Gå til innhold

Engelsk Win8Pro - delvis norsk Modern UI/Metro

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en merkelig ting i Win8... Det meste er på engelsk, men av en eller annen grunn er Modern UI delvis på norsk. Det har tydeligvis fått konsekvenser for App Store, for der finner jeg ikke mer enn 20-30 programmer, og 99% av dem er norske.

Jeg finner ikke SimpleTileClock, ikke Ebay eller noe annet som kan være engelsk. Men jeg finner Dagens Næringsliv, Lær Klokken og andre dusteprogrammer...

Noen tips om hvordan jeg får 100% engelsk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut av det.

Hvis noen flere har dette merkelige problemet: Installer Engelsk US språkpakke. Det løser alt.

NB: Bare husk å velge Input Method til norsk, og juster valuta, dato, enheter og lignende til noe som ligner på norsk etterpå.

Nå har jeg tilgang på flere tusen apps. Jippi!!!

Lenke til kommentar

Ikke noe problem å handle fra Windows Store enten du har norsk eller engelsk språk.

MS Store, Settings, Preferences, Make it easier to find apps in my preferred langauge = no (om du har norsk som OS/region)

Edit: Windows Store

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Ikke noe problem å handle fra MS Store enten du har norsk eller engelsk språk.

MS Store, Settings, Preferences, Make it easier to find apps in my preferred langauge = no (om du har norsk som OS/region)

Du skriver bare MS Store, men jeg kommer meg ikke inn på settings, finner ikke noe i det hele tatt.

Hadde problemer med å finne mange apps og måtte ty til å google de og finne de på den måten.

Lenke til kommentar

Perle-menyen (den norske oversettelsen er herlig...) til høyre gir deg Søk, Del, Start-skjermen, Enheter og Innstillinger. Dette er for hver app. Åpnes med WIN + C (C for Charm, siden den heter Charms bar på engelsk regner jeg med). Snarveien til Innstillinger er WIN + I.

Så åpne Windows Store og trykk WIN + I.

post-4862-0-34078100-1352007701_thumb.png

• Liker 1
Lenke til kommentar

Genialt godt skjult meny. TAkk for tipset

Liker ikke den "charms"-menyen, for den er litt tricky å få tak i med musa. Har en pc-skjerm foran meg, i tillegg har jeg koblet til tv'n som står noen meter unna meg. Så hver gang jeg prøver å få tak i den charms-tingen forsvinner musapekern bare over til andre skjermen. Tungvint. Og litt irriterende.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Wow.

Jeg hadde ikke snøring om at Charms gav tilgang til ting avhengig av applikasjon som har fokus. Nok en ting de har gravd for dypt ned.

Forhåpentligvis finner jeg nå også en "Acrobat" versjon som ikke har kinesiske "knapper" ...

Det er så utrolig unødig å gjemme ting bort på den måten.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...