MikkelRæv Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Hei Jeg snuser litt på windows phone 8 og de telefonene som skal lanseres. Windows Phone 8X by HTC Samsung Ativ S Nokia Lumia 920 Har fått intrykk av at HTC ikke er noe særlig bra selskap. Dårlig til å gi ut oppdateringer og mobilene er ikke spesielt stabile. Har flere som har hatt problemer med Htc desire. Samtidig har jeg fått litt dårlig intrykk av samsung g s2-3. Greie mobiler, men ikke så stabile som Iphone. Jeg vil ha en mobil som er stabil. Ikke noe tull med internminne som blir fullt. HTC desire.. selvom minnekortet er halvfullt så får du problemer med programmer som krever minne. Og at jeg får oppdateringer til telefon og app's. Sånn sett er jeg utrolig gla i iphone. Har ikke hatt noe tull med de telefonene. Hatt 3g og 4. Får oppdateringer og telefonen føles ikke utdatert selvom den er 2 år. Så det jeg lurer på er kommer det oppdateringer til telefon og OS i wp8, er de flinke til å gi ut med gjevne mellomrom? Og hvor stabilt er det? Er klar over at det ikke er mange som har testet wp8 men har kanskje et reelt intrykk fra wp7. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 WP er en annerledes måte å bruke telefonen på, og det er smak og behag om det er bedre eller verre enn ios og android. Flisene har sine fordeler med å kunne vise mer info, men vil være vanskeligere å navigere i siden man kun ser en brøkdel av flisene og må sveipe oppover og nedover for å se resten. Styrken til WP er en solid bakgrunn med microsoft office, skype, skydrive og lignende samt et brukegrensesnitt folk vil kjenne igjen etterhvert fra xbox og pc. Det er også et stort miljø som lager spill og programmer til win pc, og ser for meg at mange av disse programmene vil porteres til mobilen etterhvert. Lenke til kommentar
MikkelRæv Skrevet 2. november 2012 Forfatter Del Skrevet 2. november 2012 JA ikke sant. Det tenker jeg og. Flis og OS lærer jeg fort å bruke. Samtidig som ios er trygt og jeg kjenner hvor bra det er. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 ... Samtidig som ios er trygt og jeg kjenner hvor bra det er. Da er valget ditt enkelt, ikke sant...:-) Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Personlig syns jeg iOS er trist og kjedelig. Men du vet hva du får og betaler for. De har vært svært lite intuitive på menysystemet siste årene... Når det er sagt ser jeg etter w8 phones selv da jeg skal ha ny telefon og vil prøve noe nytt. Jeg har skydrive og W8 på stuepc'en og ser absolutt muligheter her. Liker det jeg har lekt med til nå... Problemet mitt derimot er hvilken telefon av de tre overnevnte jeg skal velge... HTC - en all-around telefon, ikke noe spesielt å si om den. Nokia - Utrolig pen og liker tanken med lading uten kabel. Bare å legge den på en pute. Men har testet lumia 700 og den slukte strøm. Er man uten strøm over et døgn så sliter man her da man ikke kan bytte batteri. Samsung - Denne kan man bytte batteri på, men ikke så friskt design som Nokia sin. Nokia har også bedre kamera. Jeg vipper mellom Nokia og Samsung, men klarer ikke å komme vekk fra tanken å ikke kunne bytte batteri. Har en Galaxy SII nå, og med aktiv bruk så har jeg vært borti flere ganger at jeg må bytte batteri på natta. (på byen, eller reiser hvor jeg hører mye musikk og er på nett). Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Er litt bekymret for nokias finansielle situasjon, og vilel ikke blitt overrasket om de gikk konkurs. Hadde derfor vært skeptisk med å kjøpe nokia produkter, med tanke på garantier, oppdateringer osv. Ut over det, så er det en spennende og velutstyr telefon. Trådløs lading, støykanselleringsmikrofon osv er kjekt å ha. Glimrende kamera, men dårlig foran som uansett knapt blir brukt av de fleste. Desiderst tyngst. Ativ S har en god skjerm, NFC støtte, og er vel generelt typisk galaxy serien i utseende og funksjon. 