Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Er heller ikke av hatersiden, men må si det Xboxen har vist til nå ikke fristet noe særlig. Så her står det også ann med PS4.

Xboxen har gjort mye som er bra, men ikke øker salget. Eks, det med låning av spill og det med overvokingen... Til nå er egentlig 360 nesten bedre en One. Men uansett holder meg til Sony til nå. Har ikke skuffet meg enda (:

Er det noen som vet om man som + medlem også får spill osv på PS4?!

Vi får DriveClub PS + Edition på lanseringsdagen til PS4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For noen betyr 200kr spart mer enn 5 års reklamasjonsrett :p ikke vet jeg, men det blir vel for de som tør å ta en risk. Kjøpte selv ps3 i Spania og sparte 2000kr, heldigvis så har jeg ikke hatt noen problemer enda :)

Edit: Btw, har "bestilt" ps4 som julegave av dama så får jeg håpe hun holder sitt ord !

Får du ikke ps4 må du disiplinere henne hardt! men ikke si det til henne for da får du den hvertfall ikke!

Jeg kjenner folk som har tenkt å kjøpe XBone på release bare for å spille det nyeste Call of Duty. Ser ikke ned på dem på noe vis, de digger spillserien, greit for dem.

Jeg vil være enig men klarer det ikke da man oppfordrer firmaer som microsoft til å fortsette med tullet sitt når man støtter denne måten å behandle kunder på... ps4 er greit men xbone er for dumt..(er opprinnelig xbox "fan" men ikke nå lenger)

Bare denne her er helt utrolig, PS4 har 29512 votes, Xbox One har 1646..

https://www.facebook...31317646&rest=1

Dette er helt knall da!

Lenke til kommentar

De fleste mainstream-spillere i 30-årene som kompisene mine kjøper bare noen få spill i året, stort sett siste FIFA eller Forza eller Call of Duty. De følger ikke med på E3-reportasjer eller bryr seg om xbox-konferanser. Og det er de jo i sin fulle rett til å ikke gjøre. Bryr seg ikke om DRM og alltid-online, de bare lever med det som det er. Bytting og videresalg av spill er ikke noe jeg noensinne har drevet med heller.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

De fleste mainstream-spillere i 30-årene som kompisene mine kjøper bare noen få spill i året, stort sett siste FIFA eller Forza eller Call of Duty. De følger ikke med på E3-reportasjer eller bryr seg om xbox-konferanser. Og det er de jo i sin fulle rett til å ikke gjøre. Bryr seg ikke om DRM og alltid-online, de bare lever med det som det er. Bytting og videresalg av spill er ikke noe jeg noensinne har drevet med heller.

Har ikke drevet med bytting selv men liker ikke at det er "greit" at de slutter med det av grådighet. De tjener milliarder allerede så de kunne vært happy med det de fikk. Istedenfor å snylte.

Lenke til kommentar

Jeg har mer eller mindre gått fra Xbox 360 som primærmaksin og nå over til Sony som førstevalg i neste generasjon. Tror faktisk jeg kommer til å forhåndsbestille en PS4 iløpetav helgen. Må trøste meg selv siden the Last of Us ikke har havnet i postkassa enda, og bedre å bruke de 3500 nå enn å bruke de til vinteren når jeg trenger dem. Jeg er dog ikke en av dem som hater Xbox One med alle fibre i kroppen. Jeg venter på at denne stormen av butthurt og broken hearts skal legge seg og litt bedre diskusjoner om hva målet til Microsoft er med dette systemet oppstår og får frem flere sider av saken. Jeg er helt åpen for å kjøpe en Xbox One, men vil se noen skikkelige argumenter for og imot etter at vi har blitt mer kjent med den og systemet før jeg gjør meg opp en endelig mening.

Personlig har jeg vært med Xbox helt fra lanseringen av den første konsollen. Eier tre konsoller, og rundt 70 spill. For første gang siden da har jeg tenkte å kjøpe PS4. Forhåndsbestilte min fra Komplett.no i dag, og jeg har faktisk aldri prøvd en Playstation hele mitt liv. Har planer om å dra ut og kjøpe en kopi av PS3 og Last of Us som "oppvarming". Det er kanskje greit å vente til utfallet av Xbox One, men vi vet restriksjonene, og de går ingen steder. At PS4 koster mindre, er kraftigere, og mindre i størrelse er bare bonuser som kommer i tillegg.

Lenke til kommentar

Hvis det lar deg til å sove bedre om nettene så kan du vel tro det... faktum er at folk får dette med seg, og spesielt den typen folk du nevner er ikke lojale til noen plattform i det hele tatt. De kjøper den billigste konsollen, og får de i tillegg vite at den har bedre grafikk og at man kan bruke spillene på mer enn en konsoll bytter de umiddelbart.

Bare det simple scenarioet hvor en har lokalet og konsollen mens en annen tar med seg spillet vil jo føre til katastrofe med Xbox One.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er nye spill hver måned, i tillegg til et par tre spill som varer en god stund lengre (usikker på hvor lenge). Spillene har du så lenge du er PS+ medlem :)

Når det gjelder #DRIVECLUB vet vi vel ikke hvor lenge det blir tilgjengelig.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Vil drive club følge med til alle som har PS+, også om du kjøper det en stund etter lanseringen?

Hvordan har standarden på disse spillene vært tidligere, og får du beholde dem om du sier opp abonementet?

1. Det vet vi ikke. Tradisjonelt kan spillene "kjøpes" i en måned, og deretter kan du laste dem ned så lenge du abonnerer.

2. Standarden har vært ekstremt høy.

Låner fra denne pene tråden:

June 2012

Darksiders

inFamous 2(et helt år)

Motorstorm Apocalypse(et helt år)

Oddworld: Stranger’s Wrath HD

LittleBigPlanet 2(et helt år)

Warhammer 40,000: Space Marine

Chime Super Deluxe

Hamsterball

Outland

Ricochet HD

Sky Fighter

Virtua Fighter 5: Final Showdown

Wakeboarding HD

Magic Orbz

Mahjong Tales: Ancient Wisdom

Mushroom Wars

Renegade Ops

Smash Cars

July 2012

Deus Ex: Human Revolution

Lara Croft & the Guardian of Light

Saints Row 2

Special Note: Starhawk (Single Player Campaign Only)

August 2012

Just Cause 2

Borderlands

Dead Space 2

Retro/Grade

Rock of Ages

Super Stardust Portable (Vita)

September 2012

Red Dead Redemption (unavailable for Kuwait, Qatar, Saudi Arabia and United Arab Emirates)

Double Dragon Neon

Machinarium

Scott Pilgrim Vs The World

October 2012

Resident Evil 5 Gold Edition

Bulletstorm

Hell yeah! Wrath of Dead Rabbit

November 2012

Crysis 2

Ratchet and Clank All 4 One

Uncharted: Golden Abyss (Vita)

Gravity Rush (Vita)

Cubixx HD

Chronovolt (Vita)

Tales from Space: Mutant Blobs Attack (Vita)

December 2012

Vanquish

Mortal Kombat (Vita) (LEGO Batman: The Videogame (PSP) for Australia/Germany)

Batman: Arkham City

Limbo

Big Sky Infinity (PS3 & Vita)

Knytt Underground (PS3 & Vita)

January 2013

Mortal Kombat (Gotham City Imposters for Australia/Germany)

Bioshock 2

Guardians of Middle Earth

Jet Set Radio HD (Vita)

Pinball Arcade (Vita)

February 2013

F1 Race Stars

Sleeping Dogs (Binary Domain for Germany)

WipEout 2048 (Vita)

Lumines: Electronic Symphony (Vita)

Quantum Conundrum

March 2013

Dead or Alive 5

Metal Gear Solid HD Collection (Vita) (links to guides: MGS2 / MGS3)

Mass Effect 3

Joe Danger 2

Puddle (Vita)

April 2013

Lord of the Rings: War in the North

Okami HD

The Cave

Thomas Was Alone (PS3 & Vita)

Zero Escape: Virtue's Last Reward (Vita)

May 2013

Catherine

Hitman Absolution

Velocity Ultra HD (Vita)

Malicious

Sine Mora (Vita)

June 2013

Demon's Souls

ICO and Shadow of the Colossus HD Collection

LittleBigPlanet Karting(et helt år)

Rayman Origins (Vita)

Kingdoms of Amalur: Reckoning

Uncharted 3 Drake’s Deception (Single Player) (note: multiplayer is free)(et helt år)

XCOM: Enemy Unknown(et helt år)

Coconut Dodge Revitalised (Vita)

3. Du mister spillene når du sier opp abonnementet. Du får imidlertid tilbake alt du hadde om du starter abonnementet igjen.

Lenke til kommentar

1. Det vet vi ikke. Tradisjonelt kan spillene "kjøpes" i en måned, og deretter kan du laste dem ned så lenge du abonnerer.

2. Standarden har vært ekstremt høy.

Låner fra denne pene tråden:

June 2012

Darksiders

inFamous 2(et helt år)

Motorstorm Apocalypse(et helt år)

Oddworld: Stranger’s Wrath HD

LittleBigPlanet 2(et helt år)

Warhammer 40,000: Space Marine

Chime Super Deluxe

Hamsterball

Outland

Ricochet HD

Sky Fighter

Virtua Fighter 5: Final Showdown

Wakeboarding HD

Magic Orbz

Mahjong Tales: Ancient Wisdom

Mushroom Wars

Renegade Ops

Smash Cars

July 2012

Deus Ex: Human Revolution

Lara Croft & the Guardian of Light

Saints Row 2

Special Note: Starhawk (Single Player Campaign Only)

August 2012

Just Cause 2

Borderlands

Dead Space 2

Retro/Grade

Rock of Ages

Super Stardust Portable (Vita)

September 2012

Red Dead Redemption (unavailable for Kuwait, Qatar, Saudi Arabia and United Arab Emirates)

Double Dragon Neon

Machinarium

Scott Pilgrim Vs The World

October 2012

Resident Evil 5 Gold Edition

Bulletstorm

Hell yeah! Wrath of Dead Rabbit

November 2012

Crysis 2

Ratchet and Clank All 4 One

Uncharted: Golden Abyss (Vita)

Gravity Rush (Vita)

Cubixx HD

Chronovolt (Vita)

Tales from Space: Mutant Blobs Attack (Vita)

December 2012

Vanquish

Mortal Kombat (Vita) (LEGO Batman: The Videogame (PSP) for Australia/Germany)

Batman: Arkham City

Limbo

Big Sky Infinity (PS3 & Vita)

Knytt Underground (PS3 & Vita)

January 2013

Mortal Kombat (Gotham City Imposters for Australia/Germany)

Bioshock 2

Guardians of Middle Earth

Jet Set Radio HD (Vita)

Pinball Arcade (Vita)

February 2013

F1 Race Stars

Sleeping Dogs (Binary Domain for Germany)

WipEout 2048 (Vita)

Lumines: Electronic Symphony (Vita)

Quantum Conundrum

March 2013

Dead or Alive 5

Metal Gear Solid HD Collection (Vita) (links to guides: MGS2 / MGS3)

Mass Effect 3

Joe Danger 2

Puddle (Vita)

April 2013

Lord of the Rings: War in the North

Okami HD

The Cave

Thomas Was Alone (PS3 & Vita)

Zero Escape: Virtue's Last Reward (Vita)

May 2013

Catherine

Hitman Absolution

Velocity Ultra HD (Vita)

Malicious

Sine Mora (Vita)

June 2013

Demon's Souls

ICO and Shadow of the Colossus HD Collection

LittleBigPlanet Karting(et helt år)

Rayman Origins (Vita)

Kingdoms of Amalur: Reckoning

Uncharted 3 Drake’s Deception (Single Player) (note: multiplayer is free)(et helt år)

XCOM: Enemy Unknown(et helt år)

Coconut Dodge Revitalised (Vita)

3. Du mister spillene når du sier opp abonnementet. Du får imidlertid tilbake alt du hadde om du starter abonnementet igjen.

Det så jo egentlig veldig bra ut, og du kan velge mellom hvilket som helst av månedsspillene?

Og de varer lengre enn en måned?

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar

Det er sant, som ny PS3 kjøper. Har jeg fått 7 kvalitetsspill den siste måneden.

Jeg fant også gamle spill som space marine etc når jeg sist hadde ps+ og ps3 :) så herlig at man kan få laste ned de gamle spilla man kjøpte før.

------------

et helt annet spørsmål, tar alle her og forhåndsbestileller ps4? jeg syntes det er litt sjarm å stå i nattåpen kø og vente til jeg får kjøpt den, men hvis alle tar forhåndsbestillinger, så hjelper det jo ikke meg.

litt stressa for at jeg ikke har forhåndsbestilt enda

Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestiller nå også ser jeg an litt, er enig med deg, kunne godt tenkt meg og kjøpt over disk, men det kommer an på om jeg nå er innafor å få den på release fra Komplett. Hvis ikke kommer jeg til å tråle Oslo-by for å finne en på releasedagen.

Lenke til kommentar

Det er det alle sier, men har ikke skjedd hos meg og ingen av vennene mine som var + medlem, jeg hadde bare det 90 dagers, men har alle spillene jeg lasta ned fortsatt. Har ikke hørt om noen som har mista dem heller, bare at det blir sagt det skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...