Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og det var jo da poenget, for kan man ikke bruke samme konto på 2 maskiner i samme familiehusstand samtidig så er jo mye av hensikten borte. De burde selge "PSN+ Family" abb. som tillater dette men som har begrensninger som at man må ha samme public IP fra begge enhetene, ikke kunne spille samme tittel samtidig osv. Eller at PSN+ inkluderte denne funksjonaliteten som ville fått fler til å kjøpe slike tjenester.

På den måten ville de solgt ennå flere konsoller og spilltitler da flere familiemedlemmer ofte totalt sett liker flere titler.

Det jeg elsker med Netflix og flere andre som er i tiden er at jeg for min husstand/husholdning betaler for 1 abb, og at alle i familien der har sin egen profil og tilgang til samme innhold. Den digitale fremtiden. Selv på iPad kan vi være tilkoblet med flere enheter samtidig på samme konto. Her henger Sony litt etter i godt selskap med Steam ol.

For min del, uten denne funksjonaliteten, blir det da mer interessant å kjøpe en XO som konsoll nr.2 i husstanden fremfor en ekstra PS4. Tapt salgspotensiale for SCEE.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Du kan ha så mange ps4 maskiner du bare vil, men du kan ikke være pålogget en konto og online på mer enn en maskin om gangen. 

Men er det ikke sånn at man kan ha flere kontoer på sin Primary PS4 med PS+, så vil alle de andre kontoene få tilgang til det du har nedlastet, og online mulighet uten at du er logget inn? Også kan du ha din egen konto på en annen PS4 som ikke er Primary, og logge inn og spille der?

Man kan vel også lage en sub account til din Master account, og sette hoved PS4 som Primary for master, og andre PS4 som Primary for sub account, da tror jeg begge kan være pålogget og spille det samme spillet samtidig. Mulig det krever at du kjøper samme spill to ganger da. Litt usikker på dette.

Selvfølgelig mindre intuitive løsninger, men tror det er eneste mulighet. Tviler på at Sony vil åpne opp for enklere "Gamesharing", da de nok helst ønsker å selge flest mulig spill.

Lenke til kommentar

Hmm, selge mest mulig spill. Selv om vi hadde 2 PS4 i huset ville vi ikke kjøpt samme spillet 2 ganger. Men hadde vi 2 PS4 i huset med mulighet til å dele spillbiblioteket innen husstanden ville kontoen kjøpt flere spill enn med 1 PS4.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Drit kjedelig gameplay i grunn.  Men nå har ikke jeg tolmodighet til å huske alle knappe kombinasjonene i slike spill, så da blir det stort sett knappeknusing :p

Fikk nok av GeOW 3 på PS3 selv, var såvidt jeg orket å hamre meg igjennom spillet den gangen.  Det var i grunn jævlig morro en stund, men så møtte jeg veggen altså.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Noen som har testet PES-demoen? Har ikke brydd meg stort om den siden PES har vært stusselig de siste årene, men anmeldelsene virker dritlovende.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1111721

"All that truly matters is what unfolds in those virtual ninety minutes, either against a friend, an online stranger, or the computer. On that test alone, PES 2016 represents the best game in the series since the PlayStation 2 era."

"Some areas need work, sure, but PES 2016 still manages to play an incredibly enjoyable game of football. The improved Master League mode is a godsend, adding substance to the package and complementing the excellent gameplay. With the advanced collision system, Konami has done in a year what EA has been trying to perfect since FIFA 12."

"None of these problems keep PES 2016 from being the greatest football game of all time. The question is no longer whether PES can catch FIFA, and in truth hasn't been for a while. Instead, it's the other way around, and may well be for years."

Lenke til kommentar

Skulle ønske noen kunne lage et litt "mindre seriøst" fotballspill. I dag virker det som om begge gigantene streber mot den mest realistiske representasjonen av sporten, men jeg har hatt mer glede og genuin fotballfølelse av spill som Actua Soccer og Sensible Soccer. Kjøper et Fifa eller Pro Evo fra tid til annen, men det blir sjelden til at jeg gidder fordype meg noe særlig.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått ny kjølepasta på ps4en! Førsteinntrykket mitt er at den kjøler seg mye fortere ned enn tidligere og regulerer hastigheten på vifta bedre. Støyen har blitt redusert men kanskje ikke så mye som jeg regnet med basert på andres erfaringer. Her er litt bilder fra gammel til ny kjølepasta.

post-53526-0-32006700-1442257727_thumb.jpg

post-53526-0-19976900-1442257814_thumb.jpg

post-53526-0-14502200-1442257844_thumb.jpg

post-53526-0-52560300-1442257871_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...