Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde Xbox og PS3 gjort en mix hadde den blitt perfect! <33

Mener du altså at du vil ha en liten xbox-kontroller med analog-stikkene symmetrisk, eller vil du ha en stor playstation-kontroller med analog-stikkene tilpasset hvordan du bruker hendene under de fleste spill?

Lenke til kommentar

Hva tenker folk om at man må betale for å spille online? Selv har jeg delte meninger rundt dette da jeg er lit usiker på om sony klarer å levere en brukbar online tjeneste selv om man må betale. Håper dog på det beste for PS3 sin var forferdelig og ødla litt for mer kompetativ spilling.

Alle de jeg spillte "kompetativt" med for gøy stakk over på xbox for psn sugde.

Lenke til kommentar

For ikke å snakke om at den var klin lik DS2. Det var rett og slett dårlig av Sony (det meste var vel dårlig ved PS3-lansering).

Ikke minst elendige triggere og ulogisk utforming på stikkehodene, MEN en overlegen og presis D-pad.

Heldigvis har Xbox one kontrollen fått bedre D-pad og den plagsomme batteripakken er borte vekk:)

PS3 var en tragedie å organisere online spilling på for vennekretsen. Derfor var det greit å betale MS for en overlegen tjeneste. Klarer Sony å hoste opp noe lignende, versågod! Ingen problemer med å betale noen kroner :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Om Sony krever betaling, slik som MS, så må jo online tjenesten bli bedre. Jeg håper de velger å satse litt på online spilling og sette opp ordentlig Live spilling. Slik som Xbox gjorde det på 360, det var jo genialt og enkelt for alle parter. Jeg har ikke angret på at jeg har betalt for å spille Xbox Live. Verdt hver krone.

Lenke til kommentar

Mener du altså at du vil ha en liten xbox-kontroller med analog-stikkene symmetrisk, eller vil du ha en stor playstation-kontroller med analog-stikkene tilpasset hvordan du bruker hendene under de fleste spill?

En xbox kontroller uten sånn fucka batteri, og den ene joistiken til helvette oppe i hjørnet :) Det hadde vært tingen.Har aldri skjønt hvorfor Xbox måtte ha et så stort batteri under på en så upraktisk plass... :/

Hva tenker folk om at man må betale for å spille online? Selv har jeg delte meninger rundt dette da jeg er lit usiker på om sony klarer å levere en brukbar online tjeneste selv om man må betale. Håper dog på det beste for PS3 sin var forferdelig og ødla litt for mer kompetativ spilling.

Tror de kommer til å klare det fint, siden blir jo noen gratisspill i tilegg så man går jo egentlig i pluss.

Hos meg var det motsatt, alle som hadde PS3 var en gjeng, etterhvert kom alle over til PS3 siden de som spilte Xbox ble mobba og kom ikke inn på LAN eller noenting. Så her var det enten PC, PS3 eller du kkan gå å legge deg. Merker er veldig forskjell fra distrikt til distrikt, men kommer du hit med Xbox gjør man det seg ikke akuratt enkelt med å få seg venner. Ganske hefftig egentilg.

Lenke til kommentar

Det har jeg ingen problemer med. PS+ er en elegant tjeneste som gir utrolig mye igjen for pengene, det at vi nå må betale for online-delene av spill vil jeg si er utelukkende positivt på grunn av:

- En del av PS+, great value uansett!

- Bedre software-oppdateringer til PS4 og PSN

- Bedre serverere, mer stabilitet og sikkerhet.

- Bedre nedlastingshastigheter

- Skylagring av diverse

Som sagt, utelukkende positivt

Ikke minst elendige triggere og ulogisk utforming på stikkehodene, MEN en overlegen og presis D-pad.

Heldigvis har Xbox one kontrollen fått bedre D-pad og den plagsomme batteripakken er borte vekk:)

PS3 var en tragedie å organisere online spilling på for vennekretsen. Derfor var det greit å betale MS for en overlegen tjeneste. Klarer Sony å hoste opp noe lignende, versågod! Ingen problemer med å betale noen kroner :)

Helt enig, og som jeg sa, utrolig merkelig at Sony ikke forbedret dette fra DS2 når dette var så utrolig klare forbedringspotensial. Merkelig. Men, som sagt, nå har de lært både det ene og det andre! :)

Endret av Selvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Null problem. Sony gir det gratisspill.

Lenke til kommentar

Om Sony krever betaling, slik som MS, så må jo online tjenesten bli bedre. Jeg håper de velger å satse litt på online spilling og sette opp ordentlig Live spilling. Slik som Xbox gjorde det på 360, det var jo genialt og enkelt for alle parter. Jeg har ikke angret på at jeg har betalt for å spille Xbox Live. Verdt hver krone.

Nå har jeg hatt Plus siden IGC kom til Plus så det gjør ingenting for meg. Dessuten føler jeg at jeg får MYE mer ut av Plus enn det jeg får ut av Xbox LIVE.

Crossgame-chat ble bekreftet på konferansen skulle komme til PS Plus, så da håper jeg de også legger til dedikerte servere og en ny PS Store da den som er nå er forferdelig.

Lenke til kommentar

Det er sjølvsagt kjekkare å få ting gratis enn å måtte betale for dei. Men eg har i alle fall ikkje noko prinsipielt imot å betale etter ein abonnementsmodell for noko som rèelt sett er ei teneste. Eg reknar med at både Sony og Microsoft har løpande utgifter ved å drive nettenestene sine.

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Altså valuen på PS4'en er jo drit bra. Man får med HDMI kabel og headsett i hver pakke.,Husker jeg stressa med hdmi kabel når ps3en kom ut, måtte ut med 350,- for den.

Blir ihvertfall watchdogs og kanskje killzone på release, Men satser på at det kommer noen bundle som amazon.com kjører nå på release.

Lenke til kommentar

Nå har jo Sony gitt ut spill gratis til de som har PS Plus, folk får jo spill for verdien 3000,- og man betaler 400+,- i året. Xbox Live hadde kun en ting på PS3en, cross game chat, ellers så var serverne stabile til å være gratis.

Så om du begynner å rakke ned på noe du simpelthen ikke forstår, forslår jeg at du leser litt rundt om før du uttaler deg.

Og en ting til, hva ga LIVE meg tilbake, muligheten til å spille online? Laste ned noen spill digitalt for Xbox Points selvfølgelig, gratis spill kommer jo nå etter så mange år?

For meg som kun brukte LIVE til å spille multiplayer fikk jeg ingen utbytte av LIVE, dermed sløsing av penger fra min sin side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...