Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En litt kraftigere GPU for å kunne gi 60 fps i endel flere spill. Og 4K støtte i form av et nytt optisk drev. Om det er noe hold i disse ryktene så er det nok slik det blir. 4K spill er bare for en liten gruppe entusiaster på PC og langt ifra noe for masse markedet.

Sant. Elektronikkjedene er desperate etter noe å selge TVer med.
Lenke til kommentar

AMD Polaris har en 2,5x strøm til ytelse forbedring. Det er nok forsatt en stund til GPU'er som er istand til 4K med dagens konsoll grafikk kommer ned til en pris og strømforbruk budsjett på konsoll nivå. 4K er nok isåfall heller begrenset til blu-ray, video tjenester og skalering her.

60FPS og litt ekstra i 1080p med en PS4,5 (som ikke ødelegger spill kompatibiliteten med dagens PS4) hadde dog ikke vært å forakte.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

I mine øyne er det tragisk at 1080P 60FPS ikke var et minimumskrav for PS4.

Noen få slow-paced spill kan klare seg med 30FPS men dette bør da være unntaktene som må tilfredstille visse kriterier for å bli godkjent der.

4K filmavspilling (inkludert støtte for det fysiske mediaet) var dog en teknologi som kun var i startgropen og dette er mer naturlig at kommer som en "oppgradering" til PS4 på samme måte som man krymper hardware og strømforbruk på komponenter.

En annen ting de også bør oppgradere innenfor PS4 generasjone så snart de har mulighet er WiFi og SATA. At spill som lages til dagens konsollgenerasjon skal slite med at de har for treg storage blir bare litt teit.

En siste ting jeg ønsker meg er utskiftbare oppladbare batterimoduiler til kontrolleren aka det man hadde på Xbox360 sine trådløskontrollere som gjorde det enkelt å alltid ha ferdigladede ekstra batterier.

Ift kraft så er egentlig CPU den underdimensjonerte komponenten i denne konsollgenerasjonen, det ble skrevet mye om det første året og begge aktører har åpnet for en ekstra kjerne for å forsøke å plastre på såret. At man hadde forsterket CPU og GPU slik at man hadde kommet til et nivå hvor alle eksisterende titler innenfor 2016 kjører i 1080P 60FPS hadde vært helt greit og videre satt krav til hvilke titler som fikk "tillatelse" til å gå under denne specen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg er forsåvidt enig, men dessverre så bryr veldig mange konsoll spillere seg ikke om det og grafikk selger bedre. Det går nok også en del på at konsollene har ganske svake CPU'er slik at 60FPS hadde begrenset mulig spill design, AI ting og hvor mye som skjer på skjermen omgangen. 

Jeg husker jeg snakket med en kollega om GTAV på PS4 og der jeg nevnte at en stor nyhet var at PS4 versjonen hadde mye mer stabil 30FPS framerate, han stirret bare på meg som om jeg var gal. For meg var GTAV på PS3 en framedrop mareritt som tok meg ut av spill opplevelsen, men for han var det bare en helkjønn opplevelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

GTA V på PS3 klarte jeg faktisk aldri å fullføre da jeg opplevde at jeg faktisk ble fysisk dårli/kvalm av den ustabile framraten, merker og at jeg kan få tendenser til det når jeg spiller i en full lobby på PS4 i GTA Online. Men til sammeligning hadde jeg kanskje 5-6 timer i spiller på PS3 før jeg så på slaget som tapt mens jeg har noen hundre timer i GTA Online på PS4. 

Lenke til kommentar

@theo343: Skyll på trenden at beste bildekvalitet (sett gjennom stillbilder på nettet) er alpha omega. Skulle man hatt 1080p 60fps så måtte de ha kuttet i grafikken. Det innebærer å kjøre grafikken i "sub 1080p native". Det var ikke til å unngå med konsoller til en pris a 400/500 dollar.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd Gta the trilogy til ps4? Er det verdt 150kr?

Prøvde å spille litt San Andreas, og det føltes veldig likt. En ting jeg bet meg merke til at det var litt input lag, og det var veldig plagsomt.
Takk for svar! Tenker at jeg slår til, men folk sier at det er høyere fps på us versjonen? Noen som vet noe om dette? Endret av neeeeii
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd Gta the trilogy til ps4? Er det verdt 150kr?

Prøvde å spille litt San Andreas, og det føltes veldig likt. En ting jeg bet meg merke til at det var litt input lag, og det var veldig plagsomt.
Takk for svar! Tenker at jeg slår til, men folk sier at det er høyere fps på us versjonen? Noen som vet noe om dette?

Tipper det har med PAL vs NTFC å gjøre..?

Altså den lavere 480p oppløsninga tillater for høyere fps. Har også hørt at PAL versjonene kjører generelt dårligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...