Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor stor størrelse på disken støtter PS4. Det er SSD i den, ikke sant?

Vanlige 5400rpm HD i PS4. De fleste tester som jeg har vært innom sier enten gå for en SSHD hvis du vil ha litt mer ytelse, i det store og det hele relativt lite man egentlig får ut av det, men litt kan man få. Eller bare gå for en stor 5400rpm hvis man vil ha så mye plass som mulig. SSD er ikke verdt det for ytelsen i hvert fall.

Lenke til kommentar

Jeg ble egentlig litt overrasket over at det bare er 5400 snurredisk i PS4. Det er 3.5" disker, ikke sant? Hvor stor lagringsplass kan man sette inn? Kan man feks sette inn en 5TB-disk?

2,5", vanlig laptop størrelse. Samme som PS3.

Endret av Kadaju
Lenke til kommentar

Egentlig kun en 3,5" adapter til PS4 som krever at du fjerner den interne harddisken. Da kjøper jeg heller liksågodt en større 2,5" når jeg må fjerne orginaldisken uansett.

http://nyko.myshopify.com/products/playstation-4-data-bank

*Nyko recommends only using up to 2TB drives at this time as drives larger than 2TB could cause issues with Rest Mode and other features.

Tydeligvis benytter man fortsatt et eldgammelt filsystem som er begrenset til 2TB.

På PS3 kunne man ta backup av alt innhold til en ekstern USB disk og enkelt restore når de nye disken var satt i. På PS4 er denne rene "backup system" funksjonen fjernet og man kan nå kun ta backup av savegames. I tillegg må man velge 1 og 1 savegame og tilsynelatende laste ned eller installere alle spill på nytt. Horribelt! Samt må alt konfigureres og settes opp på nytt? Tror jeg da hadde forsøkt en image rutine.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hjelper lite om det står 6TB i en butikk når det står 2TB på produsentens hjemmeside. Når produsenten anbefaler å ikke overstige 2TB ville ikke jeg tatt sjangsen om det var viktig at systemet ikke kræsjer etter noen måneder spilling. Så du skal kjøpe en likevel?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er vel ikke verre enn å bruke en forlenget sata-kabel med strøm og data til en ekstern disk? Sata kabel som har strøm og data parret finnes. Så kan du bruke et billig eksternt 3,5" kabinett (jeg har en drøss liggende fra billige 2TB disker jeg tok ut og brukte i en NAS).
Må dog sjekke om PS4 kan gi nok strøm til å dra en 3,5", worst case fikser du det slik at det eksterne diskkabinettet for det men da må du huske å slå på disken før PS4 etc.

Selv ville jeg holdt meg til intern 2,5" om det var viktig med mer integrert plass.

Toshiba 2TB 2,5" koster i dag 845,-.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1723601

Og som man ser her, vil man kjøre disken eksternt trenger man et eksternt diskkabinett og en SATA kabel :).
Flere bruker 6TB uten problemer (patchet ok etter fw2.0), 
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg klarer meg lenge med 500GB. Det betyr at jeg kan ha 10-15 AAA titler og en drøss mindre titler installert til enhver tid som er mer enn jeg noen gang kommer til å spille samtidig. Selv denne karen i videone bruker kun 800GB og skal man ha 150 titler installert samtidig så begynner menyene å bli horrible for å starte et spill.

Hvordan størrelsen på spill blir om et par år vet man jo ikke, men siden vi allerede stanger i mye HW begrensninger vet jeg ikke om det vil vokse voldsomt. "Next-gen" er mer "pre-gen 2.0" hvor man kun løftet gamle konsoller opp fra et jurassic nivå uten å tenke for mye på fremtiden. Innimellom skulle man tro det var "number guys" totalt blottet for teknologiske visjoner som styrte teknologi utvikling på konsollfronten etter pregen. "500GB omg that wil be awesome compared to 80GB". Nå er ikke harddisken det beste eksemplet men jeg synes man igjen har bommet med APU specs og ting som SATA, WIFI osv. Her burde man brukt litt nyere teknologi fremfor at alt er utdatert selv før papirlansering.

Tiden da konsollene lå foran i utvikling og hadde en wow-faktor ved lansering er desidert over, nå er det "inntjeningspoitensialet" som styrer alt, ingen visjoner. Hvordan kan vi få det billigst mulig og selge mest mulig. Mediocracy age!

EDIT:
But enough of dhat :p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen som vet om noen gode dealer på GTA V på PS4? Er så innmari urettferdig at man får det 200kr billigere på xbox one.. Har spilt gjennom det før, men føler liksom ikke PS4-samlingen blir komplett før jeg har GTA... 

Kjøper gjerne fra utlandet!

Lenke til kommentar

Hvordan får man installert OS'et når man bytter disk?

Last ned siste versjon her:

https://www.playstation.com/en-us/support/system-updates/ps4/

Installer med USB-pinneepenn:

To get up and running, you first need to put the PS4 into safe mode with the stick plugged into the console. Hold the power button down for seven seconds to do this.

Kilde: http://www.techradar.com/news/gaming/how-to-upgrade-your-ps4-hard-drive-1285428/2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...