Slimda Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Med andre ord, for å nyte en konsoll fullt ut, må man drikke? Har ikke så veldig lyst til å starte en lengre debatt om Windows-maskiner og konsoller, men må bare svare på påstandene her: At det ofte er "kresene" personer som velger PC fremfor konsoll, er et merkelig utsagn. Kunne du utdypt dette, gjerne også informere om hvor "ofte" kommer ifra? Personlig erfaring? Ringerunde til datanerder? 5 på gata? Og en PC som takler dagens spill trenger ikke å koste 10 000, med mindre du kjøper et beist som varer i 5-6 år, ferdigbygget fra en leverandør. Om du bygger maskinen selv, er det ingen problemer å få en PC som varer like lenge, til 2-4 000 kroner. Men, du får selvfølgelig hva du betaler for. 4-5 000 kroner er mer enn nok til å få en kraftig PC som takler alle spill de neste fem årene. (Unntaket er kanskje de verste grafikkhorene, som Crysis var i sin tid). Man kan si mye om konsoller og windows-maskiner og følelser rundt dette, men det er en ting som ikke kan diskuteres. Konsoller holder spillmarkedet tilbake. Siden de som lanserer og selger spill, ser at det er store gevinster å hente på konsoller, så lanserer de drøssevis med konsollspill. Resultatet er at det blir mindre og dårligere utvalg for PC-er. Se f.eks på Darksiders 2. Det er kjempeflott spill, men det er lett å se at grafikken har lidd pga. konsollet, på lik linje med kontrollsystemet. Det finnes uttallige eksempler på spill som har lidd på grunn av konsoll-markedet, som gjør at spillprogramererene må senke kvaliteten på spillet slik det fungerer på Xbox eller PS. Det er synd, og jeg håper virkelig at konsoller snart dør ut, eller at det kommer en ny generasjon som utsetter problemet i noen år til. 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Er glad jeg primært spiller på konsoller jeg så slipper jeg å irritere meg slik mange pc brukere gjør. Det kommer et nytt spill, slenger plata inn i maskinen og en koser seg.... 2 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Ja men ikke alle synes det er så moro å spille det samme spillet 8 år på rad(CoD), spille spill som ikke krever at man bruker hodet/krever noen form for skill eller begynne å drikke for at spillet skal kjøre glatt. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Nytter jo ikke diskutere dette mer, når en kommer med kommentarer som den over her. Snakker om å overdrive så til de grader for å desperat prøve å bevise ett poeng. Samme spillet 8 år på rad? Må drikke for å få flyt? Trenger ingen intelligens for å spille? Really? Du trenger ikke å "dumb it down" for at "konsollkidz" skal forstå deg, eller føler du at du kommer noen vei med dine hardcore "faktaopplysninger"? Har de fleste konsoller, samt håndholdte men kjøpte meg også en I7 maskin for noen mnd siden og har spilt både Gotham City, Arkham Asylum,og en del andre indie spill og har storkost meg selv om eg føltes det uvant å spille med en mus og tastatur, men morro var/er det. Men må si at eg ikke trengte så mye IQ for å trykke på en museknapp for å slå og trykke space for å hoppe i Batman som eg trengte da eg spilte Kurushi på PS1 for noen dager siden. PC er helt sikkert det BESTE i hele verden, men latterlig at de som er mest hardcore PCKIDZ (konsollkidz, really?) ikke klarer å godta at det finnes andre som foretrekker andre maskiner. Men er kanskje slik det skal være. More power to you girl. Endret 8. november 2012 av IcedInsanity 1 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Klarer ikke helt å ta innlegget ditt seriøst med det høye antallet av 'z' du bruker. Uansett er det ikke sånn at alle spill som gis ut på PC faller utenfor alle punktene jeg har listet opp. Du skjønte kanskje ikke det, men sånn er det hvertfall ikke. Tvert i mot blir flere og flere spill som kommer på PC mer dummet ned nå enn for 5-10 år siden. Grunnen til dette er at console er main platform for de fleste AAA utgivere og derfor blir spillet først dummet ned og gitt ut på consoles før de lager en billig, uoptimalisert port over til PC. