Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får aldri mer enn ca 24 mbps ned, og det på en 100mbps linje. Fantastisk.

Farta varier, men jeg har opplevd tilfeller hvor jeg har hatt rundt 100 mbps ned og andre ganger det har gått snegletregt. Gjennomsnittet mitt ned ligger på rundt 40-50 mbps. Dette er hastigheter når jeg laster ned spill og ikke den innebygde nettverkstesten som alltid viser mellom 100-150 mbps ned.

Edit: Jeg har en 200 mbps linje, så er langt unna farta som linjen mine skulle klare. Men jeg synes uansett det går raskt nok for mitt bruk.

Hmm, da får jo du ganske bra fart kontra meg. Det er på nettverkstesten at jeg alltid får noen og tjue. På spillnedlastinger så er det voldsomt variabelt, kan få 1 minutt med 3 MBs, og så 1 time med 0,1 MBs.

Lenke til kommentar

Noen som opplever MASSIVT lag i Rocket League? Har alltid rundt 40 i ping. Mange ganger lagger det helt fra en annen verden. "Spoler" frem og tilbake (i mangel på bedre ord)

Forbanna drittspill når det kommer til online og lag. Til tider umulig å spille en kamp. Begge har 20-30 i ping, men ting flyter generelt ikke. Litt synd, men akkurat den delen har gjort at jeg har gitt opp spillet. Gidder ikke å lagge rundt

Lenke til kommentar

Hmm, da får jo du ganske bra fart kontra meg. Det er på nettverkstesten at jeg alltid får noen og tjue. På spillnedlastinger så er det voldsomt variabelt, kan få 1 minutt med 3 MBs, og så 1 time med 0,1 MBs.

Jeg opplever noen ganger sneglefart på 0,1 MB/s, men stort sett ligger det rundt 3-5 MB/s med noen få situasjoner det kan sprette helt opp i 10 MB/s. Slet tidligere med lave hastigheter, men så var det en periode der jeg testet med å åpne porter og byttet til google DNS, så en dag spratt plutselig farten å været og har holdt seg der, selv om den er variabel.

Et tips som fungerer hos meg når jeg opplever sneglefart på nedlasting er å kjøre nettverkstesten på PS4. Da opplever jeg at farten går opp etter 1-4 forsøk. Da kan nedlastingen gå f.eks fra mange timer til 30 minutter.

Uansett ikke bra at det er slik, men jeg har funnet en måte som fungerer for meg.

Lenke til kommentar

Jeg opplever noen ganger sneglefart på 0,1 MB/s, men stort sett ligger det rundt 3-5 MB/s med noen få situasjoner det kan sprette helt opp i 10 MB/s. Slet tidligere med lave hastigheter, men så var det en periode der jeg testet med å åpne porter og byttet til google DNS, så en dag spratt plutselig farten å været og har holdt seg der, selv om den er variabel.

Et tips som fungerer hos meg når jeg opplever sneglefart på nedlasting er å kjøre nettverkstesten på PS4. Da opplever jeg at farten går opp etter 1-4 forsøk. Da kan nedlastingen gå f.eks fra mange timer til 30 minutter.

Uansett ikke bra at det er slik, men jeg har funnet en måte som fungerer for meg.

ok, takk for svar. Får prøve Google sin DNS og se om det hjelper. Har NAT-type 3 (noen ganger 2) men det burde ikke ha så mye å si for selve nedlastinga.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med alt av tilkoblinger mot USA som ikke er http. unlocator (dns til netflix osv) har sluttet å funke, tunnelbear (vpn). samma på 2 forskjellige internettaksesser..

edit: ok alt av tilkoblinger er litt å ta i litt men tipper det er en sammenheng :p

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...