oblivian Skrevet 3. november 2012 Rapporter Del Skrevet 3. november 2012 (endret) Digg å være av de 20% i Norge, som ikke bare har mulighet, men som faktisk har 100/100 Mbit/s linje. Det åpner seg mange muligheter når rman har god kapasitet. Endret 3. november 2012 av oblivian 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. november 2012 Rapporter Del Skrevet 3. november 2012 Telenor leverer jo kun opp til 70/70 via fiber til privatpersoner. Hvordan ser statistikken ut om man hadde satt grensen der fremfor på 100/100? Har selv 50/50 her i huset, og det er egentlig ganske overkill 99% av tiden. Netflix HD streaming bruker f.eks. mellom 2,6 og 3,8mbit/s. Ser ikke hva folk skal med 100/100 med mindre de er storpirater. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 (endret) Gratulerer, du klarte å nevne ordet "pirat", tatt helt ut av det blå. Men igjen, det er ikke så mange som har mulighet til å ha 50/50 heller, din lille pirat. Det er også for dyrt med ekstrem hastighet, syns jeg, men så har ikke jeg utrolig mye penger heller, men hvis 2-3stk i mitt hus skulle brukt netflix samtidig så hadde det blitt noe knapt med 12mbit. Endret 4. november 2012 av meg0709 2 Lenke til kommentar
sj3f Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 (endret) Telenor leverer jo kun opp til 70/70 via fiber til privatpersoner. Hvordan ser statistikken ut om man hadde satt grensen der fremfor på 100/100? Har selv 50/50 her i huset, og det er egentlig ganske overkill 99% av tiden. Netflix HD streaming bruker f.eks. mellom 2,6 og 3,8mbit/s. Ser ikke hva folk skal med 100/100 med mindre de er storpirater. 100/100 kommer godt med hvis man laster ned mye filmer eller spesielt spill. (Slipper å stikke i butikken for å kjøpe ) Men har prøvd 70/70 hos kompisen min og det er f.eks. ikke store forskjellen på vanlig surfing i forhold til min 5 mbps linje. Men STOR forskjell nedlasting av filmer og spill. Selvsagt. Endret 4. november 2012 av sj3f Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 Trist å se at enkelte ikke klarer å se for seg andre bruksområder for raske nettlinjer utover det å gjøre seg til pirater... Lenke til kommentar
sj3f Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 Akkurat. Noen betaler jo faktisk for film eller spill man laster ned. Men selvfølgelig... 100/100 kommer til nytte hvis man er pirat også. Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 Beklager, var egentlig ikke direkte myntet på deg. Leste dog det du skrev i ly av noe skrevet tidligere, derav bomskuddet mitt Lenke til kommentar
sj3f Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 Skjønte såpass, ville bare legge til en kommentar 1 Lenke til kommentar
sj3f Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 Digg å være av de 20% i Norge, som ikke bare har mulighet, men som faktisk har 100/100 Mbit/s linje. Det åpner seg mange muligheter når rman har god kapasitet. Hvilken leverandør..? Lenke til kommentar
Knuttsen Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Ingen som trenger slike hastigheter som 100mbit. Med mindre man driver pirat servere og flytter filer hele dagen. Skjønner ikke alt maset. 99% av befolkningen utnytter kanskje 5% av linjene de allerede har. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Skal jo være noe enig i at per i dag så trengs kansje ikke 100mbit, men de burde ihvertfall gi folk minimum 30mbit. Lurer på hvorfor biler kan gå i over 100km/t når vi ikke trenger det, kansje det er fordi vi skal kjøre ulovlig fort eller ha de som flukt kjøretøy ifra politiet? Hvorfor skal vi ikke ha muligheten? 2 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Ingen som trenger slike hastigheter som 100mbit. Med mindre man driver pirat servere og flytter filer hele dagen. Skjønner ikke alt maset. 99% av befolkningen utnytter kanskje 5% av linjene de allerede har. Jeg tror nok at 99% av befolkningen utnytter linjen sin maks per i dag, dog bare i perioder. Og det er jo nettopp derfor vi kan tilbys 100/100 mbit linjer i byer i norge. Hadde det vært slik at disse brukerene makset linjen sin 24/7 så hadde hastigheten måttet bli strupet. Jeg hadde nok også vært en av disse som bare benyttet hele linjen noen enkelte ganger i uken, men det haddr vært kjempeflott om disse oppgavene ble gjort på en brøkdel av tiden. 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Dette er ikke et nytt fenomen. Finske gamere hadde i siste halvdel av 90-tallet tilgang på 10/10 mb/s mens vi slet med ISDN eller 512 kb/s kabel. Sjanseløst å spille Quake mot finner i verdensklasse når de i tillegg hadde over hundre ganger raskere linje. 1 Lenke til kommentar
EMpathyXI Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Albert Einstein: "I fear the day that technology will surpass our human interaction. The world will have a generation of IDIOTS." Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Skulle egentlig bestille 50/50 men da selgeren var her endte det opp med 100/100. Ikke installert enda, men må si jeg gleder meg. Vet selvsakt at linjen er lagt over overkill, men det beste må være at å laste ned spill lovelig fra for eks steam ikke tar syko lang tid som det gjør i dag. Lenke til kommentar
sj3f Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Hvilken leverandør har du bestilt fra? Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Slik det er i dag er det vell offentlig sektor som spytter i en god del penger når det gjelder utbygging? Det bør være ISP-enes oppgave å bygge ut nettet. Ikke kommunene. Så får heller det offentlige prioritere veg og jernbane! Nesten slik at en skulle vurdert å tatt en dugnad noen timer en lørdags ettermiddag. Et par spader, noen kilometer med fiber og et par kalde Hvor dyrt går det ann å gjøre en så enkel oppgave som å legge en kabel? Ja, det skal vell også diverse utstyr inn i sentralene rundt om + en eller annen forbindelse fra sentralen til et annet sted, osv osv. Lurer på hva folk hadde sagt om det plutselig banket på døra til NIX - "nå har vi dratt den her'e her fra Finnmark..såååeeee". 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Nesten slik at en skulle vurdert å tatt en dugnad noen timer en lørdags ettermiddag. Et par spader, noen kilometer med fiber og et par kalde Ja, lykke til, jeg står gjerne å ser på at dere sliter med hver deres spade, det er ikke bare å åpne en grøft med en dypde på 5cm også bare slenge ledningen nedi, fylle igjen med jord og stein å juble, jeg har vært med å lagt en god del meter med rør til slike opplegg og det er ikke bare bare heller. Det som er synd og bortkasta er at ingen eller veldig får benytter seg av såkalt K grøft, altså at når en aktør åpner bakken så kan flere melde seg på å få lagt ned sine egne kabler, strøm, fiber whatnot, men det som skjer er at ingen gjør det også 1 uke etter så åpnes den samme grøfta igjen og alt blir bare dyrt og tidkrevende. Og det er ingen etater som overhode samarbeider og de setter seg på bakbeina med en gang uansett hva, det er helt fuckings fantastic. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Trist å se at enkelte ikke klarer å se for seg andre bruksområder for raske nettlinjer utover det å gjøre seg til pirater... Det finnes helt klart unntak, men hvor mange % av befolkningen kan si at de trenger å kunne laste ned 1TB i døgnet eller å kjøre 25 netflix HD streams samtidig og i tillegg ikke bruker torrents ulovlig? Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Siden svaret pr dags dato er "veldig få" ser du heller ingen grunn til å bygge ut for (den nære) fremtiden, er det slik å forstå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå