Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Børsta støv av Battlefield 4 her forleden. Må si at det fortsatt er artig gitt. Og så starta jeg på Grim Fandango i går. Dialogene og figurene der er helt fantastiske - storkoser meg!

Grim Fandango gjør nesten alt utrolig bra. Noen av oppgavene kan være litt vriene, og henger ikke alltid på greip. Alt annet er helt kanon! Dialog, stemmeskuespill, humor, modeller, karakterer, musikk, bakgrunner, stemning, historien... alt dette er knallbra. Men jeg pleier å si til folk som ikke har vært borti spillet før at det er ok å bruke en guide hvis man setter seg fast.

 

Universal Hint System fungerer bra, og er stort sett spoiler-fri.

Lenke til kommentar

 

Børsta støv av Battlefield 4 her forleden. Må si at det fortsatt er artig gitt. Og så starta jeg på Grim Fandango i går. Dialogene og figurene der er helt fantastiske - storkoser meg!

Grim Fandango gjør nesten alt utrolig bra. Noen av oppgavene kan være litt vriene, og henger ikke alltid på greip. Alt annet er helt kanon! Dialog, stemmeskuespill, humor, modeller, karakterer, musikk, bakgrunner, stemning, historien... alt dette er knallbra. Men jeg pleier å si til folk som ikke har vært borti spillet før at det er ok å bruke en guide hvis man setter seg fast.

 

Universal Hint System fungerer bra, og er stort sett spoiler-fri.

 

Takker for link. Satt fast overraskende tidlig fast og løsningen var ikke helt logisk (involverte ballonger og kjemikalier). Men spillet slipper bittesmå hint som man med litt kreativitet kan bruke til å løse oppgaven. Veldig typisk Lucasarts, men allikevel føler jeg at dette er litt mer ekstremt enn for eksempel Monkey Island og Indiana Jones. Maniac Mansion og Day of the tentacle comes to mind...

Endret av H.A.M.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser det er PS Essentials salg på US PSN nå, kunne kanskje tenkt meg Mass Effect Trilogien altså. Har spillene på 360, men pr. i dag er det kun Mass Effect som er bakoverkompatibel. 

 

Regner med det salget vil dukke opp på Norsk PSN også? Ellers får man bare handle via US da.

Lenke til kommentar

Ser det er PS Essentials salg på US PSN nå, kunne kanskje tenkt meg Mass Effect Trilogien altså. Har spillene på 360, men pr. i dag er det kun Mass Effect som er bakoverkompatibel.

 

Regner med det salget vil dukke opp på Norsk PSN også? Ellers får man bare handle via US da.

Bare synd at ME spillene kjører Unreal Engine 3 og den kjører som dritt på ps3 :/

Lenke til kommentar

Kjøpte meg heller ME3 Deluxe Edition til 6$ til PC på Origin og hev inn alle DLCene og havnet på rundt 30ish$ nå denne helgen. Det skal spilles i tiden før ME4 desember 2014. Vil man bare ha noen DLCer til ME3 er Leviathan og Citadel de man bør gå for. Også lastet ned en 6GB HD/HR texture pakke som installeres og gjør flere knep mot UE3 for å heve grafikken enda noen hakk.

 

7 år gammel PC og brukt GTX970 gjør jobben supert.

 

Ikke noe "mot PS4" jeg bare synes jeg får så mye mer igjen for å kjøre akkurat denne tittelen på PC.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

>kjøpe HDMI kabel

>koble fra PC til TV

>spille på "storskjerm og anlegg"

>???????

 

 

Har hatt PC'en under TV siden i forfjor sommer. Kjøpte tom. ett litt mer egnet kabinett for jobben samt nytt HK og CPU i håp om at jeg orket å bruke den mer. Så langt har jeg kun spillt igjennom Homeworld nyversjonene (for ett gjensyn), komt ett stykke i Alien Isolation og klokket inn 5.6 timer The Witcher 3.. hadde vel kanskje 30 minutter Watch Dog også, men virket ganske grusomt det spillet.

 

Kjøper jeg spill på PC er sjangsen stor for at jeg bare ikke gidder å starte opp for å spille. 

 

Jeg var innom tanken på å endelig få brukt den til noe med en ny gjennomgang av ME-trilogien, men som den eminente Admiralen poengterer er det håpløst med Gamepad støtte. Det bør være en god MOD-tilgengelig i hvertfall, og en skreddersydd løsning. Ikke gidder jeg å fyre det opp så er det halveis mongo og delvis tastatur/gamepad bruk.

 

Da ender det opp som listefyll i Origin ganske kjappt..

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...