2300 mAh batteri er bra., mange liker også at den har minnekort 8x har mindre skjerm, mindre batteri, støtter også NFC, har beats audio som bør sikre bra lyd. Tilsynelatende bedra kamera som tar bedre bilder i dårlig lys, og høyere oppløsning på frontkameraet Det første valget går nok på størrelse. ativ s er fysisk større med svær skjerm som er kult å spille på og vise film og bilder på, men kan være litt vel stor å ha i lomma. Til gjengjeld har den større batteri, men vet ikke om brukstiden går tilsvarende ned pga større skjerm. Minnekort vil også avgjøre for mange. HTC har tilsynelatende bedre kamera og lyd, men vet ikke hvor mye det utgjør i praksis. Utseendemessig er det smak og behag, men det er ganske ulike i utseendet. Manglende minnekort er negativt for mange. http://wmpoweruser.com/specs-war-htc-8x-and-samsung-ativ-s-vs-nokia-lumia-920/ Nokia: -Bra kamera -Trådløs lading -Støykansellering -Ikke minnekort -IPS lcd puremotion hd+ skjerm HTC: -Bra kamera i svak belysning (ifølge reklamen) -Beats audio -Minst skjerm -Ikke minnekort -Super lcd 2 skjerm Samsung: -Størst skjerm -Størst batteri -Minnekort -HD super amoled skjerm Personlig så er det nostalgisk å gå tilbake til en nokia, men nostalgi gir ikke nødvendigvis en god brukeropplevelse. Er også skeptisk til nokia, både pga økonomi og fordi de ikke har erfaring med smarttelefoner. samsung kjenner jeg. Trygt, og foretrekekr kjedelige farger som svart og grått. For stor skjerm for min del, men komemr det en rundt 4" så gjerne. HTC er vel mitt valg blandt de tre. Størrelsen er mer hva jeg foretrekker, gode kamera og god lyd frister, og mangelen på minnekort kan jeg overleve med. Minst batteri bekymrer, men håper at mindre skjerm oppveier slik at brukstiden er som de andre. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 (endret) Vil bare dele mine erfaringer med HTC ift. til det du sier i første post. Jeg har hatt to toppmodeller: Desire HD og nå One X. Begge har meget god byggekvalitet, vært stabile og fått oppdateringer med jevne mellomrom. Spesielt de første ukene/månedene etter lansering av One X kom det oppdateringer som hele tiden gjorde mobilen bedre. HTC er verken først eller sist med oppdateringer. Men forstår at de med rimeligere/enklere modeller kan ha hatt problemer, ikke minst med lite tilgjengelig lagringsplass for apper. Mobili var positive i sin test, spesielt av byggekvaliteten til 8X. HØYDEPUNKTER Nydelig byggekvalitet, bra skjerm, kjapp maskinvare, god lyd i samtaler og ved musikkspilling, bra kamera. ULEMPER Ingen minnekortstøtte og litt lite internminne VELDIG KORT SAGT HTC 8X er designmessig et rent mesterverk, den er kjapp, har god skjerm, bra talekvalitet, bra lyd ved musikkavspilling og et operativsystem som er en fryd å bruke. Den støtter imidlertid ikke LTE, og du får ikke muligheter til å utvide minnet. Vi tipper spesielt det siste punktet vil gjøre den uaktuell for mange. Om dette er uvesentlig for deg, og du ikke trenger FM-radio, har vi null problemer med å anbefale HTC 8X. NYDELIG DESIGN Det føles naturlig å starte med det som virkelig gjør at denne telefonen skiller seg ut: Designen. Dekselet er laget i ett stykke, slik at den føles solid. Foran skjermen finner du Cornings ripesikre Gorilla Glass, og tastene på siden av telefonen er laget i anodisert aluminium. Det mest oppsiktsvekkende her er at telefonen har en over gjennomsnittlig tykkelse på 10,12 millimeter, men likevel føles syltynn. Dette skyldes at HTC har buet baksiden og gjort kantene vesentlig tynnere enn midtpunktet. HTC beviser altså nok en gang at de hører hjemme helt på toppen av tabellen når det kommer til å lage produkter som oser kvalitet. Endret 4. november 2012 av Pey'J Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå