Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Det er ikke bare deg, batteritiden på Dualshock 4 er dårligere enn på Dualshock 3. Trolig mest på grunn av lyset. Du kan dempe denne i innstillingene, det vil hjelpe litt, men fremdeles ikke nok til å vare like lenge som DS3. Beskjed om at det er lite batteri skal komme opp, akkurat som på PS3, faktisk mer synlig synes jeg. Kan være du har skrudd av slike beskjeder som popper opp, det kan du sjekke i innstillinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elendig batteritid på DS4 ja. Har 2 kontrollere i hus, hvor minst én alltid er fulladet. Er ikke slik at jeg noensinne går tom under spilling (med mindre jeg har glemt å lade) men det er helt klart kjipt at det er så elendig som det er. Man kan justere ned det forbanna drittlyset til ett minimum når sant skal sies, hvor utslagsgivende det er totalt sett aner jeg ikke dog.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig.
Her i huset har vi 2 DS4, og i motsetning til Mala, føler jeg en av våre alltid er tom.
Synes begge er til lading hver dag.

Synd å si det, men da foretrekker jeg faktisk Xbox sin batteriløsning bedre.
Et sett batterier holder som regel i 1-2 uker. Og med en slik 24-batteri-boks fra Clas Ohlson holder det i mange måneder.
Og for dem som absolutt må lade, kjøp enten et play and charge, eller enda bedre. Ladbare AA-batterier og en hurtiglader.

 

Med DS4 blir jeg fra tid til annen tvunget til å ha ledning fra kontroller til PS4 pga lading.
Med Xbox har jeg valget mellom å koble til ladekit, eller bare spandere på to kjappe batterier, og så tenker jeg ikke på det problemet på et par uker.

Lenke til kommentar

Hmm, beste løsningen er vel nesten bare å kjøpe en lengre USB-ladekabel så man kan ha den i bortimot hele tiden. Har sett litt rundt på innstillingene og det virker som om alle varslene er slått på, men jeg får allikevel ikke opp når venner kobler seg på, kontrollen begynner å få lite strøm osv... 

 

Håpte også det var en Twitch-app å få tak i. Leste en eller annen plass at det var på plass i PS4, men det er kanskje bare statene som har såpass med luksus. 

 

Litt mye spørsmål og klaging kanskje, men sånn er det til tider. Veldig fornøyd med konsollen ellers! :wee:

Lenke til kommentar

Kjøp en gammel mobillader og lad med den. Bruker min far sin gamle HTC-lader. Lader MYE raskere enn usb kabelen.

 

Bruker en kontroll, har den andre plugget inn til lading. Når den andre er helt tom, henter jeg den andre og setter den andre på lading. Funker utmerket. Seff var det bedre batteritid på ps3, menmen.

Lenke til kommentar

Har denne offisielle lade stasjonen til Sony. Så jeg har alltid strøm. Har hatt min kontroller nå siden lansering av PS4 og den går fort tom for strøm om den ikke står i laderen. Og kanskje rundt 4-5 timer når jeg spiller. Men jeg spiller aldri så lange økter, så går aldri tom.

 

Trikset er å huske å sette den i laderen når en er ferdig :D

 

Men Godt Nyttår alle sammen! 2016 blir et spennende år med masse spill og endelig virtual reality! 

 

Endret av LarZen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kjøp en gammel mobillader og lad med den. Bruker min far sin gamle HTC-lader. Lader MYE raskere enn usb kabelen.

 

Bruker en kontroll, har den andre plugget inn til lading. Når den andre er helt tom, henter jeg den andre og setter den andre på lading. Funker utmerket. Seff var det bedre batteritid på ps3, menmen.

Det er en tradeoff hvis du lader med høy strøm. Batteriet slites fortere og det gjør at kapasiteten går raskere ned. Har du tid til at det står å lader en stund lønner det seg å gjøre det med lav strøm. Har du to kontollere kan du prøve å bruke dem jevnt men bare hurtiglade den ene av dem, så kan du se selv.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Har sett folk ta opp fra twitch med PS4 så det er en app..men kanskje bare i USA?

Jeg skjønner det ikke helt. For meg så virker det som om Twitch har laget en egen app, men jeg kan ikke finne den... 

 

Uansett, jeg har et spørsmål til dere som spiller skytespill på PS4. Bruker dere headsett, eller kjører dere lyden bare gjennom anlegget som er koblet til Tv'en? Jeg spiller mye Call of Duty med venner for tiden, der jeg bruker den medfølgende mikrofonen med en propp man setter i ett av ørene. Tingen er at jeg hører bablingen fra dem i venstre øre og lyden fra spillet på høyre øre fra lyden som kommer ut av anlegget. Headsettet jeg bruker til pc'en har vanlige mini-jack plugger til lyd og mikrofon, noe som PS4 ikke støtter. Burde jeg bare kjøpe et nytt headsett med mikrofon som bruker USB, eller klarer jeg meg fint med mikrofongreia som følger med konsollen og lyden på Tv? 

Lenke til kommentar

Det har kommet lekkasje om PS4 slim,konsoll ser ut som faktisk er ekte fra Sony..Hva tror dere?jeg tror denne er ekte :)

 

https://youtu.be/ezzaVWN4Ex8

I så fall en bra fake. Dog jeg er skeptisk til å krympe enhetene for mye mtp. Kjøling. Syns egentlig ps4 i dagens design er helt grei størrelsesmessig. Forsåvidt også xbox one. De står nå bare i hylla læll :-P setter god kjøling > liten i fysisk størrelse.

Lenke til kommentar

 

Det har kommet lekkasje om PS4 slim,konsoll ser ut som faktisk er ekte fra Sony..Hva tror dere?jeg tror denne er ekte :)

 

https://youtu.be/ezzaVWN4Ex8

I så fall en bra fake. Dog jeg er skeptisk til å krympe enhetene for mye mtp. Kjøling. Syns egentlig ps4 i dagens design er helt grei størrelsesmessig. Forsåvidt også xbox one. De står nå bare i hylla læll :-P setter god kjøling > liten i fysisk størrelse.

 

 

Jeg ser for meg at det utelater intern PSU om det er snakk om en vesentlig krymping.

Lenke til kommentar

Liker også dagens PS4 men ser det praktiske med mindre konsoll,at slim har fysiske knapper vet jeg ikke helt,foretrekker touch men så har fysiske til gjengjeld mer holdbarhet I det lange løp..vil tro denne blir endel billigere I butikken. ;)

Endret av olliver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...