slik at en iblant så vidt hører hva som sies ??

 

Uncharted 4 har ekstremt dynamisk lyd, det fungerte også dårlig hos meg.

hvis jeg ikke husker feil er det lydsettings i spillet som gjør at du kan minimere den dynamiske rangen og forskjellig outputs.

ta en titt der. hvis ikke så må du in i settings på konsollen å sette på DD eller DTS noe i den duren

 

Testa litt rundt i oppsettet men fant ikke så mye ut av det. Har den på DTS allerede og i de fleste sekvenser gjorde den det rett, men rett i slutten etter selve eventyret er over så ville den jungelmusikken henge i sammen med talen hele tiden. Skikkelig funky haha. Nå som hele greia er ferdig er det ikke så mye å bry seg om, da det er liten sjanse for at jeg spiller spillet igjen.

Lenke til kommentar

 

Bare synd man ikke får kjøpt det for seg selv...foreløpig i hvertfall.

 

Jeg tipper det blir mulig å få kjøpt løst når lanserings vinduet for Infinite Warefare er over. 

 

 

 

Om de er smarte så gjør de nok det tilgjengelig ja. Forstår at de ønsker å utnytte  COD:Mw ryktet til å få solgt ekstra mange av årets COD også, kynisk, men money talks :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...