volvo240turbo Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 hei. som du ser lurer jeg på hvilken oppløsning jeg burde ha på ps3'en. har en Sony 55" 3D LED Smart-TV KDL-55HX75G, og spiller gjennom HDMI. På enkelte spill så lagger det, fps-drop under action, som f.eks Assasins Creed III. men enkelte ganger kan det også være hvis jeg bare free-runner rundt i byen og på hustak. er veldig frustrerende med tanke på at det er et PS3-spill... synes jo da det er synd at PS3'en ikke klarer og kjøre spillet smuud Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Når du velger kilde for skjermoppløsning på instillingene fra XMB menyen og etter å ha valgt HDMI kan du velge "Automatisk" så finner PS3'en de beste og de oppløsningene tv'en din kan kjøre. Verre er det vel ikke tror eg. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Ja men han lurte vel på om det hjalp å sette ned oppløsning for bedre ytelse. Det tror jeg ikke skjer. Et ps3 spill har vel en oppløsning som er native. Du kan gjerne gå I settings og sette 1080p eller 480p men hvis spillet er 720p så vil det oppskaleres eller nedskaleres. Det påvirker ikke ytelse verken negativt eller positivt. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Ja men han lurte vel på om det hjalp å sette ned oppløsning for bedre ytelse. Det tror jeg ikke skjer. Et ps3 spill har vel en oppløsning som er native. Du kan gjerne gå I settings og sette 1080p eller 480p men hvis spillet er 720p så vil det oppskaleres eller nedskaleres. Det påvirker ikke ytelse verken negativt eller positivt. Ah, ja såklart. Gikk litt fort i svingene der. Men er som du sier ja, det hjelper ikke å sette ned oppløsning for å evt få bedre ytelse. Endret 2. november 2012 av L4r5 svar på fjernet post redigert vekk Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Kan det være at den er full av støv og dermed blir for varm og "nedjusterer" seg? Eller fungerer ikke ps3 slik? Beklager vist det er et dumt utsagn,hehe Lenke til kommentar
Avean Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Det der er bare tull igjen PS3 er ekstremt kraftig men ikke alle utviklere har tid og penger til å utvikle de like godt når det er multiplatform. Se på Naughty Dogs sine rene PS3 spill som er større enn AC3 og ser langt penere ut og det kjører supersmooth. Trådstarter kan bare håpe på en patch fra utviklerne. Ubisoft har jo sluppet drøssevis av PC titler som har vært ræva ytelse på også. Siste var jo Ghost Recon: Future Soldier. Skal man da skylde på PC hardware ? Nei man skylder på utvikleren. 3 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Til info: PlayStation 3 er en 6 år gammel datamaskin, og er på langt nær "ekstremt kraftig" etter dagens standard. 4 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Det der er bare tull igjen PS3 er ekstremt kraftig men ikke alle utviklere har tid og penger til å utvikle de like godt når det er multiplatform. 0/10. PS3 er 6 år gammel og har på 256MB system/video RAM. Ja for all del man kan sitte å optimalisere så mye man vil men man får langt i fra PC grafikk. Se på BF3, de måtte kutte ned på antall spillere i MP, grafikksettings er på low-mid i forhold til PC, nesten ingen AA, 30fps og 55FOV lock. Dette er fordi maskinvaren i PS3 takler ikke høyere grafikkinnstillinger uten å lagge. "Ubisoft har jo sluppet drøssevis av PC titler som har vært ræva ytelse på også. Siste var jo Ghost Recon: Future Soldier. Skal man da skylde på PC hardware ? Nei man skylder på utvikleren." Apples and oranges, PS3 er gammel og utdatert og vil derfor lagge hvis den kjører console versjonen som også er portet til Xbox 360 og PC. Ja de kunne satt ned enda mer grafikkinnstillinger/res for at det skal kjøre bedre på PS3 men det gidder de ikke. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Og så prøver vi igjen uten å kalle hverandre ting. Og ved å holde oss til temaet. 2 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 hei. som du ser lurer jeg på hvilken oppløsning jeg burde ha på ps3'en. har en Sony 55" 3D LED Smart-TV KDL-55HX75G, og spiller gjennom HDMI. På enkelte spill så lagger det, fps-drop under action, som f.eks Assasins Creed III. men enkelte ganger kan det også være hvis jeg bare free-runner rundt i byen og på hustak. er veldig frustrerende med tanke på at det er et PS3-spill... synes jo da det er synd at PS3'en ikke klarer og kjøre spillet smuud Noen spill vil dessverre hakke og det er ikke noe du kan gjøre med. Det er mange grunner til at et spill hakker, alt ifra dårlig programmering til begrensninger i hardwaren. Spill som er laget for å være på flere systemer lider ofte av dette på konsollene. Ekslusive konsoll spill har ofte bedre grafikk og lite til ingen hakking. Dette er mulig når utviklere fokuserer 100% på kun en maskin. Så det er ikke spesielt overaskende at dette skjer i Assasin's Creed 3. I noen tillfeller om det er ekstremt ille så kan det hende det hjelper å slette spillet ifra maskinen å installere på nytt. Men det er sjeldent det har noe for seg... Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Fint at ikke svaret var å skaffe seg en PC da. Men til TS, så er det rart at du opplever det du sier. Har det spillet det er snakk om eg også og eg merker ingenting. Burde det ikke vært slik på alle konsollene som prøver feks dette spillet? Lenke til kommentar
volvo240turbo Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 Takk for mange bra svar men det er ikke bare MIN ps3, har hatt 2 forskjellige og en kompis har også dette problemet. F.eks GTAIV, når jeg får 2-3 politibiler etter meg begynner det og gå i sirup. Surt, men jaja :/ Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Det kan selvsagt være at det er Tv'en din som er problemet, noen tv'er gir etterslep / ghosting selv om Ps3'en egentlig i utgangspunktet gir et "Smooth" bilde akkurat der. Det er dog en kjent sak at feks GTA IV kan gå litt sakte innimellom på PS3'en, spesielt når det blir hektisk, noe som selvsagt er kjipt! Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Fint at ikke svaret var å skaffe seg en PC da. Men til TS, så er det rart at du opplever det du sier. Har det spillet det er snakk om eg også og eg merker ingenting. Burde det ikke vært slik på alle konsollene som prøver feks dette spillet? Svaret er og skaffe seg ein pc, konsoll er låst til 30fps eller mindre, så da lagger det heile tiden.. Derre som sier 30 ikkje er lag, er manipulert av tv'en. Ta og spill spillet i 30 min på 60 fps, så gå tilbake, da ser du laggen heile tiden. Til trådstarter: fps drops kan ha skylden, men ofter har du deg selv å skylde. Når du spiller lenge nok på 30 fps vil hjernen bli lurt til at det ikkje lagger. Når hjernen får ein plutselig reset ( dette kan komme av ka som helst ) vil det oppleves som lag igjen. Dette problemet unngår du med å spille på 60 fps. Endret 8. november 2012 av Noiz Lenke til kommentar
fenele Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Dumt consolekids ikke skjønner dette Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Jammen godt vi har noen genier blandt oss da. Takk gud for PCkids Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Dumt consolekids ikke skjønner dette Ta deg en kald dusj... Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Jammen godt vi har noen genier blandt oss da. Takk gud for PCkids Eg er ikkje imot konsoll, spiller mest konsoll selv. Eg er bare imot 30 fps. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Ta deg en kald dusj... U mad? -- Jeg er heller ikke i mot consoles og er ikke en PConly fanboy. Jeg er som Noiz sier i mot 30fps og 55fov locks, neddumming av spill og i mot elendige consoleports. Har selv PS3 og Wii men jeg spiller kun spill som enten er platform only eller som ikke faller under noen av punktene jeg listet opp. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Det har kanskje blitt gjentatt flere ganger i tråden, men det er ofte kresene personer velger å bruke PCen i steden for en konsoll til gaming, på grunn av ytelse. (og noen ganger på grunn av økt grafikk) Det blir litt hva man selv behager. Du må selvsagt betalte en del for den økte nytelsen, men noen synes det er verdt det. Man kan ikke forvente å få best mulig grafikk og strålende ytelse i tillegg til blu-ray spiller på en maskin som ikke koster mer enn rundt 2000kr, og det får du heller ikke. Betaler du 5 ganger mer for en maskin, ja så får du også en god del bedre maskin. Pris/ytelsen på PCer er dog ikke så god, da produsenter ikke kan få optimalisert spillet like godt, men så kan den også brukes til så mye mer. Personlig så har jeg spilt mye på både PC, og noe på konsoll (har hatt Xbox 360, og andre venner har hatt PS3), og jeg må innrømme at den dårlige ytelsen til konsollene til tider kan irritere en om man først legger merke til det. Med litt alkohol i blodet og godt besøk så pleier det dog å gå seg veldig godt til. ^^ (i visse spill så er det dog såpass dårlig at man blir kvalm. Se f. eks COD: Black OPS, hvor frameraten holdt seg på rundt 20-tallet, og falt under dette periodevis om man spilte 4 stykker) Du skal selvsagt skylde på spillprodusenten som har hatt fokuset på grafikk fremfor god nok ytelse. Og så kan du jo alltids skylde litt på Sony som ikke har kommet ut med ny konsoll enda. Ja, ikke tro det er på grunn av noe annet enn at de ønsker å melke lengst mulig. Men mest av alt, så er det fordi du ikke har lagt i mer penger for en spillmaskin. Endret 8. november 2012 av Andrull 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå