Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Knuste nettopp den siste kontrolleren eg hadde (den grå) pluss det trådløse PS4 headsettet. Vurderer enda å knuse maskinen. Jævla "gamer" faenskap.

Kanskje vurdere å gjøre noe annet dersom du blir så sint for... Spill?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Håper virkelig UC4 blir noe annet enn et lass med fiender. En god gode nedtoning av dette og litt mer tilnærming feelen man fikk i TLOU når man valgte laveste vanskelighetsgrad for å slippe hordene av zombier.

 

Synes det er litt trist at vanskelighetsgrad defineres som hvor mange fiender som pøses på og hvor mye skade (spoungy) fiende tåler. Er ikke det litt 90-tallish. På tide at nextlevel AI også blir et sterkt prioritert fokusområde i spill og ikke bare et hett tema i tech publikasjoner og vitenskapskretser.

 

Er ikkje alle som gidder å spille viss det blir for vanskelig, da dukker det fort opp syting for alt mulig anna enn egne ferdigheter. Spill i dag er lettare enn på 90-tallet for at fleire skal gidde å kjøpe spilla og faktisk spille di. Uncharted Collection har ein tilnærma mode som det man fekk oppleve med TLoU slik du nevner. Det er Explorer mode og her får du få fiender og dermed meir fokus på historie og oppdagelse. Typisk nok er det få som har testa den modusen.

 

Hvis "ferdigheter" defineres ved hvor mange bølger av spoungyness man orker å bruker timer etter timer på så joda. Etter 150 timer i The Division med utallige runder challenge modes i endgame, som dreiser seg om å knerte bølger på bølger så kan jeg ikke si at spillopplevelsen blir bra/bedre av dette og at hvorvidt man gidder eller ei etterhvert går på "ferdigheter".

 

Men det er klart, det er enklere å lage et spill hvor vanskelighetsgrad ikke går på god AI men "more of the same is harder".

Det er mulig UC4 blir kjøpt og testet i explorer mode, som jeg helt hadde glemt siden det er mange år siden denne serien ble spilt.

 

 

Tenker nok heller at egne ferdigheter i eit spill avgjere kor mange fiender man syns er for mykje. Spillet i seg sjølv er som det er. Mange valgfrie vanskelighetsgrader gir spilleren mulighet til å oppleve spillet som man vil. I tillegg har mange spill muligheten til å gjere det enklare/vanskeligare i innstillinger for spillet. Autosikte er jo kjekt å kunne slå av eller på etter som. Alt for mange spiller bare Normal mode og sjekker ikkje ut om spillet ville vore betre med andre innstillinger og vanskelighetsgrad.

 

Veit faktisk ikkje om UC4 har Explorer mode. UC1-3 på PS3 hadde ikkje Explorer mode om eg husker riktig. Meiner bestemt dette var noko som først kom på Uncharted Collection til PS4.

Lenke til kommentar

Rayman Origins og Legends er ute på PS4, så hvis du ikke alt har dem til PS3 vet du hva du skal gjøre. Pleier å være rimelig priset også.

 

Likte de veldig godt selv, så det er litt som Pixar-filmer. Designet for hele familien. Hvis man skal velge bort et av spillene ligger 40 remaster-versjoner av brettene i Origins i Legends galleriet, så Legends er mest bang for the buck.

Lenke til kommentar

Aggresjon er en merkelig ting. Det er en forsvarsmekanisme som ikke lenger har noen stor betydning i vårt regulerte overskudds samfunn. Resultater av aggresjon i dag er som regel negative.

 

Men mekanismen er der og urhjernen bare overstyrer.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Er mange som har hatt det en stund, og AIen på fiendene skal være jævla bra, og ser mange som skriver at kontroll og gameplay er det beste de har vært borti noen gang. Og jeg husker fra betaen at kontrollen imponerte meg jævlig selv, så dette er some hype shit!

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Håper virkelig UC4 blir noe annet enn et lass med fiender. En god gode nedtoning av dette og litt mer tilnærming feelen man fikk i TLOU når man valgte laveste vanskelighetsgrad for å slippe hordene av zombier.

 

Synes det er litt trist at vanskelighetsgrad defineres som hvor mange fiender som pøses på og hvor mye skade (spoungy) fiende tåler. Er ikke det litt 90-tallish. På tide at nextlevel AI også blir et sterkt prioritert fokusområde i spill og ikke bare et hett tema i tech publikasjoner og vitenskapskretser.

 

Er ikkje alle som gidder å spille viss det blir for vanskelig, da dukker det fort opp syting for alt mulig anna enn egne ferdigheter. Spill i dag er lettare enn på 90-tallet for at fleire skal gidde å kjøpe spilla og faktisk spille di. Uncharted Collection har ein tilnærma mode som det man fekk oppleve med TLoU slik du nevner. Det er Explorer mode og her får du få fiender og dermed meir fokus på historie og oppdagelse. Typisk nok er det få som har testa den modusen.

 

Hvis "ferdigheter" defineres ved hvor mange bølger av spoungyness man orker å bruker timer etter timer på så joda. Etter 150 timer i The Division med utallige runder challenge modes i endgame, som dreiser seg om å knerte bølger på bølger så kan jeg ikke si at spillopplevelsen blir bra/bedre av dette og at hvorvidt man gidder eller ei etterhvert går på "ferdigheter".

 

Men det er klart, det er enklere å lage et spill hvor vanskelighetsgrad ikke går på god AI men "more of the same is harder".

Det er mulig UC4 blir kjøpt og testet i explorer mode, som jeg helt hadde glemt siden det er mange år siden denne serien ble spilt.

 

 

 

Hvorfor?

 
Bortsett fra at forumet suger balle etter forrige oppgradering så har du svaret over.
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...