Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Men for helvete. Igår fikk jeg endelig kjøpt spillet så det var nok noe feil, men de har i tillegg klart å trekke beløpet 3 ganger. Så 1 gang for spillet og 2 ganger ekstra. Kommer frem en gang ekstra på transaction history i appen så den 3 transaksjonen viser ikke i systemet deres men er trukket fra kontoen min. Altså dette var grunnen til at jeg egentlig ikek skulle ha PS4 fordi det alltid er irriterende småting der, til og med Nintendo sin eshop er mer stabil.

Da synes jeg du skal sende en epost til sony da. Hvis du ikke har adressa til sony, så er den her. :)

https://www.playstation.com/no-no/get-help/contact-form/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe jeg er ikke tilbakestående Bytex, men dette er en fin plass å få ut litt frustrasjon over hvor sinnsykt irriterende alt relatert til PSN iblant kan være. Det er en grunn til at jeg mener de har leid inn folka bak Samsungs touchwiz til å lage PSN (jeg liker Samsung men hater touchwiz i veldig mange tillfeller, på samme måte som jeg liker Playstation men hater PSN i veldig mange tillfeller).

Så første jeg gjorde var å sende en helt greit formulert mail til supporten før jeg klagde her, hvor jeg ber om å få pengene tilbake. Satser på det går greit, men er irriterndes at det skjer. Det er min bli trukket for mange ganger for alt uke denne uken (tror aldri jeg har blitt trukket for mange ganger noen gang før) men denne uken har både Sony og bussappen min klart det).

Lenke til kommentar

Rart, har aldri hatt problem med kjøp på psn eller nedetid. Er stort sett offline når det er vedlikehold og ddos har vore lett å slippe unna ved å kjøre offline da det gjerne har vore annonsert i god tid. Har dog bare kjøpt spill som ikkje var å få fysisk, så bruker ikkje psn-butikken kvar veke for å seie det slik. Funker meir enn godt nok for meg jaffal.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Firewatch på PC eller PS4? Klarer ikke å bestemme meg... Ser man får litt rabatt på steam om man forhåndsbestiller.... Noen som vet norsk store pris på PS4? Ser det skal koste 20 USD i USPSN.

Så lenge du har en PC som klarer å kjøre spillet bra ville jeg kjøpt det på Steam. 60 fps :D

En bonus er at hvis du mot formodning ikke skulle like spillet kan du refundere kjøpet og få pengene igjen uten noe særlig styr. Det er mye vanskeligere, om ikke umulig, på PSN.

Endret av Jakoozie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Firewatch på PC eller PS4? Klarer ikke å bestemme meg... Ser man får litt rabatt på steam om man forhåndsbestiller.... Noen som vet norsk store pris på PS4? Ser det skal koste 20 USD i USPSN.

Så lenge du har en PC som klarer å kjøre spillet bra ville jeg kjøpt det på Steam. 60 fps :D

En bonus er at hvis du mot formodning ikke skulle like spillet kan du refundere kjøpet og få pengene igjen uten noe særlig styr. Det er mye vanskeligere, om ikke umulig, på PSN.

 

 

Tror det blir Steam da ja. Ser på minimumskravene at jeg har en maskin som skal tåle det... Har en i7 Skylake, 16GB minne... Eneste flaskehalsen er nok skjermkort Geforce 960m 2GB.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

skulle kjøpe fifa 16 i psn store nå. Prøvde å kjøpe det med kredittkortet og fikk beskjeden om at det ikke gikk, eller en "feilmelding". Deretter satte jeg inn beløpet på psn lommeboka og forsøkte å gjennomføre kjøpet slik, fikk feilmelding. 

 

Ser at nettbanken er nå charga, begge beløpene: for spillet, og pengene jeg satt inn i lommeboka. Spillet ligger fortsatt i handlevognene og er ikke lastet ned(står som "ukjøpt"). Det er heller ingen records om noe kjøp eller nedlastning. 

 

Hva gjør jeg nå? Føler Sony har stjålet pengene mine.. 

