chillio Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Hei igjen! Her en dagen var jeg på japan foto for å forhøre meg litt om hvilke kamera som var anbefalt og hvilke objektiver som kunne fungere for mitt bruk. Skal spare til et nytt kamera, og lurer på hva jeg skal velge. Han i butikken mente at Sony A77 var det beste han hadde hatt fingrene i, og at det var et utrolig bra kamera. Skarpt, kjapt og bra iso. Men så var det en som skrev at dette var overkill, og at jeg likegreit kunne finne meg noe billigere. Any thoughts? Trenger alle tips jeg kan få. Er ganske grønn på kameradelen... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Det var vel jeg som mente at A77 er overkill Men har du lyst på det, og har råd, så må du gjerne kjøpe det. Det kan jo være greit å vite litt om hva du har lyst å fotografere. Og hvor mye har du lyst å bruke på objektiver i ettertid? 1 Lenke til kommentar
se# Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Hei igjen! Var det ikke du som hadde A100 og så for deg å bruke maks 4000 på oppgradering? Det er vel ikke så lett å finne noe A77 selv på bruktmarkedet til den prisen? Men har du råd så er A77 et fint kamera, A65 er vel nesten like bra teknisk, men litt dårligere på byggekvalitet. Og som Tomsi42 skriver, hva med objektiver? Hva har du allerede, kanskje det er mer å hente på oppgradering der. Endret 2. november 2012 av se# Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Objektiv > kamerahus. Det er alltid lett å bli fristet av det nyeste nye og flotte ord og beskrivelser, men til syvende og sist må en spørre seg selv om hva en behøver og ikke. Kost vs. nytte. Jeg tror at A77 er et knallkamera, men dersom du ikke trenger det, så ville jeg heller investert i glass. Objektiv holder seg lenger i både verdi og nytte enn kamerahus. Endret 2. november 2012 av Zahl Lenke til kommentar
jonash92 Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Om a77 blir for dyr har du en glimrende a37 til under 4000,- med 18-55 objektivet. sony 18-55 for svært bra kritikk hos photozone.de iallefall. priser: www.prisguide.no/produkt/sony-slt-a37-159038 a37 test: http://www.photographyblog.com/reviews/sony_a37_review/conclusion/ 18-55 test: http://www.photozone.de/sony-alpha-aps-c-lens-tests/573-sony1855f3556?start=1 Lenke til kommentar
chillio Skrevet 3. november 2012 Forfatter Del Skrevet 3. november 2012 Jeg får ikke til å svare hver enkelt her inne. Nettleseren min har ikke våknet helt enda tror jeg... Men jepp- det stemmer. Budskjettet var på 4000, men jeg vurderer å spare meg opp og øke budskjettet litt, ut i fra hva valget havner på. Det han i butikken sa var så flott med A77, var at det var værtett. Og det er jo fint for en vestlending som liker seg ute i skog og mark. Jeg fotograferer for det meste landskap naturbilder og abstrakt. Det hender jeg vingler over på portretter også. Det jeg ser etter er et kamera med god iso (det sa han duden at A77 var enestående på. Men hva vet jeg?), god skarphet, det må være raskt, og helst litt oppdatert. Filming trengs absolutt ikke. Jeg kan forsåvidt oppgradere i objektiver, de er ikke mye å skryte av de jeg har. Men da må jeg også bestemme meg for om jeg vil ha Sony eller Canon/Nikon videre også, for jeg tviler på jeg får solgt et stakkars A100 senere.. Er det isåfall noe å anbefale på objektivfronten? Han i butikken snakket om et relativt nytt tamron som jeg ikke husker navnet på, og et sigma. For jeg kan i såfall oppgradere objektivfronten, og etter hvert spare opp til kamerahus også. Kanskje A77 har falt i pris innen den tid Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Det finns en rekke glimrende objektiver til Sony. Gå på http://www.dyxum.com/lenses/index.asp Der er det vurderinger og eksempelbilder tatt med stort sett alle objektiver du kan bruke på Sony. Og les til øyet blir stort og vått Det er stadig gode Minoltaobjektiver( som passer Sony) til salgs på foto.no go Finn. Få deg en Minolta 50mm F1.7 og en Minolta 20mm F 2.8 feks Les bloggen til Gary L. Friedman og bestill en pdf av en av bøkene hans http://www.friedmanarchives.com Hans favoritter av objektiver til Sony er • Zeiss 24-70 f/2.8 SSM • Minolta 80-200 f/2.8 (new white version) • Minolta 500mm f/8 • Minolta 100-300 D APO • Minolta 17-35 f/3.5 G • Minolta 70-210 f/4 (aka “The Beercan”) • Minolta 85mm f/1.4 G (original version) • Minolta 50mm f/3.5 macro Lenke til kommentar
jonash92 Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 (endret) Jeg får ikke til å svare hver enkelt her inne. Nettleseren min har ikke våknet helt enda tror jeg... Men jepp- det stemmer. Budskjettet var på 4000, men jeg vurderer å spare meg opp og øke budskjettet litt, ut i fra hva valget havner på. Det han i butikken sa var så flott med A77, var at det var værtett. Og det er jo fint for en vestlending som liker seg ute i skog og mark. Jeg fotograferer for det meste landskap naturbilder og abstrakt. Det hender jeg vingler over på portretter også. Det jeg ser etter er et kamera med god iso (det sa han duden at A77 var enestående på. Men hva vet jeg?), god skarphet, det må være raskt, og helst litt oppdatert. Filming trengs absolutt ikke. Jeg kan forsåvidt oppgradere i objektiver, de er ikke mye å skryte av de jeg har. Men da må jeg også bestemme meg for om jeg vil ha Sony eller Canon/Nikon videre også, for jeg tviler på jeg får solgt et stakkars A100 senere.. Er det isåfall noe å anbefale på objektivfronten? Han i butikken snakket om et relativt nytt tamron som jeg ikke husker navnet på, og et sigma. For jeg kan i såfall oppgradere objektivfronten, og etter hvert spare opp til kamerahus også. Kanskje A77 har falt i pris innen den tid Om du følger med på bruktmarkede dukker det av og til opp a77 til greie priser, vil forøvrig anbefale Sony 16-50/2,8 og Sony 35/1,8. Et teleobjektiv jeg anbefaler er Tamron 70-300/4-5,6 USD til under 3000kr. Selv solgte jeg en pakke med a77, Sony 16-50/2,8 SSM, 35/1,8 og sigma 150-500 for 11800,- her om dagen, Det var midre en jeg håpet å få for det... Har egentlig innrykk av at du for mye for pengene ved å handle sony brukt. Dette skyldes nok at canon og nikon har flere bruker og derfor blir etterspørsel stor og prisene går i været;-) Sony A77 er forøvrig ganske god på høy ISO. Skal være bedre en Canon 7D, men Nikon D7000 og Pentax K5 er nok litt bedre. Sony A77 har svært bra autofokus og føles svært robust i hånden. Den innebygde stabilisatoren i A77 er helt topp, og GPS er flott og ha i huset;-) Endret 3. november 2012 av jonash92 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå