Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Jeg hører min 120 gb versjon kun når tv/surround er på lydløs.

Min xbox 360 slim lagde mer lyd en min ps3. Og tru at konsoller eller krarftige pc`r blir helt lydløse er som og tro på at du får x antall jomfruer med på kjøpet når du sprenger folk i lufta. Altså bare svada.

 

PS4 skal i hus på dag 1 om den koster 3 tusen eller 8 tusen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om neste Playstation blir en større suksess enn sin forgjenger avhenger mye av om de blir å fjerne bruktspillmarkedet, eller ikke. Det er ingen hemmelighet at de nylig har fått tak i teknologi som gjør det mulig for maskinvaren å gjenkjenne hver eneste disk man putter i den, noe som gjør den ubrukelig for andre. Personlig hadde jeg aldri orket å betale penger for en konsoll som gjør dette, eller krever at man må online for å få noe til å i det hele tatt fungere.

Lenke til kommentar

Tviler egentlig på at bruktspill eller ikke påvirker suksessen til dingsen så veldig. Spørsmålet nå er vel heller om de klarer den økte konkurransen fra PC, tablets og telefoner. Jeg tror nå konsollene kommer til å henge med i en eller annen form, men det er godt mulig vi nådde høyden med denne og forrige generasjon.

Lenke til kommentar

Det kan jo bli hyggelig om du ikke en gang kan ta med ett spill til en kompis

 

Det er ikke bare det. Men sannsynligheten for at konsollen også vil kreve online hver gang man starter et spill vil i tillegg være stor. Etter min mening eier man ikke spillet, men man leier en lisens til å spille spillet. En dag i fremtiden når de fjerner serverne til det aktuelle spillet vil det ikke engang bli mulig å spille offline på det.

 

I tillegg til at jeg må drasse med meg hele konsollen for å spille med venner, selv om de andre har samme konsollen, og de samme spillene. Bruker konsollen mye når det er lite å gjøre på jobb, og der er den aldri koblet til nett.

 

Mye tider på av Microsoft gjør dette, men har foreløpig litt mindre tro at Sony blir å gjøre det, men er skeptisk til det motsatte er bevist. Nintendo gjorde det ikke, så får nøye meg med noe der om de andre velger å grave sin egen grav.

Lenke til kommentar

I tillegg til at jeg må drasse med meg hele konsollen for å spille med venner, selv om de andre har samme konsollen, og de samme spillene. Bruker konsollen mye når det er lite å gjøre på jobb, og der er den aldri koblet til nett.

 

Gjør det? Virker mer sannsynlig at det betyr at du må logge inn på din konto på deres maskin om du vil spille dine spill der. Det er da ikke Nintendo det er snakk om her. :p

Lenke til kommentar

Tviler egentlig på at bruktspill eller ikke påvirker suksessen til dingsen så veldig. Spørsmålet nå er vel heller om de klarer den økte konkurransen fra PC, tablets og telefoner. Jeg tror nå konsollene kommer til å henge med i en eller annen form, men det er godt mulig vi nådde høyden med denne og forrige generasjon.

 

Gamestop mener rundt 60% av spillerne vil unngå de nye konsollene om dette skjer. Personlig kjøper jeg alt nytt, men det er de andre problemene en bruktspillsperre drar med seg som ødelegger. På IGN og Youtube kan jeg ihvertfall skimte flere tusen spillere som sier de blir å droppe konsollen om dette skjer.

 

I tillegg vil det påvirke salget av butikkene som selger bruktspill legger ned. Gamestop er en av de største distributørene, og de selger tross alt både nye konsoller og spill.

 

Det er selvfølgelig ingen som har råd til flere spill i måneden. Ofte må man vente før man får kjøpt det man vil ha, så hva gjør man om spillet er utsolgt, og produksjonen har tatt slutt? Å potensielt måtte laste ned 50 GB vil for min del ta hele dagen, kanskje mer.

 

Men som sagt, en bruktspillsperre vil alltid være det samme som å leie, ikke eie spillet. Det er det som plager meg. Så snart de stenger serverne er spillet, og alle pengene man har brukt på det bortkastet. Det er den tanken jeg ikke liker.

Lenke til kommentar

Gamestop mener rundt 60% av spillerne vil unngå de nye konsollene om dette skjer. Personlig kjøper jeg alt nytt, men det er de andre problemene en bruktspillsperre drar med seg som ødelegger. På IGN og Youtube kan jeg ihvertfall skimte flere tusen spillere som sier de blir å droppe konsollen om dette skjer.

 

I tillegg vil det påvirke salget av butikkene som selger bruktspill legger ned. Gamestop er en av de største distributørene, og de selger tross alt både nye konsoller og spill.

 

Nå er jo ikke akkurat GameStop en pålitelig kilde her da. Selvsagt vil de gjøre alt de kan for å både presse Sony og samle støtte blant spillerne. Ikke at jeg liker tanke på en bruktspillsperre, men jeg liker tanken på GameStop nesten like lite. Når det gjelder spillbutikkene er det uansett bare et tidsspørsmål før de tar kvelden. Salget av spill vil nok i fremtiden primært være på nett, mens sjapper av typen Elkjøp og Spaceworld tar over konsollsalget.

Lenke til kommentar
Når en maskin enten det er PS3 eller what ever, starter å jobbe så mye så burde det gå noen varsel lamper og en må sende maskinen til service eller kaste den på dynga å kjøpe en ny.

 

Kaster jo ikke noe som fungerer helt greit, og gidder ihvertfall ikke svi av flere tusenlapper på service på en gammel PS3 når man både får en ny en til rundt 2500 1900 (??) :p Herreminhatt så billig den har blitt. Vurderte en stund å skaffe en ny PS3 men nå som PS4 er rett rundt hjørnet blir jo det litt bortkastet.

Lenke til kommentar

Kaster jo ikke noe som fungerer helt greit, og gidder ihvertfall ikke svi av flere tusenlapper på service på en gammel PS3 når man både får en ny en til rundt 2500 1900 (??) :p Herreminhatt så billig den har blitt. Vurderte en stund å skaffe en ny PS3 men nå som PS4 er rett rundt hjørnet blir jo det litt bortkastet.

 

Enig der. Min bråker også mer enn jeg liker, men ikke nok til at jeg gidder å kjøpe en ny. Synes ikke den nyeste modellen er spesielt stilig heller, eller for den saks skyld særlig egnet til å stå i en TV-benk (man trenger jo tilgang til toppen). Kanskje jeg kjøper en ny når neste modell kommer, om PS4 viser seg å ikke være bakoverkompatibel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...