Gå til innhold

Skjermkort,tusen kr eller litt under

Atmospheric

Anbefalte innlegg

Har nå funnet ut at jeg må ha meg nytt skjermkort.

Grunnet at mitt gamle hercules 4500 64mb kyro2 kort ikke funker med abit Nf7-s v2.0 pga Nvidia chippen på det hovedkortet ikke kompatibelt med kyro chips med mindre man slår av alle pci innganger!! Arghh tok meg tid å finne ut dette,men over til hva topicen handla om:

Hvilke/t skjermkort anbefaler dere til 3d spilling for toppen tusenlappen?

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var jeg deg, ville jeg valgt et ATI kort, definitivt. De gir mye mer for pengene enn nVidia sine. Personlig ville jeg valgt et Radeon 9200 med 128 ram. Koster rundt 900, og gir mer enn nok ytelse i de aller fleste spill. Det takler GTA3 Vice City, Warcraft3 og Unreal Tournament 2003 uten problemer (gjerne ikke på høyeste oppløsning og max detalj, men du skjønner hva jeg mener)

P.S. ATI har kommet seg forbi stadiet med driverproblemer, så ikke vær bekymret for det.

Lenke til kommentar

Alle spill jeg har på min maskin funker greit med ATI sine drivere. Har ikke opplved noe problemer fra den kanten jeg ihvertfall. Alle drivere har vel noe rusk, men det gjelder også nVidia. Jeg bare sier at ATI ikke lenger er noe dårligere enn nVidia, slik de var før.

Lenke til kommentar
At Ati har kommet stadiet med driverproblemer er vel ikke helt riktig.http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=146506&highlight=

Tatt i betrakting tidligere driver så har ATI kommet seg utrolig etter at de introduserte Cataclyst teamet. Antall poster med ATI trøbbel over hele verden har jo gått dramatisk ned da. Sjekk forøvrig www.rage3d.com

des,OUT!

Lenke til kommentar

Et Radeon 9600 kort til bittelitt over 1000 kroner synes jeg er det beste kjøpet. Kortet er raskt, og veldig kjølig -> har ikke vifte (lydløst) og krever lite av strømforsyningen.

Andre ting du kan vurdere:

-Radeon 9100 <- bedre enn alle kortene i 9000/9200-seriene.

-Billigste ti4200-kortet du finner.

Og ATI har ingen problemer med drivere lenger, så ikke la det tale til nVidias fordel.

Lenke til kommentar

Saphire har noen av de rimeligste kortene på markedet har jeg fått inntrykk av,men duger de like godt som alle andre?

Og en annen ting jeg også lurer på er hvorfor det er sinnsykt liten prisforskjell på saphires skjermkort i samme klasse men med forskjellig ram mengde,det er jobare en hundre lapps forskjell på 256mb ram og 128mb,mens hos andre produsenter så ligger prisforskjellen mellom 256mb ram skjermkort og 128mb ram på mange hundre lapper?hvorfor det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...