Limbeck Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Jepp. Dette er ikke et generasjonshopp. Jeg tror ps neo handler om ps vr og ikke så mye annet Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 De de dog burde gjort samtidig var å oppgradere WiFi. Det var nesten viktigere. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Vi vet da ikke om de kommer til å gjøre det eller ikke. Lenke til kommentar
Bottekott Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Jepp. Dette er ikke et generasjonshopp. Jeg tror ps neo handler om ps vr og ikke så mye annet Det gjennstår å se hvordan det blir. Det vi vet er at alle PSVR spill også skal kjøre på vanilla PS4. Med samme krav om 1080p og 60fps. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Jepp. Dette er ikke et generasjonshopp. Jeg tror ps neo handler om ps vr og ikke så mye annet Iom at de "dobler" GPU kapasiteten så ligger det mye i kortene at PSVR er innblandet. Endret 21. april 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 De de dog burde gjort samtidig var å oppgradere WiFi. Det var nesten viktigere. Nei synes jeg ikke det da, enkelt bruk nettverksledning Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Hvordan blir det med 4K på Neo og Netflix? Må ikke Netflix ha en egen chip for 4K? Lenke til kommentar
Happyherb_InnleggNO Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Hvordan blir det med 4K på Neo og Netflix? Må ikke Netflix ha en egen chip for 4K? Inntil Sony selv kommer ut med opplysninger om spesifikasjoner så vet vi ikke, men det ville selvsagt være meget merkelig hvis det ikke var støtte for Netflix 4K. Off topic edit: R.I.P Prince Endret 21. april 2016 av Happyherb_InnleggNO Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Hvordan blir det med 4K på Neo og Netflix? Må ikke Netflix ha en egen chip for 4K? http://itavisen.no/2016/03/29/playstation-4k-kan-komme/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 http://www.giantbomb.com/articles/sources-the-upgraded-playstation-4-is-codenamed-ne/1100-5437/ Original PS4 CPU: 8 Jaguar Cores at 1.6 GHz GPU: AMD GCN, 18 CUs at 800 MHz Memory: 8 GB GDDR5, 176 GB/s NEO CPU: 8 Jaguar Cores at 2.1 GHz GPU: Improved AMD GCN, 36 CUs at 911 MHz Memory: 8 GB GDDR5, 218 GB/s Tragisk hvis det stemmer. Hvorfor? Har du ikke satt deg inn i saken? Ryktene sier jo at det vil bli KRAV om at ALLE spill skal utvikles til den originale PS4 og INGEN spill vil kunne gies ut kun til NEO. PS4 blir da benchmarken som det blir utviklet til og så blir det lagt på ekstra grafikk/høyere bilderate på NEO. Hva er problemet? Hvis du hadde levd i en boble og aldri fått med deg lanseringen av NEO, men fortsatt med original PS4 hadde du ikke merket noen forskjell i det hele tatt. Er det slik at alle som har satt seg inn i saken er fornøyd med dette, og at min misnøye dermed indikerer at jeg ikke har forstått innholdet ? Hvis ikke, så hadde det vel kanskje holdt med et "Hvorfor?" Jeg synes det er tragisk at man går bort fra konseptetet med at man ikke skal endre hardware midtveis. PS4 har ikke engang passert 2,5 år på markedet og allerede er altså hardwaren så dårlig at man ser seg nødt til å komme med en kraftigere versjon med bedre cpu, gpu og minne. Man kunne uten problemer ha skrudd opp prisen, som var lav i utgangspunktet, og kommet med bedre hardware fra første stund. Skuffende generasjon hittil, hvor de beste spillene er PS3 spill med bedre grafikk Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Man kunne uten problemer ha skrudd opp prisen, som var lav i utgangspunktet, og kommet med bedre hardware fra første stund. Og da er jeg nesten sikker på at Xbox One hadde vært markedsleder på samme måte som PS4 er det nå. Prisen var nok det som trakk folk til PS4. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Ser ut for at både Sony og MS kommer med oppgradert konsoll til E3. Sia MS bare har solgt 18 mill XO tipper eg di kommer til å heve hardware specs eit par hakk ekstra denne gangen, muligens i form av ein w10 turbo knapp med UWP-filter. Så spørs det om Sony legger seg på samme linja eller havner bakpå. Ingen av di vil kreve at gameplay går forann grafikksminken, så spillutviklerene lager noko middelmådig 4k/20-30 spill som blir lovprisa av fanboysa og ei unison spillpresse som enda ikkje er tørre bak øra. Nintendo kjem sjølvsagt dinglande sist inn på scenekanten med nok ein konsoll som blir for svak for tredjeparts-støtte. E3 blir eit skue ulikt alt vi hittil har sett. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 E3 kan sikkert bli interessant, men det skal VELDIG mye til for å matche fjordåret. Da måtte de nesten ha annonsert Half Life 3 til VR. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Du er vel litt naiv nå tror jeg. Ganske sikker på spill til gamle PS4 kommer til å bli en hakkete opplevelse ganske fort. Tviler sterkt på det. Business-casen med de enorme volumet og kjøpekraften en vanlig PS4 representerer tilsier at det neppe lønner seg for produsentene å bare gå for at det blir bra på NEO. PS4 er fremdeles greit inne i sin glanstid nå og vil nok være der noen år til selv med NEO. Momentet er stort. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Hvordan blir det med 4K på Neo og Netflix? Må ikke Netflix ha en egen chip for 4K? http://itavisen.no/2016/03/29/playstation-4k-kan-komme/ Hvilken del av artikkelen du lenker til omtaler 4K og chippen jeg mener å huske Netflix trenger for å spille av 4K? Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Hvordan blir det med 4K på Neo og Netflix? Må ikke Netflix ha en egen chip for 4K? http://itavisen.no/2016/03/29/playstation-4k-kan-komme/ Hvilken del av artikkelen du lenker til omtaler 4K og chippen jeg mener å huske Netflix trenger for å spille av 4K? Jeg tenkte på selve Konsollen. Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 (endret) Ser ut for at både Sony og MS kommer med oppgradert konsoll til E3. Sia MS bare har solgt 18 mill XO tipper eg di kommer til å heve hardware specs eit par hakk ekstra denne gangen, muligens i form av ein w10 turbo knapp med UWP-filter. Så spørs det om Sony legger seg på samme linja eller havner bakpå. Ingen av di vil kreve at gameplay går forann grafikksminken, så spillutviklerene lager noko middelmådig 4k/20-30 spill som blir lovprisa av fanboysa og ei unison spillpresse som enda ikkje er tørre bak øra. Nintendo kjem sjølvsagt dinglande sist inn på scenekanten med nok ein konsoll som blir for svak for tredjeparts-støtte. E3 blir eit skue ulikt alt vi hittil har sett. Dette er noe off topic i denne tråden siden dette er en Ps4 tråd men siden vi er off topic så kan jeg huske att MS nettopp uttalte seg om ryktene om oppgradert xbox1 og de sa det ikke var aktuelt med en liten oppgradering, så regner med det blir xbox2 isåfall og sony sier ikke noe anngående ryktene som går rundt ps4 neo, så vi får nokk bare vente å se om noen mnd.... det meste er bare spekulasjon/rykter frem til sony og ms offisielt går ut med fakta og eventuelt lanseringdatoer Tviler dog selv på att det blir noen 4k spillmaskiner fra hverken den ene eller andre konsoll produsenten da prisklassen blir for høy, så sant de ikke satser på å kun kjøre spill som tetris i 4k, Håper mer på 1080p med stabil 60fps i spill med de ryktede oppgraderte konsollene enn hele 4k greia Endret 22. april 2016 av Leffi78 Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Ser ut for at både Sony og MS kommer med oppgradert konsoll til E3. Sia MS bare har solgt 18 mill XO tipper eg di kommer til å heve hardware specs eit par hakk ekstra denne gangen, muligens i form av ein w10 turbo knapp med UWP-filter. Så spørs det om Sony legger seg på samme linja eller havner bakpå. Ingen av di vil kreve at gameplay går forann grafikksminken, så spillutviklerene lager noko middelmådig 4k/20-30 spill som blir lovprisa av fanboysa og ei unison spillpresse som enda ikkje er tørre bak øra. Nintendo kjem sjølvsagt dinglande sist inn på scenekanten med nok ein konsoll som blir for svak for tredjeparts-støtte. E3 blir eit skue ulikt alt vi hittil har sett. Dette er noe off topic i denne tråden siden dette er en Ps4 tråd men siden vi er off topic så kan jeg huske att MS nettopp uttalte seg om ryktene om oppgradert xbox1 og de sa det ikke var aktuelt med en liten oppgradering, så regner med det blir xbox2 isåfall og sony sier ikke noe anngående ryktene som går rundt ps4 neo, så vi får nokk bare vente å se om noen mnd.... det meste er bare spekulasjon/rykter frem til sony og ms offisielt går ut med fakta og eventuelt lanseringdatoer Tviler dog selv på att det blir noen 4k spillmaskiner fra hverken den ene eller andre konsoll produsenten da prisklassen blir for høy, så sant de ikke satser på å kun kjøre spill som tetris i 4k, Håper mer på 1080p med stabil 60fps i spill med de ryktede oppgraderte konsollene enn hele 4k greia http://itavisen.no/2016/04/19/na-kommer-nok-xbox-4k/ Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 MS må jo gi ut en oppgradering de også, men om de kaller det Xbox one 4k eller xbox two er vel så og si det samme. Men siden de også sier det må være et stort hopp i ytelsen når de først gjør det så må de jo egentlig slippe noe som er en del heftigere enn PS4 neo, da Neo, selv om den høres kraftigere ut, ikke akkurat er en ekstrem oppgradering. Cpu er litt raskere enn xbox one cpu (da xbox one cpu er litt høyere klokket enn ps4 cpu) og en gpu som ut fra tilgjengelige tall dobler saker i forhold til den allerede litt lavt specca gpuen i ps 4 (og xbox one for den del). Mne tipper MS må gå tilbake på de uttalelsene og slipper noe som er likt som Neo, eller kanskje cpu satt til 2,25 ghz. Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 (endret) Ser ut for at både Sony og MS kommer med oppgradert konsoll til E3. Sia MS bare har solgt 18 mill XO tipper eg di kommer til å heve hardware specs eit par hakk ekstra denne gangen, muligens i form av ein w10 turbo knapp med UWP-filter. Så spørs det om Sony legger seg på samme linja eller havner bakpå. Ingen av di vil kreve at gameplay går forann grafikksminken, så spillutviklerene lager noko middelmådig 4k/20-30 spill som blir lovprisa av fanboysa og ei unison spillpresse som enda ikkje er tørre bak øra. Nintendo kjem sjølvsagt dinglande sist inn på scenekanten med nok ein konsoll som blir for svak for tredjeparts-støtte. E3 blir eit skue ulikt alt vi hittil har sett. Dette er noe off topic i denne tråden siden dette er en Ps4 tråd men siden vi er off topic så kan jeg huske att MS nettopp uttalte seg om ryktene om oppgradert xbox1 og de sa det ikke var aktuelt med en liten oppgradering, så regner med det blir xbox2 isåfall og sony sier ikke noe anngående ryktene som går rundt ps4 neo, så vi får nokk bare vente å se om noen mnd.... det meste er bare spekulasjon/rykter frem til sony og ms offisielt går ut med fakta og eventuelt lanseringdatoer Tviler dog selv på att det blir noen 4k spillmaskiner fra hverken den ene eller andre konsoll produsenten da prisklassen blir for høy, så sant de ikke satser på å kun kjøre spill som tetris i 4k, Håper mer på 1080p med stabil 60fps i spill med de ryktede oppgraderte konsollene enn hele 4k greia http://itavisen.no/2016/04/19/na-kommer-nok-xbox-4k/ Phil Spenser snakker rundt seg selv for tida: http://www.eurogamer.net/articles/2016-04-05-phil-spencer-plays-down-xbox-one-and-a-half-rumours de skulle nokk heller gått for xbox720 Endret 22. april 2016 av Leffi78 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå