saladin waits for alice Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Kjøper enten Xbox eller ps etter hvilken som har best hardware. Har ikke lov til gamingpc..., så må ha konsoll. Resten bryr jeg meg ikke noe om, da jeg bare bruker det for å spille spill. Og grafikk er +++ Tja, pc spill koster jo en del mindre. Hvis man er tålmodig og venter på salg fra diverse nettsider (steam, greenmangaming og gog) så sparer man enda mer. Ikke bare sparer du over lengre tid, men spillene vil se bedre ut Uansett, jeg tror Giantbomb hadde et godt poeng med at funksjoner vil spille en mye større rolle, bedre grafikk alene, er ikke bra nok for å få solgt mer. Det hadde selvsagt vært kos med 1080 60fps i alle spill, men vi får se hvordan de klarer å håndtere dette. Jeg syns Playstation Plus er mer fristende enn Xbox live gold, så det er noe de kan forsette med. Er ikke det å selge konsoll med tap veien å gå nå? Var vel det WiiU gjorde. Har Sony bestemt seg å ha mer porting vennlig hardware? Eller er det litt for tidlig å si? Uansett pris, så kjøper nok ikke noen av maskinene på launch, jeg venter heller på prisdrop, en fin bundle pakke eller slim versjonen. Mine 3 maskiner og datamaskin er mer nok for å holde studenten opptatt Endret 19. januar 2013 av amir90 waits for alice Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Foretrekker selv ett slikt oppsett på stikkene, så ja. Alt annet enn parallelle spaker er komplett ubrukelig. Hvis ikke man har skjeve hender da. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Tja, pc spill koster jo en del mindre. Hvis man er tålmodig og venter på salg fra diverse nettsider (steam, greenmangaming og gog) så sparer man enda mer. Ikke bare sparer du over lengre tid, men spillene vil se bedre ut Uansett, jeg tror Giantbomb hadde et godt poeng med at funksjoner vil spille en mye større rolle, bedre grafikk alene, er ikke bra nok for å få solgt mer. Det hadde selvsagt vært kos med 1080 60fps i alle spill, men vi får se hvordan de klarer å håndtere dette. Jeg syns Playstation Plus er mer fristende enn Xbox live gold, så det er noe de kan forsette med. Er ikke det å selge konsoll med tap veien å gå nå? Var vel det WiiU gjorde. Har Sony bestemt seg å ha mer porting vennlig hardware? Eller er det litt for tidlig å si? 1080p er forventet at vi vil få, men 60 fps er bare å glemme med mindre oppløsningen blir redusert eller andre effekter blir fjernet. Ærlig talt tror jeg grafikk vil ha ganske mye å si de første 2-3 årene. De som er mest interessert i ny konsoll er folk som jevnlig spiller konsollspill, og det er disse man må få på kroken for å skape blest og "word of mouth" om produktet. Svært få vil til å kjøpe en konsoll til 3000-4000 for å bruke ekstratjenester som uansett er tilgjengelig på PC, mobil og tablet i tillegg til egne bokser som kan gjøre disse funksjonene greit. Konsollene vil helt sikkert selges med tap i starten, men denne gangen er det mye off-the-shelf maskinvare og velprøvd teknologi som Blu-ray, så tapene vil nok langt fra bli størrelsesorden PS3. Rykter tyder på at Sony's konsoll denne gangen ligner veldig mye på en standard PC, mens Durango(NextBox) har en noe mer eksotisk arktitektur. Likevel har begge konsollene svært mye til felles, og ligner mye mer på hverandre enn PS3 og 360 gjør. Når det kommer til porting og thirdparty-støtte er det nok utviklerverktøy som kommer til å avgjøre, slik det alltid har vært. Men med tanke på at konsollene ligner mer denne gangen bør porting generelt gå mye enklere. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Alt annet enn parallelle spaker er komplett ubrukelig. Hvis ikke man har skjeve hender da. Smak og behag selvfølgelig, har ingen problemer med verken det ene eller andre Husker hurlumheien når Sony viste frem sine banankontrollere tidlig i PS3 fasen, blir sikkert samme ståheien nå 1 Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Smak og behag selvfølgelig, har ingen problemer med verken det ene eller andre Husker hurlumheien når Sony viste frem sine banankontrollere tidlig i PS3 fasen, blir sikkert samme ståheien nå Det er allerede hurlumhei bare at det er snakk om en ny kontroller. Sjekk kommentarfeltet her feks, så ser man hvilke utfordringer Sony står over når de skal presentere en ny kontroll, dessverre http://www.eurogamer.net/articles/2013-01-18-sony-to-drop-dualshock-for-the-next-playstation-report Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 De kunne ha videre utviklet kontrollen de har, istedefor å komme med hjertemonitor, touchscreen osv som man ikke har bruk for i det hele tatt. La nå Nintendo få fortsette med sine ødelagte kontrollere å la oss andre få ha en fungerende spake uten en masse dill dall. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Interessant Samaritan. Jeg hadde virkelig håpet det skulle være standarden, men vi får se hvordan det blir i praksis. Har vi noen rykter om hvilke storspill skal være ved launch? Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Uansett pris, så kjøper nok ikke noen av maskinene på launch, jeg venter heller på prisdrop, en fin bundle pakke eller slim versjonen. Mine 3 maskiner og datamaskin er mer nok for å holde studenten opptatt Er nesten enig, men ikke helt. Hvis prisen er god og det kommer gode, fristende spill ved release, gjerne i bundle som du nevner, da kan jeg vurdere det. Jeg har fremdeles til gode å kjøpe en konsoll på release, liker best å vente og se hva folk sier om ytelse, evt problemer, osv, så jeg kommer i alle fall ikke til å være av dem som stiller seg i kø, eller går mann av huse for å kjøpe en ny konsoll. Edit: Spill slik som de kommende The Last of Us, Beyond: Two Souls og Watch Dogs er eksempler på typen spill som kunne fristet meg til et nær-release kjøp. The Last Guardian og Final Fantasy Versus XIII er også i den kategorien. Alt annet enn parallelle spaker er komplett ubrukelig. Hvis ikke man har skjeve hender da. Enig der, liker dualshock's parallelle spaker bedre en xbox-designet, men det har sikkert mye med hva man er vant til. Eneste de kunne gjøre er å bygge den litt ut. Kanskje en smule større, og mer ergonomisk passform for hendene, slik Move-spakene har. Triggerne bak har jeg aldri hatt noe problemer med, men er bare positivt om de forbedrer dem også. Slikt som LCD-skjerm, biometrics, touch osv er unødvendig. En kontroller er til for å kontrollere spillet på en behagelig måte, slikt annet tull kan andre selskaper få gå i graven med, spør du meg. Endret 19. januar 2013 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Synes at det eneste som burde forandres på gamepaden er triggere ala 360. Stikkene MÅ være parallelle og la de for guds skyld ikke bule innover slik som på 360. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Interessant Samaritan. Jeg hadde virkelig håpet det skulle være standarden, men vi får se hvordan det blir i praksis. Har vi noen rykter om hvilke storspill skal være ved launch? Nei, ingen konkrete rykter, men vi vet en del om hvilke studioer som kan ha spill klare i lanseringsperioden. Så regn med spill fra Naughty Dog(2 team) Uncharted 4?, Guerilla Games(2 eller 3 team) KIllzone 4?, Sony Santa Monica(2 team), Media Molecule(Little Big Planet 3), Sucker Punch(Infamous 3). På tredjepartssiden vet vi allerede om Star Wars 1313, Watch Dogs og Destiny, men regn med en furore av nye franchises i tillegg til gamle travere som AC og CoD. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg liker godt de triggerene på Playstation-kontrollen jeg. Spesielt bra i spill osv når man kjører bil for eksempel. Man kan justere hvor mye gass osv. Mye bedre enn i Ps2 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg synes PS3-triggerne er ganske fæle. Håper enten går over til skikkelig triggers av typen 360, eller tilbake til knappene DS1/2 hadde. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg synes PS3-triggerne er ganske fæle. Håper enten går over til skikkelig triggers av typen 360, eller tilbake til knappene DS1/2 hadde. Men du må innrømme at de er bra i bilspill? Så man kan justere gassen og bremsen osv. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Nei, synes egentlig ikke det. Det er for lite motstand i dem, og det er ikke spesielt presist. Triggerne på 360-kontrollene er langt bedre. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 De kunne blitt lagd bedre, men at man må trykke dem inn som i ds3. Hadde de fort det mer presist, og ordna det ordentlig, ville det blitt veldig bra. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Aner ikke hvor mange granater og dritt jeg har utløst med de pingle triggerene på DS3. Blåser man hardt nok på dem reagerer de jo, sånn satt litt på spissen. Helt klart forbedringspotensial på denne etter min mening, men igjen så er styrekorset helt perfekt da. Endret 19. januar 2013 av Mala Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Hehe, ja. Dark Souls, som bruker R2 til angrep, har irritert meg med det der. Har satt fra meg kontrolleren på bordet for å gå på dass eller sjekke telefonen, og plutselig smekker karakteren min en NPC i trynet, eller hopper utfor et stup, på grunn av en overfølsom R2. Greit, min feil som ikke stilte meg midt i rommet eller noe sånt, men ærlig talt. Teit måte å høvle opp på. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Nei, synes egentlig ikke det. Det er for lite motstand i dem, og det er ikke spesielt presist. Triggerne på 360-kontrollene er langt bedre. Mhm, de gjør så mye motstand at jeg blir blå på fingra mine. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Nei, synes egentlig ikke det. Det er for lite motstand i dem, og det er ikke spesielt presist. Triggerne på 360-kontrollene er langt bedre. Føler også at Ps2/3 kontrollene er upresise. Både Xbox kontrollen og Gamecube kontrollen er utrolig mye bedre enn Playstation sine. De er alt for små og alt for lette. De kontrollene sony hadde tenkt til å lansere med ps3 så mye bedre ut enn dagens kontroller imo: http://www.google.no...Q9QEwAA&dur=581 Endret 19. januar 2013 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Føler også at Ps2/3 kontrollene er upresise. Både Xbox kontrollen og Gamecube kontrollen er utrolig mye bedre enn Playstation sine. De er alt for små og alt for lette. De kontrollene sony hadde tenkt til å lansere med ps3 så mye bedre ut enn dagens kontroller imo: http://www.google.no...Q9QEwAA&dur=581 Folk som prøvde den der kontrolleren skrøt jo mye av den. Kan se for meg at den er behagelig. Men Playstation-fanboyen er en rase som sjelden tåler noe nytt, så tviler på at Sony våger å revampe kontrolleren noe særlig denne gangen heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå