Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Alle skyte spill er like. Sa ingen. :p

Nei det er et skytte spill som ikke lik andre skytte spill, både spillet du og metrics score finnes ikke bedre spill  :green: Bioshock  :green: må komme Bioshock 4 i rapture little sisters og big daddy. Det fikk topp karaterer på vær side 

Endret av jokingntria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Skytefølsen, alle våpen har sine egne følelser med hvor stor grupperingen er over forskjellige avstander, stort utvalg av våpen og attachments. Byen virker til en viss grad levende, dynamisk vær. Grei AI, fienden er flink til å flanke på høyere vanskelighetsgrad. Ok lengde på oppdragene, ihvertfall på de to som er med i betaen, mange sideoppdrag. Tilfeldig møte med fiender, kan ikke skyte sivile. Grafisk er det ok, følger standarden som er i markedet. Storyen i spillet kan kanskje bli interessant, var nesten mer story i denne betaen enn hva Destiny inneholdt når det ble lansert.

Det vi ikke fikk prøvd var crafting og hva sikkerhetsoppdragene gikk ut på. 
For mitt vedkommende så mener jeg de burde fjernet PvP aspekteret fra Dark Zone og heller gjort om området til et PvE område som man måtte spille i coop, enten med venner eller via matchmaking for komme seg inn i sentrum.    

Lenke til kommentar

Far Cry uten moderne skytevåpen kan bli interessant ja. Håper ikke de kommer opp med masse tullevåpen som imiterer de erketypiske pistol, hagle, maskingevær standardene med 10000 BC teknologi. Det blir for dumt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Skytefølsen, alle våpen har sine egne følelser med hvor stor grupperingen er over forskjellige avstander, stort utvalg av våpen og attachments. Byen virker til en viss grad levende, dynamisk vær. Grei AI, fienden er flink til å flanke på høyere vanskelighetsgrad. Ok lengde på oppdragene, ihvertfall på de to som er med i betaen, mange sideoppdrag. Tilfeldig møte med fiender, kan ikke skyte sivile. Grafisk er det ok, følger standarden som er i markedet. Storyen i spillet kan kanskje bli interessant, var nesten mer story i denne betaen enn hva Destiny inneholdt når det ble lansert.

Det vi ikke fikk prøvd var crafting og hva sikkerhetsoppdragene gikk ut på. 

For mitt vedkommende så mener jeg de burde fjernet PvP aspekteret fra Dark Zone og heller gjort om området til et PvE område som man måtte spille i coop, enten med venner eller via matchmaking for komme seg inn i sentrum.    

Takker. Veldig informativt og bra skrevet :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Klarte ikke Far cry 4 pga de jævla plagsome dyra, og i Primal er det vel bare dyr...

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Tror jeg kan styre meg for FC primal. FC 3 og 4 var mer eller mindre det samme spillet med forskjellige lokalisasjoner. FC 2 var bare kjipt med malaria biten. FC 1 var morsomt frem til monstrene dukket opp, men tapte seg etter det, samme problem som Crysis hadde med alienene 

Lenke til kommentar

Ser det som går igjen med anmeldelsene er at historien ikke er så bra. Dvs som det er med 98% av alle spill. FarCry har hatt noen veldig kule karakterer. Men for meg ihvertfall så har det aldri vært om historien men sandkassen som en kan leke rundt i. Og ikke minst samle manien...

Så FC Primal ser ut til å være midt i blinken for min del :)

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Ja har man samlemani er FC spillene veldig bra. Hvertfall 3 og 4. At man kunne bruke dyrene som "våpen" med å kaste agn inn blant fiender var en kul sak i FC4. Men å bli regelmessig divebombet av ørner og tilfeldig angrepet av en sinna katt når man bare vil fra A til B ga meg avsmak på spillet. FC har de mest mannevonde dyrene jeg noensinne har sett.

Greia med å låse opp deler av kartet ved å erobre radiotårn var helt OK, omtrent som lookout points i Assassins Creed-spillene. Forskjellen der er såklart at i AC er utfordringen å finne veien opp til lookouts, men i FC er utfordringen å drepe alle folkene/dyrene som skyter på deg mens du klatrer opp.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har man pil og bue-fetish er Rise of the Tomb Raider midt i blinken forresten. Kan spille gjennom hele spillet med bare pil og bue. Og det er en viss samlemani der også siden kartene er pepret med documents, relics, og hidden treasures, i tillegg til å farme pels av dyr og sånt for å oppgradere våpen og klær og inventory items som i FC.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det jeg likte best å gjøre i FC4 var å klare å ta tårn og baser uten å bli oppdaget. Og kun med pil og bue. Det gikk someregel til helvete. Men gøy når alt klaffet :p

Jeg tror dessverre at flesteparten av spillerne forventer å bli guidet igjennom et oppdrag eller minimum å bli fortalt hva de skal gjøre fremfor å skape egne opplevelser og utfordringer (Og jeg legger trykk på dessverre.). Slike egenskapte utfordringer betyr liksom ikke noe, antageligvis fordi man ikke blir ranka av det eller får et trophy for det eller kan skryte av det på en eller annen offisiell måte.

Synd - for dette er jo en av de kuleste måtene å spille på, men da utelukker du også alle typer for onlinespilling da de du spiller mot er der for å vinne - koste hva det koste vil.

Lenke til kommentar

Linære spill er moro viss di har god historie og gjerne litt vanskelige gåter/oppdrag. Hater å bli holdt i handa gjennom slike spill og går som regel for ei vanskelighetsgrad som utelukker mest mulig hjelpemiddel.

Men di spilla eg liker best gir meg full frihet til å spille og oppleve min egen historie samt at oppdrag er frivillige og heller forma som problem man sjølv velger om man vil bry seg med. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Gleder meg som en østerriksk balletdanser til farcry, synd jeg ikke kan spille før 00:00...og jeg skal på jobb 06:00...

Da legger du deg nå, også står du opp 00:30 og spiller til du må reise på jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...