Gå til innhold

Forslag til åpne hodetelefoner ~1500,-


Gjest medlem-83883

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-83883

Er på jakt etter et par åpne hodetelefoner, og trenger anbefalinger.

Kriterier:

  • Må dekke rundt øret.
  • Åpen konstruksjon. Lite passiv lyddemping.
  • Helst kort kabel, evt. avtagbar kabel.
  • Må være komfortable ved bruk over lang tid.

Impedans er ingen problem siden de skal brukes med hodetelefonforsterker.

Jeg er åpen for alle merker, så bare kom med forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-83883

Jeg hadde HD595 i mange år, men byttet de ut med et par AKG Q701. HD595 var knallbra, men jeg er mer fornøyd med HD598. De har en komfort som overgård alt jeg har vært borti av hodetelefoner, så lange økter med lytting er null problem. Jeg bruker mine som "spillheadset" på PCen.

Lenke til kommentar

Hekter meg på her jeg istedet for å lage ny tråd siden jeg er på jakt etter hodetelefoner mellom 1000 og 1500kr selv.. Jeg pensjonerer nå noen 300kr'ers Skullcandy som jeg etter å ha sammelignet lyd med min sønn sine Grundig til samme pris fant ut at er "kult" utseende crap..hehe. Disse som dere anbefaler her virker jo veldig bra men det jeg lurer på er om de fungerer like bra uansett lydkilde? Jeg bruker de mest til bærbar pc og innimellom fra mp3 spiller/mobil.. Er det vits i å kjøpe såpass "dyre" og bra phones til dette eller er det mest for å lytte på stereoanlegg og dyre lydkort/dac?

Lenke til kommentar

Hekter meg på her jeg istedet for å lage ny tråd siden jeg er på jakt etter hodetelefoner mellom 1000 og 1500kr selv.. Jeg pensjonerer nå noen 300kr'ers Skullcandy som jeg etter å ha sammelignet lyd med min sønn sine Grundig til samme pris fant ut at er "kult" utseende crap..hehe. Disse som dere anbefaler her virker jo veldig bra men det jeg lurer på er om de fungerer like bra uansett lydkilde? Jeg bruker de mest til bærbar pc og innimellom fra mp3 spiller/mobil.. Er det vits i å kjøpe såpass "dyre" og bra phones til dette eller er det mest for å lytte på stereoanlegg og dyre lydkort/dac?

 

Om du ikke er ute etter det samme som trådstarter, type headphones (åpne/lukkede), rundt øret, osv, er det ofte greit å lage egen tråd, gjerne utfylt etter malen i toppen av forumet.

 

Det sagt. Nei, HD598 vil ikke fungere like bra på alle kilder. De vil etter min erfaring fungere bra på alle kilder, men du har mye igjen for å ha et bra lydkort eller et eksternt lydkort (dac/amp) om du i dag f.eks bare sitter på onboard lydkort på pcen. De kan brukes direkte opp imot f.eks pads og telefoner (mp3 spillere) også, men vil gjerne trenge en amp for å bli utnyttet maks.

 

Og da er vi inne på hvilken bruk du ønsker å ha dem til. Og det er gjerne hva som mangler på 90% av "hva skal jeg kjøpe" postene.

En hodetelefon er ikke bare en hodetelefon, det finnes en for enhver sin smak og bruk.

 

Om du kan gi litt mer info, kan vi gi deg mer info tilbake. Og om du fyller ut etter malen du finner pinned på dette underforumet, er det gjerne greit å ta det i egen tråd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...