Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Kommer ut på kvinnedagen faktisk. En grunn til å huke av 8. mars som en viktig dato for en gangs skyld..

 

Hehe! Tror du om spillet da? Jeg er spent men kjenner jeg er litt skeptisk også. Ubisoft med roret så kan det gå litt så som så...men ser jo spennende ut da.

Konseptet er virkelig fristende, og jeg liker det jeg har sett hittil, men jeg frykter det verste.. Som alltid så venter jeg på gameplayvideo og anmeldelser før jeg kjøper.
Lenke til kommentar

Er ikke xbox live nettopp utsatt for et enormt DDOS angrep mens PSN ville være neste?
http://www.playstationlifestyle.net/2015/12/19/psn-attack-threat-xmas-2015/

Typisk at de alltid skal lage kvalm i julehøytiden. I fjor var de Lizard Squad, nå er det Phantom Squad (høres ut merkverdig like ut disse gruppene). 

The group has warned that it’ll take down both services for up to a week over Christmas because they want to expose their week security arrangements.

Like greit å finne frem nettbrett eller PC i julen da så scriptkiddies får leke seg med DDOS.

 

Why do we take down PSN and Xbox Live? Because cyber security does not exist. Some men just want to watch PSN and Xbox Live burn.
PSN and Xbox Live…companies that have millions of Dollars and don’t bother working on security. No, PSN and Xbox don’t use that money to improve their security. So until they open their eyes, Xbox Live and PSN will remain vulnerable. 

 

Dette blir som å forgifte drikkevannet fordi man benytter overflatevann, eller gasse t-banene i rushen. Helt idiotisk og irrasjonelt.

Alle som har litt greie på nettverk vet at DDOS utnytter fundamentale svakheter i dagens internettinfrastruktur og at dette kun er rent hærværk.
Pga. slike idiotgrupper som dette har både Sony og Microsoft måttet bruke millioner av USD på forsvarsteknologi som gjør tjenestene mindre brukervennlige og tilgjengelige for brukerne.
Sikkerhet går på et nivå alltid på bekostning av brukervennlighet.

Håper disse "fiendene av folket" blir tatt asap. DDOSe millioner av barns juleglede? Way to go... God jul.


EDIT:

Gjeninnføre gapestokken? Det eneste som får stopp på slikt er om alle de hundrevis av millioner brukerne som eier en av konsollene går sammen i en enorm kampanje mot disse kriminelle gruppene. Det er vel mitt juleønske for 2015 og 2016 :D

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det er noen forbanna møkka folk rett å slett. Og argumentet hvorfor dem gjør det er bare noe forbanna piss. Dette er bare en gjeng drittunger som synes det er gøy å lage faenskap. Steam er like utsatt for DDoS angrep så hvorfor kneler dem ikke serverene der også? Mest trolig pga det er tjenesten dem bruker.

 

Så alt i alt, en gjeng drittunger som leker med scripts for å gjøre livet surt for unger samt voksne i jula. 

 

Og det irriterer meg at dem får så mye oppmerksomhet. Stadig artikler som nevner hva dem driver med å faktisk kaller dem for hackere. Noe som er bare latterlig...disse ungene er ikke hackere. Bestemor kan starte opp et DDoS script.

 

Ikke nevn dem i noen artikler så tror jeg en tar ifra dem driven deres. Nemlig oppmerksomhet. Og så kan en jo håpe en klarer å spore opp noen av dem etterhvert. Om så bare 1 så er det nok. En stor bot og inn kobling av barnevern og om så litt fengsels straff for å skremme disse drittsekkene. 

Lenke til kommentar

 Steam er like utsatt for DDoS angrep så hvorfor kneler dem ikke serverene der også? Mest trolig pga det er tjenesten dem bruker.

 

Det kan vel ha 2 grunner til at valve sin steam tjeneste ikke er like utsatt. Den ene kan være at de rett og slett har mer robuste servere og teknikker for å filtrere ut søppel forespørsler som blir generert ved et DDOS angrep.

 

Den andre og mest trolige grunnen er det faktum at steam ikke tvinger brukere til å være innlogget på tjenesten sin for å faktisk kunne spille spill online slik som xbox live og PSN tvinger brukerne til å gjøre (noe som er en tvers igjennom råtten praksis). Det som en da står igjen med er en cluster av servere fra samtlige spillprodusenter/utgivere som en må ta ned for å ødlegge spillingen til steam brukerenne, noe som i praksis er umulig da det er alt for mange servere for en singel gruppe å sikte seg inn på. Det som da heller skjer for de som spiller på PC er at DDoS kiddene heller tar ned single servere for populære spill, som ikke gjør hele plattformen ubukelig til sammenligning med et DDoS angrep rettet mot PSN eller Xbox Live.

Lenke til kommentar

 

 Steam er like utsatt for DDoS angrep så hvorfor kneler dem ikke serverene der også? Mest trolig pga det er tjenesten dem bruker.

 

Det kan vel ha 2 grunner til at valve sin steam tjeneste ikke er like utsatt. Den ene kan være at de rett og slett har mer robuste servere og teknikker for å filtrere ut søppel forespørsler som blir generert ved et DDOS angrep.

 

Den andre og mest trolige grunnen er det faktum at steam ikke tvinger brukere til å være innlogget på tjenesten sin for å faktisk kunne spille spill online slik som xbox live og PSN tvinger brukerne til å gjøre (noe som er en tvers igjennom råtten praksis). Det som en da står igjen med er en cluster av servere fra samtlige spillprodusenter/utgivere som en må ta ned for å ødlegge spillingen til steam brukerenne, noe som i praksis er umulig da det er alt for mange servere for en singel gruppe å sikte seg inn på. Det som da heller skjer for de som spiller på PC er at DDoS kiddene heller tar ned single servere for populære spill, som ikke gjør hele plattformen ubukelig til sammenligning med et DDoS angrep rettet mot PSN eller Xbox Live.

 

Vel, vi får nå se.

 
Samt for julen 2015:
Speaking with Neowin today, @Obstructable - who is part of SkidNP - said that his group "will be attacking Steam and Minecraft servers" over the holiday period.

Steam offline-mode fungerer ikke alltid uproblematisk for alle, så får vi se hvordan det går med de som må være pålogget.

Ellers siste nytt om situasjonen som venter oss i julen.

The attacks planned for christmas will last one week Start: 24th december & end on 30th, All attacks today low power #DramaAlert @KEEMSTARx

De har tydeligvis kjørt en liten test i dag før det starter på julaften, derav sikkert årsaken til at noen har hatt litt problemer i dag.

 

Uansett blir det spennende å se hvordan de vil håndtere angrepet og forhåpentligvis er de forberedt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...