Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

har hatt en fly utgave av ps4, byttet kjølepasta på denne for noen dager og greier ikke å komme over hvor stillere den ble, puttet den i skuffa i dag for å teste og spilte fifa14 i en time, hørte ikke vifta i det heltat, åpnet skuffen og der var det glovarmt men vifta gikk fortsett rolig og stille:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

finnes mage fine videoer på youtube, den emils kom med er også bra. Den videoen jeg så på youtube hadde en del feil, så jeg måtte tenke meg litt om, men hvis du har skrudd på elektronikk, byggd pc f.eks så er det ingen stress, utrolig hvor simplet ps4 er bygd, ser iike ut som maskin vare til 3500 kr.

Lenke til kommentar

 

Du har et poeng der, ja.

Komplett.no har salg på alt mulig largingsenheter nå. Ville gått for en SSHD for å være ærlig. Det gjorde jeg selv (1TB) og har ikke angret. Kjøpte selv SSHD på salg

 

https://www.komplett.no/product/777309/datautstyr/harddiskerssd/harddisk-25/seagate-laptop-sshd-1tb-25#productinfo

 

Denne har jeg og den virker bra.

 

Takk for tipset. Da var en slik bestilt :)

Lenke til kommentar

Det ble en slik på meg også gitt. 

La også ved kjølepasta fra Noctua, så kanskje jeg skrur opp konsollen samtidig og bytter. 

Til dere som har byttet kjølepasta; Var luften som kom ut av konsollen varm før dere byttet? Var konsollen varm? 

Min blir ganske varm, og vifta blir ganske hissig når jeg spiller. 

 

Er i utgangspunktet litt skeptisk til å åpne konsollen. Ikke fordi jeg er ukjent med å skru elektronikk, men rett og slett fordi man bryter forseglingen. Var gjennom 3 døde PS3-konsoller i forrige runde, og har ikke lyst til å kaste 3500kr rett i dass pga brutt forsegling. 

Lenke til kommentar

Jeg hår for snurredisk på 2TB. Selv om man kanskje får litt raskere lasting på enkelte ting vil jeg ofre det for mer plass.

 

Hvorfor støttes ikke SSD egentlig? Trodde opprinnelig det var det som stod i.

Kan fint bruke SSD i PS4.

Men hva er egentlig poenget? Forskjellen på hastighet er marginal og kr/GB er bare teit.

Lenke til kommentar

har hatt en fly utgave av ps4, byttet kjølepasta på denne for noen dager og greier ikke å komme over hvor stillere den ble, puttet den i skuffa i dag for å teste og spilte fifa14 i en time, hørte ikke vifta i det heltat, åpnet skuffen og der var det glovarmt men vifta gikk fortsett rolig og stille:)

 

Byttet du kun kjølepasta? Kjøpte du også thermal puter? Eller gjenbruk av de gamle thermal putene?

 

Vurdert å gjøre det samme, men mange som ikke merker forskjell selv etter bytte. Er redd for at det ikke blir bedre også har jeg ødelagt garantien for ingenting.

Endret av Whitesp0t
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg hår for snurredisk på 2TB. Selv om man kanskje får litt raskere lasting på enkelte ting vil jeg ofre det for mer plass.

 

Hvorfor støttes ikke SSD egentlig? Trodde opprinnelig det var det som stod i.

Kan fint bruke SSD i PS4.

Men hva er egentlig poenget? Forskjellen på hastighet er marginal og kr/GB er bare teit.

 

Som det sies kan man fint bruke en SSD i PS4 men sata-kontrolleren er så gammel at man får minimalt igjen for det i tillegg til at OSet ikke har alle SSD funksjoner som gir fordelen med SSD.

 

Noen sekunder her og der, kanskje titalls sekunder på helt spesifike titler men i det store og hele lite og spare pga. OS og hardware i PS4. En av momentene jeg har kritisert ift. "next-gen" konsoller.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kan fint bruke SSD i PS4.

Men hva er egentlig poenget? Forskjellen på hastighet er marginal og kr/GB er bare teit.

 

Siden det var snakk om å bruke hybrid siden det var raskere så kunne man ta det litt lenger ved å bruke SSD. At man får lite bang for bucks er et godt argument for å ikke bruke SSD til dette.

 

Som det sies kan man fint bruke en SSD i PS4 men sata-kontrolleren er så gammel at man får minimalt igjen for det i tillegg til at OSet ikke har alle SSD funksjoner som gir fordelen med SSD.

Noen sekunder her og der, kanskje titalls sekunder på helt spesifike titler men i det store og hele lite og spare pga. OS og hardware i PS4. En av momentene jeg har kritisert ift. "next-gen" konsoller.

 

Siden PS4 er såpass ny og kraftig er jeg egentlig overrasket over at SATA-kontrolleren er såpass dårlig. Til dels med OS'et også men siden konsollen ikke leveres med SSD kan jeg til dels skjønne det.. men synes det likevel er dårlig.

Lenke til kommentar

Noen her som har spilt Until Dawn? Hva syntes dere? Har sett litt starten på youtube men vil gjerne høre noen brukeres tilbakemeldinger før jeg kjøper. Vurderer å dra frem lang nok kabel til Plasmaen, slå av lyset og spille det en mørk helgekveld.

 

Knallspill. Et av årets beste for min del. Du får det for 439,- + frakt på cdon med koden xYzBdL87 nå. De kjører helgekampanje med 20% på en del spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...