Lenke til kommentar

skulle kjøpe fifa 16 i psn store nå. Prøvde å kjøpe det med kredittkortet og fikk beskjeden om at det ikke gikk, eller en "feilmelding". Deretter satte jeg inn beløpet på psn lommeboka og forsøkte å gjennomføre kjøpet slik, fikk feilmelding. 

 

Ser at nettbanken er nå charga, begge beløpene: for spillet, og pengene jeg satt inn i lommeboka. Spillet ligger fortsatt i handlevognene og er ikke lastet ned(står som "ukjøpt"). Det er heller ingen records om noe kjøp eller nedlastning. 

 

Hva gjør jeg nå? Føler Sony har stjålet pengene mine.. 

 

Under transaction history, får du mulighet til å refund der? 

 

Hvis ikke følger du veiledningen her slik https://www.playstation.com/en-gb/get-help/help-library/store---transactions/payments---refunds/playstation-store-cancellation-policy.ps4/

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Send en mail til support, har selv fått svar på at min sak er sendt til "betalingsavdelingen". Ser ut til å være litt problemer rundt det der de siste dagene.

 

Men en annen ting, noen som vet hvordan en lett kan slå av kontrollere når de ikke er i bruk lenger. Merket meg at de ikke slår seg av av seg selv når de er inaktive noe som endte med 3 tomme kontrollere igår etter multiplayer spilling og deretter filmtitting via netflix. Alle 3 kontrollerene stod på til de nesten var tomme, og eneste muligheten jeg da fant til å slå dem av var å gå til settings - devices - turn off device - dual shock 4. Og om det er eneste måten hvorfor kan jeg ikke slå av alle samtidig der, men må trykke inn med en og en kontroller. Litt knotete så fint om noen her har en bra løsning. Sånn som det er nå så er det jo kjappere å starte konsollen om for å slå av de andre kontrollerne.
 

Et ekstra spørsmål angående det. Hvordan kan jeg slå av hovedkontrolleren under en film ? Kan jo ikke gå til devices da for uten noe kontroller kommer jeg meg vel ikke tilbake til f.eks netflix ?

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Setter pris på respons og hjelpen jeg har fått. Godt med et forum hvor man kan spørre spørsmål og slippe å få "let me google that for you" :)

 

Jeg har kontakten dem gjennom et skjema jeg fant. Har opplevd problemer med betaling og PSN, det skjer for ofte, jeg synes PSN er dårlig gjennomført: nettet er nede, problemer med betaling. 

Lenke til kommentar

Men en annen ting, noen som vet hvordan en lett kan slå av kontrollere når de ikke er i bruk lenger. Merket meg at de ikke slår seg av av seg selv når de er inaktive noe som endte med 3 tomme kontrollere igår etter multiplayer spilling og deretter filmtitting via netflix. Alle 3 kontrollerene stod på til de nesten var tomme, og eneste muligheten jeg da fant til å slå dem av var å gå til settings - devices - turn off device - dual shock 4. Og om det er eneste måten hvorfor kan jeg ikke slå av alle samtidig der, men må trykke inn med en og en kontroller. Litt knotete så fint om noen her har en bra løsning. Sånn som det er nå så er det jo kjappere å starte konsollen om for å slå av de andre kontrollerne.

 

Et ekstra spørsmål angående det. Hvordan kan jeg slå av hovedkontrolleren under en film ? Kan jo ikke gå til devices da for uten noe kontroller kommer jeg meg vel ikke tilbake til f.eks netflix ?

 

 

Du kan stille kontrollene til å skru seg av etter 10 minutter. Men det innebærer at det er ingen input overhodet, inkludert bevegelse. Jeg har en tendens til å slenge fra meg kontrollen ved siden av meg i sofaen, og da skrur den seg nesten aldri av pga. små bevegelser når jeg beveger meg, eller skifter sittestilling.

 

Du må enten skru dem av manuelt ved å holde inne PS-knappen, eller så må du legge dem fra deg et sted hvor de kan ligge helt i fred.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...