Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Ser det som går igjen med anmeldelsene er at historien ikke er så bra. Dvs som det er med 98% av alle spill. FarCry har hatt noen veldig kule karakterer. Men for meg ihvertfall så har det aldri vært om historien men sandkassen som en kan leke rundt i. Og ikke minst samle manien...

Så FC Primal ser ut til å være midt i blinken for min del :)

Personlig så syntes jeg at Far Cry 3 hadde en veldig god historie og en slutt jeg sent vil glemme. Synd at jeg ikke har fått den følelsen igjen med Far Cry 4 og tviler på at jeg finner den i Primal. Selv om gameplay er noe jeg fokuserer veldig mye på så må jeg ha en motivasjon for å gjøre det jeg gjør, da historien som følger med spillet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da fikk jeg tatt motet til meg og pløyde igjennom de resterende kapitlene i Uncharted: Drakes Fortune remasteren. Det kan vel oppsummeres rimelig kjapt:

Dalende kurve fra start til slutt, helt utrolig at det er ND som står bak noe så grusomt som dette.

Det er virkelig ingen høydepunkter i form av gameplay, og jeg har vanskelig for å dra frem noe som helst positivt etter dette gjensynet. Uncharted tema låta er vel kanskje det definitive høydepunktet, og synet av rulleteksten som endelig, endelig dominerer skjermen.

Dette var faktisk en håndfull fulstendig bortkastede timer, og jeg er rimelig sikker på at jeg finner mer underholdning ved å kikke i dass skåla  dagen etter ett måltid med mye mais.

Aldri mer skal dette makkverket her røres.

EDIT: Er rart med det. Når spillet kom til PS3 lovpriset jeg det ganske greit, og oversåg hvor klønete og under par skyting og sånt egentlig fungerte.  Man blir vel litt bortskjemt med årene, og nostalgien er en god del vassere enn når man omsider plukker det opp igjen. Det kommer ikke denne tittelen til gode for min del.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da fikk jeg tatt motet til meg og pløyde igjennom de resterende kapitlene i Uncharted: Drakes Fortune remasteren. Det kan vel oppsummeres rimelig kjapt:

Dalende kurve fra start til slutt, helt utrolig at det er ND som står bak noe så grusomt som dette.

Det er virkelig ingen høydepunkter i form av gameplay, og jeg har vanskelig for å dra frem noe som helst positivt etter dette gjensynet. Uncharted tema låta er vel kanskje det definitive høydepunktet, og synet av rulleteksten som endelig, endelig dominerer skjermen.

Dette var faktisk en håndfull fulstendig bortkastede timer, og jeg er rimelig sikker på at jeg finner mer underholdning ved å kikke i dass skåla  dagen etter ett måltid med mye mais.

EDIT: Er rart med det. Når spillet kom til PS3 lovpriset jeg det ganske greit, og oversåg hvor klønete og under par skyting og sånt egentlig fungerte.  Man blir vel litt bortskjemt med årene, og nostalgien er en god del vassere enn når man omsider plukker det opp igjen. Det kommer ikke denne tittelen til gode for min del.

Explorer mode du testa da?

Syns Uncharted Collection-pakka har heva opplevelsen fra PS3-tida og gir ein betre opplevelse på PS4. I tillegg får man nyte spilla i 1080/60 samt at skytemekanikken er forbetra og like god i alle 3 spilla. Eg likte jaffal desse spilla men anbefaler at man først kjører gjennom spilla i Crushing og deretter prøver seg på Brutal, spesiellt om man har spillt Uncharted før.

Lenke til kommentar

Explorer mode aner jeg ikke hva er en gang,regner med det er vanskelighetsgrad? =)  Kjørte igjennom Uncharted på standard vanskeligsgrad når man først starter, lett eller normal? Men uansett, jeg er vel forumets største hater av Uncharted sin skytemekanikk og kan ikke fordra hvordan spillet føles som konstant horde mode. Og da hjelper det ikke at man har tidenes kjipeste apekatter som fiender, det er liksom null og niks underholdning å hente når spillet primært består av masseslakt og lite annet.

Tipper jeg hadde ejakulert blod ut øynene om jeg hadde prøvd det originale spillet på PS3 igjen, for som kjent er jo kontrollene enda mer på gallaien der :p Men det blir da bedre med neste spillet i serien, med mindre nostalgi-faktoren straffepuler meg her også. For der var det en rekke forbedringer på alle plan i mitt hode.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hahaha jeg dauer. Jeg er så utrolig enig med deg i at det spillet ble gammelt veldig kjapt. Klønete kontroller hvor en ofte ender opp med å hoppe mot vegger i måfå, eller falle i avgrunnen grunnet et klnete kontroller system som gjør at han slenger seg en eller annen merkelig vei i stedet for der du skulle. Men jeg liker småpraten mellom Drake og Sulley da, spesielt en i nummer 3 når de går forbi en gammel t-ford lignendes bil og Drake kommenterer at det er bilen til Sulley.

Spiller Rise of the tomb raider for øyeblikket og det spillet er overlegent så og si på alle områder i forhold til spillene i Uncharted collection (grafikken er jo en ting, men så er tomb raider nyere da, men tenker mest på alt annet). Kontrollen sitter mye bedre, historien er bedre, det føles mer som utforsking enn å plaffe ned mest mulig fiender i løpet av kortest mulig tid, selv om det også blir noen intense scener der også. Håper virkelig Uncharted 4 blir litt mer som Tomb raider der med tanke på å pøse på med fiender.

Lenke til kommentar

Hehe, ja jeg begynner nok på Uncharted 2 i kveld, og jeg lover. Jeg skal prøve å la være å syte sånn :p Men jeg holder med deg i at jeg håper Uncharted 4 blir mer som Tomb Raider ja. Nå er det riktig nok mye skyting her også, men det er faktisk morro og føles langt bedre enn i Uncharted hvor svært lite føles gjennomført ut.

Lenke til kommentar

Tomb Raider-spillene er like ille når det gjelder å pøse på fiender, og historien/karakterene i de to siste Tomb Raider-spillene er blant de dårligste i spillhistorien.

Fremdeles elsker jeg de begge. Er en sucker for sjangeren.

Edit: Startet forresten opp på Gone to the Rapture i går. Et spill jeg har gledet meg til. Herregud så elendig. Dritkjedelig og kjører i tillegg som dritt.

Endret av Admiral Necrolamedor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

de nye Tomb Rider spillene er langt i fra like ille som Uncharted spillene, det er noe av grunnen til at jeg ikke gidder å spille Uncharted 4.

de har rett og slett ødelaggt spillet med aaaaaalt fro mye skyting, det er det dårligste med serien, men det ble bare mer og mer av det.

så hvis de skal følge den formelen blir det et helvete i Uncharted 4.

Lenke til kommentar

Rise of the Tomb Raider hadde litt mindre av det enn Tomb Raider (og ja, TR var like ille som Uncharted-spillene), men det var erstattet med at man brukte tid på å løpe rundt og samle alt mulig dritt. Det jeg håper ND har lært av Tomb Raider rebooten er mer åpne verden, og det ser det ut som det blir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...