Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

*Snip*

 

Helt enig Sparta. Har mer eller mindre åpent sinn selv. Men for min de er det greit å vite på forhånd at spillet kanskje ikke er et klassisk MGS, så blir jeg ikke så skuffa når jeg finner det ut. Viktig å alltid ha lave forventninger. Gjelder for alt i livet egentlig ;)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke rart PS4 bråker. Det er jo jaggu meg ikke kjølepasta på CPUen! Tok og pusset av det som "lå" der, og vips. Den er ikke til å kjenne igjen. Nå spilte jeg faktisk 3 Rocket League kamper med TVen på mute, og det eneste jeg hørte var litt viftestøy underveis. I menyen er viftene helt stille. Fantastisk deilig, MEN jævla dårlig av Sony å ikke klare å ha på kjølepasta. Amatørfeil

Lenke til kommentar

Ikke rart PS4 bråker. Det er jo jaggu meg ikke kjølepasta på CPUen! Tok og pusset av det som "lå" der, og vips. Den er ikke til å kjenne igjen. Nå spilte jeg faktisk 3 Rocket League kamper med TVen på mute, og det eneste jeg hørte var litt viftestøy underveis. I menyen er viftene helt stille. Fantastisk deilig, MEN jævla dårlig av Sony å ikke klare å ha på kjølepasta. Amatørfeil

 

Prøv å la RL stå i menyen en stund, det stresser PS4en noe jævlig. Ikke noe cap på framerate, så det tar av. Om de da ikke har patchet det da.

Lenke til kommentar

Ikke rart PS4 bråker. Det er jo jaggu meg ikke kjølepasta på CPUen! Tok og pusset av det som "lå" der, og vips. Den er ikke til å kjenne igjen. Nå spilte jeg faktisk 3 Rocket League kamper med TVen på mute, og det eneste jeg hørte var litt viftestøy underveis. I menyen er viftene helt stille. Fantastisk deilig, MEN jævla dårlig av Sony å ikke klare å ha på kjølepasta. Amatørfeil

Hadde du noe slags kjølepasta på etter du hadde pusset det som var der av?

Lenke til kommentar

 

Ikke rart PS4 bråker. Det er jo jaggu meg ikke kjølepasta på CPUen! Tok og pusset av det som "lå" der, og vips. Den er ikke til å kjenne igjen. Nå spilte jeg faktisk 3 Rocket League kamper med TVen på mute, og det eneste jeg hørte var litt viftestøy underveis. I menyen er viftene helt stille. Fantastisk deilig, MEN jævla dårlig av Sony å ikke klare å ha på kjølepasta. Amatørfeil

 

Prøv å la RL stå i menyen en stund, det stresser PS4en noe jævlig. Ikke noe cap på framerate, så det tar av. Om de da ikke har patchet det da.

 

 

Har stått i menyen i litt over 20 min nå. Ingen antydning til at vifta har økt, men tror de har patcha det i utgangspunktet.

 

 

Ikke rart PS4 bråker. Det er jo jaggu meg ikke kjølepasta på CPUen! Tok og pusset av det som "lå" der, og vips. Den er ikke til å kjenne igjen. Nå spilte jeg faktisk 3 Rocket League kamper med TVen på mute, og det eneste jeg hørte var litt viftestøy underveis. I menyen er viftene helt stille. Fantastisk deilig, MEN jævla dårlig av Sony å ikke klare å ha på kjølepasta. Amatørfeil

Hadde du noe slags kjølepasta på etter du hadde pusset det som var der av?

 

 

ja, ellers hadde vel PS4 eksplodert så varm som den blir. Tok på litt og dro det jevnt utover. Viften går mye stillere og PS4 produserer mye mindre varme. Tidligere kunne jeg steke grillpølser om jeg la de ved vifta. 

Kan vel ikke forvente at den skal gå så mye mer rolig enn den gjør nå. Uten tvil verdt det for min del. Jeg holdt på å bli gal av vifta.

Lenke til kommentar

Brukte denne: https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/kjoling/kjolepasta/arcticcooling-mx-2thermalc8g/181329.11129/

 

Vet ikke om den er bra eller ei, men den gjorde iallfall jobben. Hadde den liggende fra tidligere av.

 

Operasjonen var veldig enkel. Man trenger en Torx 9 som har senterhull (heter vel TR9 tror jeg). Biltema selger iallfall riktig bits også trenger man en vanlig stjernetrekker. 

 

Bare å følge denne guiden: https://www.ifixit.com/Guide/PlayStation+4+Motherboard+Replacement/24721

 

Tror jeg brukte 15 min på å ta det fra hverandre, og 5 på å sette den sammen igjen. Jeg synes iallfall det gikk greit og at det var lett å finne frem. Fikk satt sammen alt igjen uten problemer også.

Lenke til kommentar

Brukte denne: https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/kjoling/kjolepasta/arcticcooling-mx-2thermalc8g/181329.11129/

 

Vet ikke om den er bra eller ei, men den gjorde iallfall jobben. Hadde den liggende fra tidligere av.

 

Operasjonen var veldig enkel. Man trenger en Torx 9 som har senterhull (heter vel TR9 tror jeg). Biltema selger iallfall riktig bits også trenger man en vanlig stjernetrekker.

 

Bare å følge denne guiden: https://www.ifixit.com/Guide/PlayStation+4+Motherboard+Replacement/24721

 

Tror jeg brukte 15 min på å ta det fra hverandre, og 5 på å sette den sammen igjen. Jeg synes iallfall det gikk greit og at det var lett å finne frem. Fikk satt sammen alt igjen uten problemer også.

Okei takker! Skal definitivt prøves!

Lenke til kommentar

Heldigvis kom min PS4 med kjølepasta, men siden noen opplever dette problemet så bør Sony ta en titt på fabrikkene som setter PS4 sammen. Noen må være gjerrig med kjølepastaen.

 

Forundrer meg ikkje at kvalitet på kjølepasta samt at nokre PS4 ikkje har fått kjølepasta er noko av grunnen til støyforurensinga. Dvs at son min da har vore ganske så heldig med sin PS4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...