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Klarer ikke helt å ta innlegget ditt seriøst med det høye antallet av 'z' du bruker. Dumt consolekids ikke skjønner dette Åh beklager, en "s" og en "z" gjorde jo hele forskjellen. Du virket mye mer saklig med din "s" Du skjønte kanskje ikke det, men sånn er det hvertfall ikke. Tvert i mot blir flere og flere spill som kommer på PC mer dummet ned nå enn for 5-10 år siden. Hvem kaller du clueless? Din oppfatning er din oppfatning. Eg er bare glad eg ikke deler dine synspunkter for det hadde vært grusomt. Sier ikke eg er uenig i mye av det du skriver, men eg er uenig i dine synspunkter og dine påstander som går på andre grupper som liker andre ting enn deg selv. Virker som du ikke vil eller ikke klarer å tolerere at folk er forskjellige. Ferdig arbeid for min del ----------------- Endret 8. november 2012 av IcedInsanity Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 U mad? -- Jeg er heller ikke i mot consoles og er ikke en PConly fanboy. Jeg er som Noiz sier i mot 30fps og 55fov locks, neddumming av spill og i mot elendige consoleports. Har selv PS3 og Wii men jeg spiller kun spill som enten er platform only eller som ikke faller under noen av punktene jeg listet opp. Ok my bad. Men du bruker alt for mange kids uttalelser når du nevner konsoll, Jeg har aldri kjøpt et AAA spill til konsoll fordi det er gørr kjedelig, jeg leverte tilbake FF 13 av sinne dagen etter jeg kjøpte det på grunn av nedumming, (det var yndlings serien min) Men det er så mye gode og inteligente spill som kommer fra Japan som kun lages til konsoll og har alltid blitt laget til konsoll, så jeg blir alltid og holde meg til konsoll. Norge selger aldri disse spillene, så man må lete godt på nettet for og finne dem. 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Er glad jeg primært spiller på konsoller jeg så slipper jeg å irritere meg slik mange pc brukere gjør. Det kommer et nytt spill, slenger plata inn i maskinen og en koser seg.... Hehe du kan så si. Heldiggrisen. Har du først godt over, og hengt deg opp i antall FPS, hvor godt et spill flyter og samtidig studert forskjellene ved bruk av forskjellige grafiske elementer så er det ingen vei tilbake. Du kan aldri gå tilbake å bare casual spille i edru tilstand lenger. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Åh beklager, en "s" og en "z" gjorde jo hele forskjellen. Du virket mye mer saklig med din "s" Hvem kaller du clueless? Din oppfatning er din oppfatning. Eg er bare glad eg ikke deler dine synspunkter for det hadde vært grusomt. Sier ikke eg er uenig i mye av det du skriver, men eg er uenig i dine synspunkter og dine påstander som går på andre grupper som liker andre ting enn deg selv. Virker som du ikke vil eller ikke klarer å tolerere at folk er forskjellige. Ferdig arbeid for min del ----------------- Jeg er ferdig med å diskutere dette med deg for du vil ikke godta fakta. Det er et faktum at spill i dag blir neddummet og tilpasset console. Det hjelper ikke å lukke øynene og holde for ørene når noen "fornærmer" din platform. Ok my bad. Men du bruker alt for mange kids uttalelser når du nevner konsoll, Jeg har aldri kjøpt et AAA spill til konsoll fordi det er gørr kjedelig, jeg leverte tilbake FF 13 av sinne dagen etter jeg kjøpte det på grunn av nedumming, (det var yndlings serien min) Men det er så mye gode og inteligente spill som kommer fra Japan som kun lages til konsoll og har alltid blitt laget til konsoll, så jeg blir alltid og holde meg til konsoll. Norge selger aldri disse spillene, så man må lete godt på nettet for og finne dem. Vel jeg har ikke sagt at det ikke finnes gode spill på console i heletatt heller. Når du kjøper spill som ikke selges i Norge engang faller du utenform den vanlige spillergruppen på console også. At noen folk liker å spille nyeste CoD eller Halo mens de sier til vennene sine dagen etter "fy fuck jeg eide noobs i [insert AAA spill her] i går ass" er greit for min del så lenge de slipper å plage meg og at spillutviklerne fremdeles gidder å lage gode PC versjoner av spill. Når man ser at spill blir dummet ned(som jeg har nevnt 100 ganger nå) og spill blir portet fra console til PC blir jeg og mange andre irritert. Ikke det at jeg kjøper disse spillene lengre, men det er mange gode franchises som har blitt ødelagt på denne måten. Endret 8. november 2012 av eleNerf Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Med andre ord, for å nyte en konsoll fullt ut, må man drikke? Kommer helt ann på hvor kresen du er. Selv har jeg satt meg alt for dypt inn i hvordan man optimaliserer flyt, grafikk og konseptet med optimalisering til at jeg faktisk kan spille et konsollspill uten at jeg tenker over det. "Eneste utveiene" for meg er alkohol (dumme ned hjernen/gjøre den ignorant og treig), eller i de få gangene det faktisk er en dødelig alvorlig kamp mot en av mine største konkurrenter i vennegjengen. Før så kunne jeg til og med se en film selv med noe "stutter", og det nivået er f. eks dama mi på. Hun legger verken merke til lav oppløsning eller hakking i flimen (ofte pga dårlig/feil kodeks/avspiller). Endret 8. november 2012 av Andrull Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Jeg er ferdig med å diskutere dette med deg for du vil ikke godta fakta. Det er et faktum at spill i dag blir neddummet og tilpasset console. Det hjelper ikke å lukke øynene og holde for ørene når noen "fornærmer" din platform. Er så glad for at du tar deg tid til å lese det som blir sagt istedefor å bare slenge ut bemerkninger. Eg har aldri sagt at eg ikke kan "godta fakta" Om du leser igjen så har eg ikke benektet det du kommer med. Det eg derimot finner latterlig og smått barnslig av deg er den vannvittige generaliseringen av folk som har andre oppfatninger og som liker andre ting enn deg. I hvert eneste innlegg så kommer du med patetiske forsøk på å "sverte" den vanlige konsollbruker, med latterlige kommentarer som "konsollkids" "Må drikke for å få flyt" og min personlige favoritt "At noen folk liker å spille nyeste CoD eller Halo mens de sier til vennene sine dagen etter "fy fuck jeg eide noobs i [insert AAA spill her] i går ass" er greit for min del så lenge de slipper å plage meg" Og om du igjen hadde giddet å lese hva andre skriver så hadde du kanskje fått med deg at eg tidligere har sagt at eg spiller gjerne PC spill sålenge det er noen spill som intr meg, men eg spiller like gjerne konsoll. Spill blir dummet ned, javel. FF er dessverre et eksempel på det, og det er voldsomt synd i mine øyne. Men igjen, eg kan like gjerne spille noe på PC dersom det er noe eg VIL spille, men eg låser meg ikke til en maskin, enten det være seg PC eller PS eller Xbox for den saks skyld. At du skal ha så vannvittige problemer med å skjønne det og hver eneste gang må komme med fornærmelser når du skal omtale den ordinære konsollbruker, sier egentlig det meste om deg, og dine holdninger til at folk ikke kan være ulike. Du hadde nok håpet at alle skulle delt dine meninger for da hadde PC og spill til PC fått alt de trengte for å gjøre den plattformen om mulig enda bedre. Men slik er det ikke, men eg er heldigvis ikke som deg å håper på en konsoll død bare fordi eg ønsker PC opp i skyene. Endret 8. november 2012 av IcedInsanity Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Hehe du kan så si. Heldiggrisen. Har du først godt over, og hengt deg opp i antall FPS, hvor godt et spill flyter og samtidig studert forskjellene ved bruk av forskjellige grafiske elementer så er det ingen vei tilbake. Du kan aldri gå tilbake å bare casual spille i edru tilstand lenger. Jeg har faktisk en ganske så grei spill pc med bla i7, et par SSD og et deilig Nvidia GTX590. Og spill ser uten tvil bedre ut og med høyere fps. Men det er noe med konsoll som drar meg til det på en annen måte.. Legge seg godt tilbake i sofaen, stort bilde og et enda større lydbilde og uten en bekymmring over innstillinger og om det flyter som det skal osv osv. En kan jo nyte pc spill i en sofa med en kontroller men å dra mitt Corsair tårn på nesten en meter inn i stua frister lite... Kanskje Windows 8 og Steam sin TV modus kan gjøre at det frister litt mer...men det er også mange spill som ikke støtte en håndkontroller og det å bruke en mus og tastatur i sofaen funker vel dårlig... Endret 8. november 2012 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Kommer helt ann på hvor kresen du er. Selv har jeg satt meg alt for dypt inn i hvordan man optimaliserer flyt, grafikk og konseptet med optimalisering til at jeg faktisk kan spille et konsollspill uten at jeg tenker over det. Eneste utveiene for meg er alkohol (dumme ned hjernen/gjøre den ignorant og treig), eller i de få gangene det faktisk er en dødelig alvorlig kamp mot en av