Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

At online storage øker var på tide, bra at det øker til 10GB og ikke bare med 1 GB til, da hadde man fort fått det samme problemet man har nå, får jo melding nesten vær gang jeg starter PS4en om at en eller annen save ikke kunne lastes opp.

Nå trenger jeg bare å bytte ut HDD i PS4en så er jeg good to go for en god stund :) Tenker på denne: https://www.dustinhome.no/product/5010803724/samsung-spinpoint-m9t?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637147269

Denne vil passe sant, eller er det bedre alternativer til samme pris og 2 TB?

Endret av kaasa92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Playstation Store har fått en ny design i USA. Kommer nok gradvis andre plasser også.

*snip*

Jeg likte designet, selv om det kanskje kan minne om PS3. Lett å forholde seg til.

En ting jeg virkelig ønsker er en underkategori på PS Store under PlayStation + der vi kan se hvor lenge abonnementet varer (gjerne en slags nedtelling). Vet vi kan sjekke det på "subscriptions" på konsollens innstillinger, men det er så tungvint.

Lenke til kommentar

Er som Mala skriver...PS4 og tv-benk er fy fy....dessverre. Få masse luft rundt den. Lest på reddit om flere som har kjøpt slike plater med vifter i som en har bærbare pc'r på. Og dem har hatt stor effekt...men det er reddit så en må ta alt med en stooor klype salt :p

Gav min en rengjøring i helga. Det hjalp godt på det. Men jeg legger merke til at den er svært varm under, og vurderer å lage ett eller annet opplegg for å løfte den litt opp de 4 hjørnene for å på den måten kanskje skape litt sirkulasjon av lufta under den også.

Lenke til kommentar

Hvordan forsyner du den med strøm?

Jeg har to Noctua-vifter i mediabenken min. De driftes av en helt vanlig mobillader med USB. 

Måtte frem med skarp kniv og litt elektrikerteip for å modifisere en USB-kabel slik at jeg fikk koblet til 2 stk 3-pin viftekobling, men det gikk bra. 

Nå surrer viftene på rundt 300RPM tipper jeg. De trekker luft ut i bakkant. Kjenner såvidt at varm luft trekkes ut. 

Ble litt varmt inni der etter siste oppgradering. Hadde fra før en passivt kjølt HTPC, en Yamaha 1067 forsterker, PS4, Get-boks, RIAA-trinn, og nå sist en Primare A33.2 effektforsterker. Sistnevnte gjorde det litt for varmt :)

Sånn går det når samboer ikke liker å se alle duppedittene, og kjøper en lukket Bolia-benk

Lenke til kommentar

Er som Mala skriver...PS4 og tv-benk er fy fy....dessverre. Få masse luft rundt den. Lest på reddit om flere som har kjøpt slike plater med vifter i som en har bærbare pc'r på. Og dem har hatt stor effekt...men det er reddit så en må ta alt med en stooor klype salt :p

Gav min en rengjøring i helga. Det hjalp godt på det. Men jeg legger merke til at den er svært varm under, og vurderer å lage ett eller annet opplegg for å løfte den litt opp de 4 hjørnene for å på den måten kanskje skape litt sirkulasjon av lufta under den også.

http://www.clasohlson.com/no/M%C3%B8belfot/Pr210044000

Møbelfot i gummi fra Clas Ohlson!!! Billig, og løfter konsollen 10mm opp fra underlaget. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Står veldig mellom barken og veden nå, har begrenset tid til å spille og lurer på om jeg skal gå for Mad Max eller MGS, samt om jeg skal gå for PC eller PS4 om jeg går for en av de. argh :p

Noen her som har sammenlignet grafikken på MGS mellom PS4 og PC? På Mad Max er det hvist enorme forskjeller?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

MGS-V er vel ikke ute på Pc før den 15. så det er vel ikke så mange som har fått gjordt det. 

Det er Eurogamer som regel som gjør disse testene for meg ;-)

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-metal-gear-solid-5-phantom-pain-face-off

EDIT: 

det er kanskje bare Steam utgaven som må vente til de 15. husker ikke i farta...

Ser at Eurogamer bare samenligner XBone og PS4.

Endret av Topguy
Lenke til kommentar

Flere jeg kjenner som har kjøpt og spilt på PC.

Bruker vanligvis EG til slikt jeg også, men hjelper lite når de ikke har en artikkel på det ennå hehe. Noen ganger virker det som slikt holdes tilbake for at folk skal kjøpe før de får infoen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

MGS-V er vel ikke ute på Pc før den 15. så det er vel ikke så mange som har fått gjordt det. 

MGS-V kom ut på pc i går sammen med de andre konsollene.

Lenke til kommentar

Fare for at dette har blitt tatt opp før, men PS4 har jo meget begrenset fart på alt av nettverkstrafikk. Vet noen om dette er fysiske sperrer i nettverkskortet, eller om Sony bare har helt elendige servere? Får aldri mer enn ca 24 mbps ned, og det på en 100mbps linje. Fantastisk.

Lenke til kommentar

Får aldri mer enn ca 24 mbps ned, og det på en 100mbps linje. Fantastisk.

Farta varier, men jeg har opplevd tilfeller hvor jeg har hatt rundt 100 mbps ned og andre ganger det har gått snegletregt. Gjennomsnittet mitt ned ligger på rundt 40-50 mbps. Dette er hastigheter når jeg laster ned spill og ikke den innebygde nettverkstesten som alltid viser mellom 100-150 mbps ned.

Edit: Jeg har en 200 mbps linje, så er langt unna farta som linjen mine skulle klare. Men jeg synes uansett det går raskt nok for mitt bruk.

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...