Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper det er en ny og varig forandring jeg. En ny og kraftigere ca halvveis i levetiden til den gjeldende konsollen hadde vært fint.

Blir ikke dette samme tabbe som Nintendo gjorde med Wii U? I stedet for å juble når de annonserte ny konsoll, satt folk og klødde seg i hodet og ikke ante om det var en ny stuekonsoll, ny håndholdt konsoll, eller bare en gamepad. Selv i dag er det mange som er forvirret. Hvordan blir det da hvis vi har fire, fem forskjellige PS4er, alle med forskjellig hardware? Det vil bli fullstendig kaos, og da snakker vi bare hardware. Om vi i tillegg tar med eksklusive spill til de "nye" konsollene kan du tenke deg rotet det blir.

Løsningen der blir vel å lage alle spillene kompatible med alle PS4ene, men da er det jo meningsløst å oppgradere i første omgang. Noen vil selvsagt gjøre det pga grafikken, men det er de færreste. "Casuals" vil nok leve godt med konsollen de har, og ikke gidde oppgradere. Vi ser jo mye av det samme på PC. Størsteparten av folk som spiller på PC gir blaffen i å oppgradere for ofte (selv om det kan høres annerledes ut på et forum. Forumbrukere er nok bare en brøkdel av alle som spiller på PC, eller konsoll for den saks skyld.)

Lenke til kommentar

Digital Foundry har skrevet en artikkel om dette også nå. Ser jaggu ut som en kan få vesentlig flere 60 fps spill på PS4 snart da :)

Ja det blir spennende å se. Der CPU'en er begrensingen vil ikke Neo hjelpe mtp å få spillet opp i 60FPS, med mindre spillet kjører på ~45FPS uten vsync på dagens modell. Fremtidige spill kan holde tilbake CPU bruken på standard modellen for å få 60FPS på Neo.

Med 30FPS vil jo Neo ha mye mer til rådighet til grafikksminke, noe Maabren setter så stor pris på. :p

Jadda, det har kome ut ca 60-70 spill til PS4 som prøver å innfrie 1080/60, nokre av di er innafor heldigvis. :)

Men eg syns Sony kunne gitt spillutviklerene strengere krav for alle PS4-spill. Grafikksminke er oppskrytt fjas og passer best på PC.

Sony burde sette krav om at alle nye spill må greie 1080/60 på basis-versjonen samt at neo-versjonen kjører i enten 1080/60 med betre grafikksminke eller 1080/120 for betre VR-opplevelse. Enkelt og greit.

Morpheus og Neo klinger nok fint for mange, og eg blir kanskje frista viss fleire spill blir å få i 1080/60. Har dog ikkje tru på ein del av desse spillutviklerene og idiot-valga di tar.

Lenke til kommentar

80-tallet var ikke stort bedre, alt var IKKE bedre før. Da kom først en ZX spectrum med 16K RAM, og masse spill laget for det. Så kom en med 64K RAM (som selvsagt hadde egne spill de gamle ikke kunne kjøre), så kom enda flere Spectrum versjoner. Det var 3 versjoner av C64 også, men heldigvis ikke store endringer annet enn SID-chippen ble fikset litt på. Så hadde man C64 og 128. Og masse Amiga-modeller. 1000/500/500+/600/2000/1200/4000.

:love:  ZX Spectrum.. Barndomsminnene trenger seg på.

Oppgraderinger har alltid skjedd så dette er intet nytt. Men Sony gjør det tidligere denne gangen, og jeg tenker at det er på grunn av to ting:

Utviklinga gjør at krevende spill raskere kommer på banen så en syklus på +/- 7 år blir for lenge

Klokkertro på VR. Når de lanserer denne samtidig med slippet av VR så er det en grunn til dette. Hadde ikke forbauset meg om at det kommer VR-spill som kun er kompatible med NEO.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Jeg vurderer kraftig å gi den serien en ny sjangse. Jeg gikk glipp av gullalderen på PS2, og fikk ikke testet ett spill i serien før Quest For Booty eller hva det het, Husker ikke om jeg fikk det gratis på PSN eller om jeg handlet det veldig rimelig. Jeg kan erindre at jeg virkelig ønsket å like det, men syns det var hysterisk kjipt og døllt i grunn.

PS4 utgaven ser utrolig lekker og tiltalende ut i hvertfall, mye bra humor også hører jeg :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg spilte aldri noe på Playstation før PS3.. Prøvde alle de Ratchet & Clank-spillene der, og ble fan og hekta! :)

Men spørsmål: Er dette en remaster eller noe av første spillet? Jeg skjønner ikke referansene til det første spillet, hva er dette?

Lenke til kommentar

Jeg spilte aldri noe på Playstation før PS3.. Prøvde alle de Ratchet & Clank-spillene der, og ble fan og hekta! :)

Men spørsmål: Er dette en remaster eller noe av første spillet? Jeg skjønner ikke referansene til det første spillet, hva er dette?

"Re-imagening" av det første spillet heter det visst. Er meningen at det skal gå hånd i hånd med filmen som kommer. I følge Insomniac så er det et "spill basert på filmen basert på spillet" :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Re-imagening" av det første spillet heter det visst. Er meningen at det skal gå hånd i hånd med filmen som kommer. I følge Insomniac så er det et "spill basert på filmen basert på spillet" :D
Takk! :)

Så det har altså ingenting med det første spillet å gjøre?

Endret av Bone
Lenke til kommentar

At Ratchet & Clank ikkje kunne kjøre 1080/60 er smått utrulig. Denne konsollgenerasjonen skuffer meg meir og meir.

Rachet & Clank er et type spill som absolutt burde ha kjørt på 60FPS, men jeg kan også forstå det utifra at utviklerne vil at spillet visuelt skal se nærmest mulig som en CGI film (det kommer også en Rachet & Clank film). Noe det kinda sorta gjør, ihvertfall til tider. Dette er også grunnen til at jeg ikke syns 1080p og 60FPS skal bli tvunget på utviklerene, jeg syns heller dem selv bør kunne bestemme dette utifra det visuelle/artistiske utseende eller gameplay elementer dem ønsker å ha i spillet, for enkelte spill syns også jeg det er viktigere enn 60FPS. Men når det er sagt så syns jeg utviklerne tar alt for lett på 60FPS, det burde ha vært langt flere spill som kjører på 60FPS.

Det koker nok ned til at det er salgstallene som teller og 60FPS gjør et langt mindre inntrykk enn flott(ere) grafikk på folk flest.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...