Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan konsollen min gjenkjennes av en spillprodusent hvis jeg sørger for å få endret IP-adressen? Om det for eksempel er et serienummer eller lignende som identifiserer konsollen, og at spillprodusenten kan se at dette er min konsoll selv om jeg endret IP.

Ingen som vet dette?

Lenke til kommentar

Kan konsollen min gjenkjennes av en spillprodusent hvis jeg sørger for å få endret IP-adressen? Om det for eksempel er et serienummer eller lignende som identifiserer konsollen, og at spillprodusenten kan se at dette er min konsoll selv om jeg endret IP.

Ingen som vet dette?

Konsollen kan gjenkjennes ja. Men ikke ikke via IP men via MAC adressen på nettverkskortet i PS4. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen som vet dette?

Konsollen kan gjenkjennes ja. Men ikke ikke via IP men via MAC adressen på nettverkskortet i PS4. 

Takk, var noe sånt jeg tenkte på. Jeg får spilt spillet, men er utestengt fra en slags tilleggstjeneste, og da bare antok jeg at de kan identifisere konsollen min.

Kan man endre MAC-adressen? Tviler, men spør likevel.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Ingen som vet dette?

Takk, var noe sånt jeg tenkte på. Jeg får spilt spillet, men er utestengt fra en slags tilleggstjeneste, og da bare antok jeg at de kan identifisere konsollen min.

Kan man endre MAC-adressen? Tviler, men spør likevel.

utestengt  hvorfor det ?   :) 

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt PS4en i ca litt over 1 år, og opplever nå at kontrolleren ikke tar imot lading lenger. Og dette bekymrer meg jo selvsagt ettersom garantien på ekstra-utstyr er lavere enn selve konsollen hvis jeg ikke tar fullstendig feil?

Pluss, den jalla-kontrolleren koster jo fuckings 700 kr i butikken i tillegg. Er det noen andre som har erfart dette?

Lenke til kommentar

Trodde en god soldat sov når han kunne.

Jepp, helt til han oppnår level PTSD.

Hm usikker på om jeg skal gå for Far Cry Primal på PS4 nå eller vente til neste helg og spille på PC med GTX970. Venter jeg til PC får jeg uansett ikke spilt før neste helg og da kommer også The Division hmmm.

Litt irriterende at de utsetter lanseringen av PC versjonen av Farcry ca. 1 uke når de opplagt har versjonen klar. Kan medføre at jeg dropper kjøpet og heller går for The Divison neste helg som jeg fikk litt smaken for i Beta.

Ift. FCP

Ubisoft don’t have the best history with PC ports, as we know from Assassin’s Creed Unity. To be fair to the Far Cry series though, this move from console to PC have been smoother and impressive.

With Far Cry Primal already looking impressive on the consoles and running at a steady framerate, hopefully the PC version will run just as good. It seems the framerate for the PC isn’t restricted to 30fps and can even be run at 4K so that should look fairly spectacular. We’ll have to see just how well it runs when the game is released though.

Med tanke på blurs i 30fps så blir det ikke konsoll, så får vi se hva det blir neste helg...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har funnet ut hvorfor Ubisoft utsetter FCP-PC 1 uke and i dont like it. Blir kanskje en boikott av denne tittelen da.

Because of fiscal reasons they put it on March 1, so all FCP pc revenues can be booked on the next month. It's about tax optimization, this is how Ubisoft functions (got it from a former employee)
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Mhm, tenk om alt var så enkelt?

Boikotte fordi de utsetter spillet til samme uken (i praksis helg for mange) som et annet spill jeg ønsker å spille og kun har mulighet/tid til å velge 1 tittel. Kombinert med irritasjonen av at dette gjøres på bakgrunn av skattebesparelser når andre selskaper fint klarer å lansere til alle plattformer samtidig :)

Og jeg tror ærlig talt ikke Ubisoft hadde lidd noen stor nød pengemessig om de lanserte på alle 3 samtidig. 

Forøvrig er det første gang jeg har lest i et spillforum at man støtter enorme spillselskaper (Vi snakker tross alt om "løpebåndsmaskinen" Ubisoft her) som mer enn gjerne unngår å bidra til felleskapet med skattekroner. Grådigheten lenge leve.

EDIT:

Helt greit at Ubisoft utsetter lanseringen for å spare litt på skatten, men da mister de meg (og sikkert en del flere, om man googler litt) som kjøper. Spill er i dag ferskvare.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...