Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Så jeg må finne e-posten, kopiere en kode, logge på PSN, skrive inn koden, trykke redeem for én hel dag? Som koster rett i overkant av én krone... Wow, høres ut som mye administrasjon for lite belønning. 

Kanskje de kan operere med time-løsninger også, for det hender systemet er nede kun en times tid også... 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSN har vært en uhoverlig ustabil tjeneste. Jeg er ikke den som bruker tjenesten i overkant mye, jeg spiller GTA Online med noen kompiser et par ganger i uken å det er stort sett det bruken min begrenser seg til. Vi bruker og å samlest med hver vår PS4 og monitorer å sitte å spille GTA Online, gjerne med noe pils, å på sett og vis ha et "lan", somregel i ferier og slikt når alle er hjemme. Vi har opplevd flere ganger å måtte avlyse flere planlagte lan grunnet PSN har vært nede eller så ustabilt at vi ikke kommer oss noen vei. Dette har gjort at vi alltid føler PSN er et faremoment ettersom det faktisk er sansynlig at noe streiker og planenne våre blir bortkastet.

 

Slik skal det ikke være med en tjeneste som vi faktisk betaler penger for, ferdig med den saken. At en online tjeneste har noen få nedetider er jo greit i seg selv, men på det nivået PSN har vert nede de siste årene er ikke akseptabelt i min bok. At alle som og kritiserer tjenesten og skal bli latterliggjort og kalt grinerunger osv. blir bare for dumt, om en ikke stiller krav til selskap og viser missnøye vil de heller ikke se behov for å forbedre seg, så dere som hopper i forsvar for sony hver gang det er legitim kritikk rettet mot tjensten gjør langt mer skade enn de som kritiserer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Helt enig med Evilduck. Og det er ikke snakk om noe uoppnåelig heller, Steam har mye mindre problemer, og de tar ingen penger for tjenesten. Folk som unnskylder og forsvarer Sony er grunnen til at de enda ikke har fikset problemene. Har sagt det før og sier det igjen, slutt å forsvar milliardbedrifter! Minner om stockholmsyndrom.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Helt enig med Evilduck. Og det er ikke snakk om noe uoppnåelig heller, Steam har mye mindre problemer, og de tar ingen penger for tjenesten. Folk som unnskylder og forsvarer Sony er grunnen til at de enda ikke har fikset problemene. Har sagt det før og sier det igjen, slutt å forsvar milliardbedrifter! Minner om stockholmsyndrom.

Steam gikk ned i Jula og personlig informasjon kunne bli sett av alle brukere på hele tjenesten. Cirka 10 millioner mennesker. Valve har ikke sagt unnskyld for dette eller gitt noen som helst kompensasjon, og twitter support brukeren til Steam har 3 poster siden August, og ingen svar til brukere. Greenlight er også et jævla rot, og alt mulig dritt kommer igjennom uten problemer. Ingen kvalitetskontroll, ingen ingenting! Vet dette jo litt utenfor emnet, men ikke bruk Steam som et eksempel på noe godt, det er gjennomsyra møkk på mange punkter.

 

Beklager igjen hvis jeg var litt aggressiv, og gikk off-topic.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Steam gikk ned i Jula og personlig informasjon kunne bli sett av alle brukere på hele tjenesten. Cirka 10 millioner mennesker. Valve har ikke sagt unnskyld for dette eller gitt noen som helst kompensasjon, og twitter support brukeren til Steam har 3 poster siden August, og ingen svar til brukere. Greenlight er også et jævla rot, og alt mulig dritt kommer igjennom uten problemer. Ingen kvalitetskontroll, ingen ingenting! Vet dette jo litt utenfor emnet, men ikke bruk Steam som et eksempel på noe godt, det er gjennomsyra møkk på mange punkter.

 

Beklager igjen hvis jeg var litt aggressiv, og gikk off-topic.

 

 

 

http://store.steampowered.com/news/19852/

 

Her ga de en forklaring rundt hva som skjedde samt en beklagelse. Det var alt alt alt for sent å måten valve behandlet situasjonen er enormt kritikkverdig, men det er likevel feil det du skriver om at det ikke ble gitt en unskyldning. 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Steam gikk ned i Jula og personlig informasjon kunne bli sett av alle brukere på hele tjenesten. Cirka 10 millioner mennesker. Valve har ikke sagt unnskyld for dette eller gitt noen som helst kompensasjon, og twitter support brukeren til Steam har 3 poster siden August, og ingen svar til brukere. Greenlight er også et jævla rot, og alt mulig dritt kommer igjennom uten problemer. Ingen kvalitetskontroll, ingen ingenting! Vet dette jo litt utenfor emnet, men ikke bruk Steam som et eksempel på noe godt, det er gjennomsyra møkk på mange punkter.

 

Beklager igjen hvis jeg var litt aggressiv, og gikk off-topic.

http://store.steampowered.com/news/19852/

 

Her ga de en forklaring rundt hva som skjedde samt en beklagelse. Det var alt alt alt for sent å måten valve behandlet situasjonen er enormt kritikkverdig, men det er likevel feil det du skriver om at det ikke ble gitt en unskyldning. 

Greit nok, ble gitt en unnskyldning. Skal ta det på min kappe. Syns likevel at folk behandler Valve/Steam som guder fordi de gjorde noe først, og gjorde det best. Nå gjør de ingenting for å gjøre det bedre, for de har alt kundene de trenger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Kjøpte Nhl, grafikken ser grumsete ut, hakkete linjer. TIl tider hakker spillet, men ikke mye. Står at det skal kjøre 60fps på youtube ,men usikker om det gjør det. Logoene på draktene virker som de har satt oppløsningen ned. Føler nesten de tidligere spillene på ps3 så bedre ut.. 

 

Er det jeg som ser etter en feil på nytt ustyr/ spill, eller kan det være det er noe galt med akkurat min ps4..?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

TV i spillmodus? Hvordan opplever du andre spill?

 

metal gear solid ser knivskarpt ut. Spiller på en benq 24 skjerm. Har forsøkt å skifte på de forskjellige settings på skjermen men ser likt ut, bare lysstyrken og kontrastert som varierer i mer eller mindre grad. 

 

Også kommer det opp en irriterende varsel om videopptak. Jeg har ikke haka av noe settings at jeg vil ta opp film når jeg spiller, men hver gang så kommer det opp på nhl. Har ikke dukket opp på metal gear. 

Lenke til kommentar

Steam gikk ned i Jula og personlig informasjon kunne bli sett av alle brukere på hele tjenesten. Cirka 10 millioner mennesker. Valve har ikke sagt unnskyld for dette eller gitt noen som helst kompensasjon, og twitter support brukeren til Steam har 3 poster siden August, og ingen svar til brukere. Greenlight er også et jævla rot, og alt mulig dritt kommer igjennom uten problemer. Ingen kvalitetskontroll, ingen ingenting! Vet dette jo litt utenfor emnet, men ikke bruk Steam som et eksempel på noe godt, det er gjennomsyra møkk på mange punkter.

 

Beklager igjen hvis jeg var litt aggressiv, og gikk off-topic.

Haha, no worries. Litt aggresjon er bra for hjertet innimellom.

 

Mente aldri å påstå at Steam er en perfekt tjeneste. Men når det gjelder generell oppetid og problemer med tilkobling osv synes jeg det er helt greit å trekke frem Steam, for her er de eksemplariske og LAAAAANGT bedre enn PS+ (som er en betalt tjeneste, viktig å påpeke igjen etter min mening).

 

At Steam har andre problemer og hadde en engangsgreie med brukerinformasjon er ikke spesielt relevant for mitt poeng. At de ikke unnskylder seg i tide bryr ikke jeg meg så mye om heller. Det viktigste for meg er at spillene jeg har betalt for funker når jeg vil spille de, og der er Steam fullstendig overlegent.

 

Igjen, poenget var å påpeke at Valve klarer å få til dette her uten å ta noen månedlig avgift for servervedlikehold etc. Jeg kan til nøds akseptere at sony (og microsoft) tar betalt for onlinespilling, men da forventer jeg i det minste at det fungerer liker bra som gratisalternativet.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...