Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er alltid bedre med høy oppløsning enn lav, men når Shovel Knight var et av de beste spillene jeg spilte i 2014 så må jeg jo spørre meg hva som er vitsen med å bruke millionbudsjett på grafikk som utnytter seg av 1080p. Jeg spiller The Witcher 3 nå på PS4en og det ser meget bra ut, men så lenge gameplayet er like solid så ville ikke spillet vært noe dårligere med pixel-grafikk.

 

Mao, et spill blir i og for seg bedre av å ha best mulig grafikk, men hvis det trekker ressurser vekk fra andre deler av utviklingen som er mer grunnleggende viktige så kan det fort bli en hemsko. Markedet er fullt av lekre spill som er morsomme å spille i ca. to timer.

Lenke til kommentar

Problemet er at spillet ikke har støtte for gamepad. Helt idiotisk. Men lurer på om det har kommet no mods som fikser på det.

Jepp er mods som fikser det. Dog har ikke jeg testet de ennå da jeg planlegger å ha en PT senere i år.

 

Det som nok kan være verdt å nevne om man ikke planlegger å spille det nå er at det muligens kommer en HD-Remaster til PS4 og XBO samt PC før lanseringen av ME4. Dog er dette bare rykter i fanbasen men likevel har man sterke indisier for at det kan skje.

 

Siden det godt kan hende at jeg setter meg ned og spiller i vinter så gikk jeg heller for en modding med ME3Explorer, Texplorer og TFP/DDS tools hvor jeg la inn over 2000 HD/HR teksturer og spanker opp grafikken i UE3 motoren ennå et par hakk med coalesced tools. Å spille ME3 med heftig oppgradert grafikk er noe jeg virkelig gleder meg til!

 

Er man heldig kan det dog hende at denne remasteren kommer allerede denne vinteren, men det spørs. Jeg holder mer en knapp på høsten 2016 noen måneder før ME4 lanseringen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er alltid bedre med høy oppløsning enn lav, men når Shovel Knight var et av de beste spillene jeg spilte i 2014 så må jeg jo spørre meg hva som er vitsen med å bruke millionbudsjett på grafikk som utnytter seg av 1080p. Jeg spiller The Witcher 3 nå på PS4en og det ser meget bra ut, men så lenge gameplayet er like solid så ville ikke spillet vært noe dårligere med pixel-grafikk.

 

Mao, et spill blir i og for seg bedre av å ha best mulig grafikk, men hvis det trekker ressurser vekk fra andre deler av utviklingen som er mer grunnleggende viktige så kan det fort bli en hemsko. Markedet er fullt av lekre spill som er morsomme å spille i ca. to timer.

 

Og lekker grafikk kan bety så mangt. Eks. The Long Dark har en stylistisk grafikk som er meget lekker og mye pga. det ble innlevelsen veldig mye større og jeg spilte det i tonnevis av timer. Hadde grafikken vært en par hakk under hadde jeg nok lagt det fra meg tidlig. 

 

For noen titler fungerer veldig svak grafikk, for andre titler fungerer det dårligere. Prison Arcitecht er et godt eksempel på hvor grafikken har veldig liten betydning for spillopplevelsen. Man får innlevelsen på helt andre områder. Et annet eksempel er This War of Mine som klarer seg med forholdsvis enkel grafikk og likevel har en fantastisk atmosfære og innlevelse.

 

Et spill som kommer i 2016, Firewatch, har også virkelig lekker men stylistisk enkel grafikk.

 

I mine øyne kan man si at "svak grafikk" ikke er for alle titler.  Samt at helheten har stor betydning. Lydbildet, effekter etc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er alltid bedre med høy oppløsning enn lav, men når Shovel Knight var et av de beste spillene jeg spilte i 2014 så må jeg jo spørre meg hva som er vitsen med å bruke millionbudsjett på grafikk som utnytter seg av 1080p. Jeg spiller The Witcher 3 nå på PS4en og det ser meget bra ut, men så lenge gameplayet er like solid så ville ikke spillet vært noe dårligere med pixel-grafikk.

 

Mao, et spill blir i og for seg bedre av å ha best mulig grafikk, men hvis det trekker ressurser vekk fra andre deler av utviklingen som er mer grunnleggende viktige så kan det fort bli en hemsko. Markedet er fullt av lekre spill som er morsomme å spille i ca. to timer.

Uenig i den uthevede delen. Witcher 3 for min del handler mye om innlevelse, og om å utforske de store vakre områdene i spillet. Jeg hadde ikke brydd meg en døyt om dette hvis spillet var i 2D 16-bit-grafikk.

 

Hvor bra grafikken er har større betydning i noen sjangre enn andre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at mye av gleden med TW3 er å utforske de vakre områdene, men det er fullt mulig å lage vakre verdener uten verken 1080p eller fotorealisme. Noen av de peneste spillene som er laget har pixel-basert grafikk, og håndmalte, pre-renderede bakgrunner er heller ikke til å kimse av.

 

Ikke at jeg har noe imot at man lager verdener som fullt ut utnytter maskinkraften, men det er ikke nødvendig eller noen garanti for et godt spill og utviklerne bør vurdere om det faktisk er hensiktsmessig for deres spillkonsept å satse tungt på grafikken, og ikke automatisk gå utfra at de må ha en fotorealistisk 3D-verden i 1080p.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg Ni no Kuni 2 ser ut til å ha den peneste visuelle stilen. Milevis foran MGS V, TW3, Uncharted 4 & co, selv om den er langt fra like "realistisk". Men det er min, langt fra objektive, mening, om et spill jeg nok er ganske biased for, så dere trenger ikke være enig. :p

 

Synes også Firewatch, som tidligere nevnt,ser veldig vakkert ut.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Spørsmål angående det å dele videoklipp fra spill på PS4, går det å sette den til å lagre videoklippet utenå hoppe inn i den jævla share menyen ? Kunne tenkt meg at jeg f.eks bare trykker share så lagrer den klippet så kan jeg laste opp når jeg er ferdig og slipper å havne inn i den menyen for den er så utrolig treig og ubrukelig i multiplayer (om en ikke skal dele at en nettopp daua da).

Lenke til kommentar

Den er vel satt til å ta stillbilde hvis du holder inne Share-knappen, men jeg tror du kan sette den til å lagre video istedet. Da slipper du å gå inn i menyen.

Redigert: Sjekket nå, og det er ikke helt slik det fungerer. Du kan dobbeltklikke på Share-knappen for å starte og stoppe opptak av video. Er litt usikker på nøyaktig hvordan det fungerer, men det virker som at du MÅ starte videoen manuelt for å kunne lagre den ved å dobeltklikke. Med andre ord, hvis det plutselig skjer noe uventet som du vil ta vare på, så må du inn i menyen for å lagre videoen. Hvis du bare hadde dobbeltklikken istedet, så ville den startet opptak, og da vil trolig alt før det forsvinne.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Ja, det er greit for planlagte videoklipp siden man kan starte og stoppe akkurat slik at kun det interessante kommer med i videoen. Jeg bruker bare funksjonen for uventede øyeblikk, og morsomheter. Hver klipp blir jo da 5 minutter langt, og det er ofte langt mer enn jeg trenger. Dermed må jeg innimellom inn å kutte vekk alt det uinteressante i hvert klipp for å frigjøre plass på harddisken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Eneste risken er om disken ikke fungerer, men om det skjer har du vært jævla uheldig.

 

og det er alt, at disken kan ha skraper, ikke fungere. Ellers er det smooth sailing?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...