mine største konkurrenter i venne gjengen. Før så kunne jeg se en film selv med noe "stutter", og det nivået er f. eks dama mi på. Hun legger verken merke til lav oppløsning eller hakking i flimen (ofte pga dårlig/feil kodeks/avspiller). Jeg er egentlig ikke særlig kresen av meg. Er spillet bra, så svelger jeg rubbel og bit uten problemer. Er filmen god, så kan jeg se filmet-i-kino-versjonen av filmen. (Dette gjorde jeg faktisk med Wall-E, den første av x antall ganger jeg har sett den) Men det betyr ikke at jeg ignorerer dårlige løsninger. Problemet er som sagt at de som gir ut spill, vil tjeneste mest mulig penger. Det gjør at de henger seg opp i konsoller, som visstnok tjener de mest penger. Og en rekke forskjellige typer spill vil ikke fungere på konsoll. Tenk om toppspillerne i Counter-Strike fikk utlevert en håndkontroller. De hadde ledd av deg. Hva med Starcraft-spillere? De hadde gitt deg et dumt blikk. Det er mange spill som fungerer ypperlig med bare en håndkontroller, men jammen er det ikke flere spill som lider av det, eller rett og slett ikke fungerer. Sjangre blir ignorert, sjangre blir dummet ned, og vi som sitter her med PC-er, får levert halvdårlige produkter. Produkter som ser ut som de er 6 år gamle allerede ved lansering. Produkter som er et helvete å styre/kontrollere. Produkter hvor du ikke engang kan stille oppløsningen på. Det er frustrerende, det er irriterende, og jeg håper, atter en gang, at konsollmarkedet dør ut så snart som mulig. Ikke fordi jeg hater konsoller, men fordi jeg hater hvordan spillmarkedet blir som følge av konsoller. En kan jo nyte pc spill i en sofa med en kontroller men å dra mitt Corsair tårn på nesten en meter inn i stua frister lite... Ligger i en stressless nå, med mus og tastatur. Har også en trådløs håndkontroller skulle noen spill trenge det. Og jeg spiller på en 40" TV-skjerm. Det er ubeskrivelig deilig. Men jeg kan ikke si at en konsoll hadde gjort det bedre. Nei, den hadde nok gjort det like bra, for spillingen sin del. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Jeg har faktisk en ganske så grei spill pc med bla i7, et par SSD og et deilig Nvidia GTX590. Og spill ser uten tvil bedre ut og med høyere fps. Men det er noe med konsoll som drar meg til det på en annen måte.. Legge seg godt tilbake i sofaen, stort bilde og et enda større lydbilde og uten en bekymmring over innstillinger og om det flyter som det skal osv osv. En kan jo nyte pc spill i en sofa med en kontroller men å dra mitt Corsair tårn på nesten en meter inn i stua frister lite... Kanskje Windows 8 og Steam sin TV modus kan gjøre at det frister litt mer...men det er også mange spill som ikke støtte en håndkontroller og det å bruke en mus og tastatur i sofaen funker vel dårlig... Tja, det kommer jo litt hvor mye du har lyst å gjøre ut av det. Om man har lyst å sette opp en bedre løsning, så kanskje man kunne ha borret to små hull for å strekke f.eks en 15m lang HDMI-kabel, + USB forlenger m/trådløs mus/tastatur eller bare en Xbox kontroller for den saks skyld. Selv så holder det med 10m + 5m HDMI kabel til reciever og så til prosjektor, og så har jeg et ekstra sett med trådløs mus og tastatur. Har selv funnet meg en løsning hvor jeg kan sette meg i godstolen, mens høyrehånda hviler på bordet ved siden av stolen med musa i hånda såklart. Fungerer utmerket, selv om det ikek gir 100 % like gode reflekser som å være plantet ved 27" PC-skjermen og kontorstolen. Det blir litt hipt som hapt egentlig. Endret 8. november 2012 av Andrull Lenke til kommentar
fenele Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Er så glad for at du tar deg tid til å lese det som blir sagt istedefor å bare slenge ut bemerkninger. Eg har aldri sagt at eg ikke kan "godta fakta" Om du leser igjen så har eg ikke benektet det du kommer med. Det eg derimot finner latterlig og smått barnslig av deg er den vannvittige generaliseringen av folk som har andre oppfatninger og som liker andre ting enn deg. I hvert eneste innlegg så kommer du med patetiske forsøk på å "sverte" den vanlige konsollbruker, med latterlige kommentarer som "konsollkids" "Må drikke for å få flyt" og min personlige favoritt "At noen folk liker å spille nyeste CoD eller Halo mens de sier til vennene sine dagen etter "fy fuck