firberblad Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Bra at appen kommer ut, men 720P? Vet du om den er like brukervennlig som den har vært på 360? Ikke prøvd den enda. Men om det er bare 720p så er det skuffende... Har brukt AppleTV og AirPlay via iPhone så langt. Med varierende bilde kvalitet. EDIT: Dem skriver på Facebook siden sin at det er full HD. Tester den nå. Fungerer helt greit. Men jeg er fornøyd med at de har kommet med PS4 støtte. Har savnet det. Endret 21. oktober 2015 av firberblad Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Var på tide. Venter forsatt på en skikkelig oppgradert versjon av ps4så eg kan bruke wifi på konsollen...Hva som gjør at du ikke kan bruke det på dagens konsoll? Enkelt og greit fordi maskinen ikke støtter 5Ghz wifi, rett øi og slett latskap. Ingen interesse og ha en internettkabel gjennom hele huset. Jeg bruker da kun wifi på ps4. Har aldri lag i spill eller apper pga det, spiller så og si kun online også. Spill ol lastes ned hurtig også, så ser ikke helt hvorfor det ikke kan brukes. Så sant du ikke laster ned spill dagen lang og trenger noen minutt ekstra in game. Endret 21. oktober 2015 av GnilreG Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Var på tide. Venter forsatt på en skikkelig oppgradert versjon av ps4så eg kan bruke wifi på konsollen...Hva som gjør at du ikke kan bruke det på dagens konsoll? Enkelt og greit fordi maskinen ikke støtter 5Ghz wifi, rett øi og slett latskap. Ingen interesse og ha en internettkabel gjennom hele huset. Skal du ha signal gjennom et helt hus, så er 5Ghz uansett ren idioti. En vanlig lettvegg halverer signalstyrken for 5Ghz. Når man slenger opp bærevegger og flere lettvegger mellom AP og klient, så vil ikke 5Ghz ha noen nytteverdi. Hvis signalkvalitet og styrke er så viktig for deg, så trekker du kabel. Endret 21. oktober 2015 av Dragen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Var på tide. Venter forsatt på en skikkelig oppgradert versjon av ps4så eg kan bruke wifi på konsollen... En firmware oppgradering av PS4 gjør ikke WiFi teknologien bedre. Har du problemer med bruk av WiFi på PS4 ligger årsaken til problemet 100% sikkert utenfor din PS4. Endret 21. oktober 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Fremdeles idiotisk at PS4 ikke støtter 5GHz. 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Like idiotisk som at man har valgt å spare kroner på å ikke støtte andre nyere standarder på hardware siden. Endret 21. oktober 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jada, 20 kroner per konsoll blir mye penger når man tenker på hvor mange konsoller man selger, men det er nå ikke akkurat som om de taper penger på konsollen sin nå. Lenke til kommentar
Johannes Entenmann Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Svar til GnilreG. Er helt anhengig hvor god din 2.4 internett er, min hastighet er veldig treg i forhold til 5.0. Å laste bed et spill med 4-5 mb linje tar jo en dag når spillene ofte er mange mange Gb store. Om du har bra hastighet på din 2.4 så betyr det ikke at alle andre har det også. Uansett burde dette vært på plass på PS4. Billige tv, mobiler, nettbrett og bærbare pc-er har 2.4 og 5.0 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) USB-porter og Wi-Fi-kort er der hvor Sony har spart på sin konsoll Endret 21. oktober 2015 av Mala 1 Lenke til kommentar
Johannes Entenmann Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Svar til dragen. Veldig påståelig du er da? På xbox one får eg 57 opp og 19 ned med 5ghz. Min linje på 2.4 er en gammel linje som ikke er mer enn 5 opp og 1 ned. Støtte for både 2.4 og 5.0burde vært på plass fra starten av... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Det har vært dypt savnet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Mye som burde vært. I mine øyne er ikke noe av konsollene gode nok på omtrent noen områder for å være lansert som nextgen i 2013. Men begge har tatt tøffe og bevisste valg for å dekke en større andel ved salg av konsollene. Det eneste som imponerte meg og bar preg av noe nextgen tankegang var minnet til PS4.Lanseringen var i 2013, utviklingen startet en del år før det og siste revisjoner en stund før lansering.At det ikke kom bedre WiFi i den nye hardware revisjonen dette året er dog skuffende. Endret 21. oktober 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg har lite peiling på Wifi. Men når jeg ordnet noe for foreldrene mine så fikk jeg beskjed av teknisk hos Telenor at 5Ghz er ikke raskere og er gjerne mer ustabilt. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Jeg har motsatt erfaring med alle mine Apple enheter her i huset i hvertfall. Disse trives desidert best på 5ghz og oppnår høyest hastighet her, sikkert mtp. forstyrrelser og flere andre 2,4ghz nettverk i nabolaget. Men altså, det kan gjerne være fordi Asus routeren min kanskje opererer best på 5ghz med flere enheter da...om det universalt er best aner jeg egentlig ikke... Endret 21. oktober 2015 av Mala Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg har lite peiling på Wifi. Men når jeg ordnet noe for foreldrene mine så fikk jeg beskjed av teknisk hos Telenor at 5Ghz er ikke raskere og er gjerne mer ustabilt. Motsatt virkning her, 5ghz var ikke nødvendigvis raskere, men var noe mer stabil. Men etter som jeg har forstått det tar ikke Ps4 imot 5.0, kun 2.4? Forøvrig derfor jeg endte opp med å tre en 30-40 meter lang ledning igjennom huset, ga opp WiFi. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 5GHz er ikke raskere eller mer stabilt, og har mye dårligere rekkevidde enn 2,4. Men greia er at det kan kry av duppeditter som bruker 2,4GHz i området, så da blir det støy og faenskap. Da vil det være bedre med 5GHz. Her jeg bor funker 2,4 knall. Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg har lite peiling på Wifi. Men når jeg ordnet noe for foreldrene mine så fikk jeg beskjed av teknisk hos Telenor at 5Ghz er ikke raskere og er gjerne mer ustabilt. Teknisk hos Telenor er for det meste ingen eksperter. De har fått litt opplæring og har kanskje noe basiskunnskap fra egen hobby/erfaring i tillegg til muligens noen som er jævli gode. 5 GHz er har bedre kapasitet og bedre kanal"bredde" enn 2,4ghz. Siden 5 GHz er satt opp til at kanalene ikke skal overlappe hverandre (ved å ikke gjøre overlappende kanaler tilgjengelig). Problemet til 5 GHz er derimot rekkevidden og at den sliter med å gå igjennom vegger osv. 2,4ghz har mye bedre rekkevidde men sinnsykt dårlig kapasitet. Da rekkevidden er lang får du mye forstyrrelser fra andre enheter i nabolaget på samme frekvens og signalet blir ræva og du mister nettet. Så ringer du til leverandøren din og truer med å skifte til nextgentel fordi wifi er ræva selv om leverandøren din kan gjøre nada med at naboene dine har tv, dabradio, baby call, 4 nettbrett, 8 mobiler, 6 PCer oh et par konsoller hver som alle er på 2,4 GHz. For å gjøre det enda bedre kan du bare velge mellom 13 kanaler hvor en bare har 1, 6 og 11 som reelle alternativ om en skal klare å unngå overlappingshelvete. Så bli kompis med naboene å bli enige om hvordan dere stiller inn 2,4 GHz nettverket så kanskje dere kan streame netflix til jul ? 1 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Har da spilt AC: Syndicate i en times tid og kan da melde om at det trolig ikke blir en fadese slik Unity var, men det har oppstått noen problemer. Spillet fikk konsollen til å fryse, det er tidvis noe merkelig med NPCene og det ser grafisk ut som noen trappetrinn ned fra Unity. Mulig oppdateringen som kommer på Fredag ordner opp i de 2 første punktene. Og noe positivt, kampsystemet er mer brutalt enn noen gang, føles litt ut som en hybrid imellom Arkham serien og de tidligere AC spillene. Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Har da spilt AC: Syndicate i en times tid og kan da melde om at det trolig ikke blir en fadese slik Unity var, men det har oppstått noen problemer. Spillet fikk konsollen til å fryse, det er tidvis noe merkelig med NPCene og det ser grafisk ut som noen trappetrinn ned fra Unity. Mulig oppdateringen som kommer på Fredag ordner opp i de 2 første punktene. Og noe positivt, kampsystemet er mer brutalt enn noen gang, føles litt ut som en hybrid imellom Arkham serien og de tidligere AC spillene. spørs hvor mye de klarer fikse med de to day one oppdateringene på ca 500mb pr stk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå