Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er jo halve sjarmen borte ved å spille på konsoll.... :(

 

Men kan delevis skjønne hvorfor endel går over til digitalt. Jeg håper bare folk flest holder seg til fysiske spill. Hadde vært synd om fysiske spill blir borte slik som på PC. Miste så mye fordeler og alle må betale mer en nødvendig...

Kjøper selv kun fysiske spill. Det å kunne gå gjennom spillsamlingen og se på spillene er mye bedre enn å kun ha de digitalt. Eneste spillene jeg har "kjøpt" digitalt tror jeg er de man får gratis gjennom PlayStation + hver måned.
Lenke til kommentar

Noen her som har spilt Until Dawn? Hva syntes dere? Har sett litt starten på youtube men vil gjerne høre noen brukeres tilbakemeldinger før jeg kjøper. Vurderer å dra frem lang nok kabel til Plasmaen, slå av lyset og spille det en mørk helgekveld.

Until Dawn er verdt hver en krone. Har spilt igjennom det et par ganger nå, oppdager stadig nye ting. Anbefales på det sterkeste.
Lenke til kommentar

Jeg ser fordeler med både digitalt og fysisk, og benytter meg dermed av begge deler. Jeg har tidligere vært hardbarka tilhenger av fysiske spill, og er nok fremdeles størst fan av det, men har i det siste myknet opp for å kjøpe digitalt også. Det er jo veldig enkelt å bare gå på PS Store, finne en interessant tittel og trykke kjøp/last ned. Så ser godt det poenget. Har selv merket at andelen spill jeg kjøper som er digitale har gått en god del opp de siste årene, men samtidig har det totale antallet spill jeg kjøper gått ned, så litt usikker på hvor mye antallet digitale spillkjøp har gått opp.

 

Samtidig er det mer stas med fysiske spill, man får mer eier forhold til spillet når man har det fysisk (føler jeg i alle fall), og samlerutgaver, som jeg kjøper en god del av, må absolutt være fysisk. ;) Og for meg som ikke har sånn superlinje som mange av dere her har, så blir det raskere og enklere for meg å installere, slette og reinstalere spill fra fysisk disk. Pluss at man ofte får spill fysisk billigere og oftere på salg enn digitalt.

 

Dog har PS Store vært veldig flinke på salg og tilbud i det siste, og jeg som bare har kjøpt en håndfull spill digitalt (bortsett fra PS+ spill) sprakk totalt tidligere i sommer og kjøpte 40-50 spill digitalt på diverse salg. :p Det meste var da veldig billige småspill/gamle spill og en del spill for spesielt interesserte som nå er vanskeligere å få tak i fysisk.

 

Og akkurat det med tilgjengelighet må også føres opp som et stort pluss for digitale spill. Der du i butikker med fysiske spill er avhengig av hvilke spill butikken ser seg tjent i å ha på lager, har du på PS Store det meste av utgitte titler tilgjengelig til enhver tid. Det er veldig positivt for dem som liker spill langt fra de som er mainstream, noe jeg gjør.

 

Til slutt litt om plass-argumentet. Det er for meg et tveegget argument som slår ut begge veier. Jeg synes det er positivt å spare plass i hyller og skap ved å velge digitalt, spesielt for alle de utallige småspillene, men samtidig liker jeg å ha en samling med titler i hylla klar og til fremvisning, noe som faktisk viser min interesse for spill. Litt vanskelig å forklare, da det er en følelse det gir meg personlig. Litt på samme måte som bøker i bokhylla. ^_^

 

Så begge deler har altså gode ting ved seg, og jeg mener det bør være en plass for begge deler i markedet, både nå og fremover. Da kan folk velge selv, og er det meningen at spill skal bli heldigitalt, så skjer det vel en gang i fremtiden når så og si alle går over til digitalt. Ikke at jeg har stor tro på det da. ;)

 

Med musikk og film/tvserier er det litt annerledes, da det ikke er snakk om digitalt kjøp og salg som det folk har gått over til, men heller streamingtjenester som Netflix, Spotify hvor det er instant on, instant access til nesten hva som helst. Det er det jeg også bruker. Jeg kjøper så og si aldri film eller musikk digitalt. De få gangene jeg kjøper slikt så er det fysisk. Ellers så hører jeg musikk på Youtube/Spotify og ser film på Netflix eller lignende. Alt etter hva jeg er ute etter og hvor jeg finner det lettest.

 

Men bøker, der får du meg ikke til å gå digitalt. Det er styggedommen sin det. Bøker SKAL være fysisk. :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål til dere som har playstation tv. Jeg lurer litt på om det kanskje passer mitt setup.

 

Dilemmaet mitt er at playstation 4 er koblet til TVen i stua og fruen er ikke alltid like fan av at jeg okkuperer den. Så har jeg et gjesterom med en tv. Som jeg tenkte å koble opp en playstation tv. Hvordan fungerer det å spille playstation 4 spill på den? Er man avhengig av kablet nett på playstation TVen?

Lenke til kommentar

 

vBKBAlf.png

 

Nesten like greit å kjøpe en 7200rpm disk på 2TB.

 

Må jo være en vanvittig konstruksjonsfeil i PS4 hvis en SSD ikke gir større forskjell.

 

 

Spillene ligger komprimert på HDD/SDD'en, så det er med sanntid dekomprimeringen flaskehalsen ligger. Men det er en uting uansett mtp lastetider, enkelte spill (som The Witcher 3) har noen vannvittige lastetider.  

Lenke til kommentar

Et spørsmål ift. at sambo har blitt mer interessert i min PS4 :p. Er det mulig å ha flere PS4 innenfor en husstand og bruke samme PSN konto?

 

Håper vi ser mange titler som Until Dawn fremover. Helt siden TWD har denne sjangeren blitt en favoritt, men jeg ønsker meg mer av produksjonskvaliteten til Until Dawn og da spesifikt mot konsollhardware.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...