jeg eide noobs i [insert AAA spill her] i går ass" er greit for min del så lenge de slipper å plage meg" Og om du igjen hadde giddet å lese hva andre skriver så hadde du kanskje fått med deg at eg tidligere har sagt at eg spiller gjerne PC spill sålenge det er noen spill som intr meg, men eg spiller like gjerne konsoll. Spill blir dummet ned, javel. FF er dessverre et eksempel på det, og det er voldsomt synd i mine øyne. Men igjen, eg kan like gjerne spille noe på PC dersom det er noe eg VIL spille, men eg låser meg ikke til en maskin, enten det være seg PC eller PS eller Xbox for den saks skyld. At du skal ha så vannvittige problemer med å skjønne det og hver eneste gang må komme med fornærmelser når du skal omtale den ordinære konsollbruker, sier egentlig det meste om deg, og dine holdninger til at folk ikke kan være ulike. Du hadde nok håpet at alle skulle delt dine meninger for da hadde PC og spill til PC fått alt de trengte for å gjøre den plattformen om mulig enda bedre. Men slik er det ikke, men eg er heldigvis ikke som deg å håper på en konsoll død bare fordi eg ønsker PC opp i skyene. Generalisering? Se på statistikken du; 14.6m solgte MW3 spill kun på Xbox360. Til sammenligning er det solgt rundt 70m X360 enheter. Til sammenligning med PC markedet ble det solgt rundt 1.5m enheter av MW3. "Må drikke for å få flyt" baserer seg på spøken til Slimda men er en realitet. Som jeg og andre har sagt flere ganger er de fleste spill på consoles låst på 30 og hardwaren takler ikke alt som skjer på skjermen noen ganger som fører til framedrops. Dette er fakta, forstår du det eller må jeg finne frem kilder for å overbevise deg? "Og om du igjen hadde giddet å lese hva andre skriver så hadde du kanskje fått med deg at eg tidligere har sagt at eg spiller gjerne PC spill sålenge det er noen spill som intr meg, men eg spiller like gjerne konsoll. Spill blir dummet ned, javel. FF er dessverre et eksempel på det, og det er voldsomt synd i mine øyne. Men igjen, eg kan like gjerne spille noe på PC dersom det er noe eg VIL spille, men eg låser meg ikke til en maskin, enten det være seg PC eller PS eller Xbox for den saks skyld." Vet ikke helt om du har skjønt poenget mitt i heletatt. Grunnen til at spill blir dummet ned er på grunn av consoles. Spill blir dummet ned og tilpasset consoles og casual playerbase. Og det er dette vi sitter igjen med når spillutviklere ikke gidder å lage spill som ikke er beregnet på casuals/run-and-gun gamers og PC markedet. Jeg understreker; dette er ikke en beskrivelse av alle console og PC gamers. Når det gjelder det siste du skriver er det feil. Consoles kan fint få leve de, har selv flere consoles jeg. Så lenge de ikke senker utviklingen av spill. Problemet er at det er akkurat dette som faktisk skjer, consoles bremser ned all utvikling av grafikk- og gameplay. Slimda oppsummerte dette godt i sin post, hvis du gidder å lese da. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Litt Off topic Noe positivt om pc er at moddene som lages i Warcraft, Arma , M&B, CS og noen andre spill , har latt meg spille spill som jeg bare kunne drømme om, Jeg er en classic roleplayer/simulator elsker, Jeg kan kjøre buss i 2 timer strekk i Arma 2 City Life mod (fuck Dayz) det er så mye verdi i spill med godt modding community og jeg ender alltid opp og spille mods i flere timer i stedet for spillet jeg kjøpte 1 uke siden. Mods bringer deg de spillene som treffer deg i sjelen. Litt skuffet over Skyrim mods, bare skins grafikk og hus. få litt gameplay, selv om det kanskje er umulig. Husker jeg og en kompis brukte og stå opp kl 4 på natten så vi kunne spille CS Rocket Crowbar mod før skolen startet. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Vel du skjønner vel hvorfor mod tools til Skyrim er elendig. Det er lettere og mer lønnsomt å låse ned spillet helt, fjerne alt av mulighet for modding og config av filer og heller gi ut et par DLCs i steden før neste spill i serien kommer ut året etter. Uten mulighet for modding hadde vi ikke hatt spill som CS, DotA, DayZ osv. Hvis vi ikke hadde hatt PC gaming ville vi kun hatt spill som Skyrim og de nye CoD spillene der man ikke kan endre FOV engang uten å måtte gå inn i configfiler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå