oon Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Hei. Lurer litt på dette oppsettet her. Passer alle delene sammen, og er det noe jeg bør bytte ut? Bør jeg kjøpe noen ekstra vifter i kabinettet? Windows 7 eller Windows 8? Hvilken skjerm bør jeg kjøpe til gaming og film titting. Skjermen jeg har nå er en 22" lcd 16x10 oppløsning uten hd. Jeg har lyst på en 24+ full hd skjerm nå, men bør jeg bruke hd kabel både til gaming og film eller dvi til gaming og hdmi bare til film titting? Takk for hjelp på forhånd håper jeg får bestilt innen denne uken Endret 2. november 2012 av oon Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 antistat båndet kan du droppe. men hva mener du med hd kabel? hdmi? er like greit å bruke dvi, er ingen merkbar forskjell mellom dvi og hdmi, og har heller aldri hørt om noen som bytter kabel mellom pc og skjerm avhengig av hva de skal se på. ellers så det greit ut, av 24" vil jeg anbefale en benq, de er greie og meget rimlige, tror de ligger i 12-1400kr sjiktet. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 antistat båndet kan du droppe. men hva mener du med hd kabel? hdmi? er like greit å bruke dvi, er ingen merkbar forskjell mellom dvi og hdmi, og har heller aldri hørt om noen som bytter kabel mellom pc og skjerm avhengig av hva de skal se på. ellers så det greit ut, av 24" vil jeg anbefale en benq, de er greie og meget rimlige, tror de ligger i 12-1400kr sjiktet. Vil si det er ganske stor forskjell mellom DVI og HDMI. DVI gir kun bilde, og ikke lyd. Hvis du har tenkt å bygge høyttalerne til skjermen må du ha HDMI. Hvis du ikke skal det er DVI hakket bedre, men her er det veldig liten forskjell. Bruker selv bare HDMI. Du trenger ikke 16GB RAM. Invester heller i en HD Radeon 7970, eller GTX 680 hvis det er viktig for deg med Nvidia framfor AMD. Lenke til kommentar
oon Skrevet 3. november 2012 Forfatter Del Skrevet 3. november 2012 (endret) antistat båndet kan du droppe. men hva mener du med hd kabel? hdmi? er like greit å bruke dvi, er ingen merkbar forskjell mellom dvi og hdmi, og har heller aldri hørt om noen som bytter kabel mellom pc og skjerm avhengig av hva de skal se på. ellers så det greit ut, av 24" vil jeg anbefale en benq, de er greie og meget rimlige, tror de ligger i 12-1400kr sjiktet. Takk for svar. Antistat kan jeg droppe? er ikke det litt greit og ha da slik at jeg ikke ødelegger noen av komponentene? Det jeg vel egentlig lurte på var om det er noen bakdeler med å bruke hdmi kabel primært både til gaming og film? Du trenger ikke 16GB RAM. Invester heller i en HD Radeon 7970, eller GTX 680 hvis det er viktig for deg med Nvidia framfor AMD. Ja jeg lurte litt på om jeg skulle gå for gtx 680 ja, hvilken av 680 kortene på dustinhome er best? Så de to andre spørsmålene jeg ikke har fått svar på enda, bør jeg kjøpe noen ekstra vifter i kabinettet, og bør jeg gå for windows 8? Btw er noen som har erfaring med denne skjermen? http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Takk, håper jeg får noen svar før jeg bestiller imorgen kveld. Endret 3. november 2012 av oon Lenke til kommentar
PerChristianH Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 antistat båndet kan du droppe. men hva mener du med hd kabel? hdmi? er like greit å bruke dvi, er ingen merkbar forskjell mellom dvi og hdmi, og har heller aldri hørt om noen som bytter kabel mellom pc og skjerm avhengig av hva de skal se på. ellers så det greit ut, av 24" vil jeg anbefale en benq, de er greie og meget rimlige, tror de ligger i 12-1400kr sjiktet. Takk for svar. Antistat kan jeg droppe? er ikke det litt greit og ha da slik at jeg ikke ødelegger noen av komponentene? Det jeg vel egentlig lurte på var om det er noen bakdeler med å bruke hdmi kabel primært både til gaming og film? Du trenger ikke 16GB RAM. Invester heller i en HD Radeon 7970, eller GTX 680 hvis det er viktig for deg med Nvidia framfor AMD. Ja jeg lurte litt på om jeg skulle gå for gtx 680 ja, hvilken av 680 kortene på dustinhome er best? Så de to andre spørsmålene jeg ikke har fått svar på enda, bør jeg kjøpe noen ekstra vifter i kabinettet, og bør jeg gå for windows 8? Btw er noen som har erfaring med denne skjermen? http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Takk, håper jeg får noen svar før jeg bestiller imorgen kveld. Jah, ville anbefalt Windows 7 fordi er mye buggs med Windows 8 nå istarten. kjøp en 120 hz skjerm. Hvertfall og anbefale. Litt dyrere men du merker det glir myempedre når du gamer.. :-) Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 (endret) Mine tips, kjøp intel 3570k og et Nvidia 670 eller amd 7950 skjermkort event. 2 stk 7870. Skjermen må ha alt annet en TN-panel, som bare er bra når de kommer til responstid, alt annet med TN-panel, som farger er dårlig. Dersom PC-en står på et soverom vil jeg ikke anbefale vifter høyere enn MAX. 25 desibel Endret 3. november 2012 av Vebb Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Ingen som bruker antistatisk armbånd. Så lenge du ikke monterer PC-en på et teppe (noe jeg virkelig ikke ser noen grunn til), kommer du ikke å ødelegge noen ting. Men men, er ikke akkurat veldig dyrt. Den eneste "bakdelen" med å bruke HDMI framfor DVI er at DVI som sagt gir litt bedre bilde. Folk sier i hvert fall det. Selv merker jeg ingen forskjell, og bruker bare HDMI. Hadde jeg kjøpt en GTX 680 fra dustinhome hadde jeg endt opp på denne: http://www.dustinhome.no/product/5010657978/gigabyte-geforce-gtx-680-wf-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker Ekstra kabinettvifter trenger du ikke. Det viktigste er CPU-kjøler, og det ser jeg du har skaffet deg. Kabinettet du har valgt fokuserer mye på støydemping, og hvis du setter inn flere kabinettvifter må du ta av det monterte lyddempingsmaterialet. Hadde jeg kjøpt PC nå hadde jeg gått for Windows 8. Vi må bytte en eller annen gang uansett, og da er det like greit å gjøre det med en gang når du uansett skal ha et nytt operativsystem. Den skjermen har jeg ingen erfaring med, men det ser ikke ut som en veldig bra skjerm. Som Vebb sa er TN-panel veldig dårlige på innsynsvinkel og farger, og f.eks. VA eller IPS gir mye bedre bildekvalitet. Skal du ha en gjennomsnittlig priset skjerm ville jeg ha gått for 2450HM: http://www.dustinhome.no/product/5010638295/benq-gw2450hm-24-wide-tft-led-black/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker Har du lyst på en ordentlig gaming-skjerm, bør du gå for XL2420T: http://www.dustinhome.no/product/5010612097/benq-xl2420t-24-wide-tft-led-120hz-black/ Lenke til kommentar
oon Skrevet 4. november 2012 Forfatter Del Skrevet 4. november 2012 (endret) Takk for bra svar Ingen som bruker antistatisk armbånd. Så lenge du ikke monterer PC-en på et teppe (noe jeg virkelig ikke ser noen grunn til), kommer du ikke å ødelegge noen ting. Men men, er ikke akkurat veldig dyrt. Kanskje liten vits med den da, men ja er jo ikke så dyr. Den eneste "bakdelen" med å bruke HDMI framfor DVI er at DVI som sagt gir litt bedre bilde. Folk sier i hvert fall det. Selv merker jeg ingen forskjell, og bruker bare HDMI. Har alltid trodd man fikk best kvalitet med hdmi kabel jeg viss man ser en full hd film, men du har sikkert rett. Hadde jeg kjøpt en GTX 680 fra dustinhome hadde jeg endt opp på denne: http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker Så bra ut den, hva står WF for, og er denne Gigabyte GTX680 WF2GB bedre enn Gigabyte GTX680 OC4GB? Ekstra kabinettvifter trenger du ikke. Det viktigste er CPU-kjøler, og det ser jeg du har skaffet deg. Kabinettet du har valgt fokuserer mye på støydemping, og hvis du setter inn flere kabinettvifter må du ta av det monterte lyddempingsmaterialet. Så jeg trenger ikke å bekymre for at grafikk kortet blir for varmt uten ekstra vifter? Mitt gamle utgående grafikk kort i min nåværende pc Radeon 4870X2 ble bare varmere og varmere med de 3 åra jeg har brukt det. Nå er det helt ubrukelig til annet enn surfing på nettet med 90"C idle Hadde jeg kjøpt PC nå hadde jeg gått for Windows 8. Vi må bytte en eller annen gang uansett, og da er det like greit å gjøre det med en gang når du uansett skal ha et nytt operativsystem. Du sier noe der, da går jeg for win8! Den skjermen har jeg ingen erfaring med, men det ser ikke ut som en veldig bra skjerm. Som Vebb sa er TN-panel veldig dårlige på innsynsvinkel og farger, og f.eks. VA eller IPS gir mye bedre bildekvalitet. Skal du ha en gjennomsnittlig priset skjerm ville jeg ha gått for 2450HM: http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker Har du lyst på en ordentlig gaming-skjerm, bør du gå for XL2420T: http://www.dustinhom...ed-120hz-black/ Ja jeg vil ha en ordentlig gamingskjerm med god responstid, høy hz og gode farger. Den XL2420T skjermen ser jo forsåvidt bra ut den men den har jo TN panel som alle syter over. Hva med denne da:http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Billig,27" full hd med lav responstid og VA panel, eneste minuset jeg ser det ikke står hvor mange hz den har så den er vel desverre 60. Sorry for alle spørsmåla men jeg er veldig bestemt på å få de riktige delene som passer for meg Endret 4. november 2012 av oon Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Skal du se på film på en TV må TV-en sende ut lyd og bilde. Da er HDMI et bedre valg enn gammeldags scart. Men når du bruker PC-en har du et headset koblet direkte til maskinen, og da er DVI bedre enn HDMi, fordi alt skjermen trenger er bilde, noe DVI er bedre enn HDMI til. Håper du skjønner WF står for WindForce og er bare kjøleren på skjermkortet. Begge to er GTX 680, så det er samme GPU. Siden den ene er 4GB og den andre bare 2GB, så antar jeg det er litt forskjell i ytelse. Men 4GB VRAM er unødvendig med mindre du har flere skjermer. Grafikkortet blir ikke for varmt, nei. Er ikke helt sikker på dette, men jeg tror Fractal Design R4 kommer med en vifte montert foran. Den vfta og vifta bak i kabinettet gir nok luftstrøm. Det er (foreløpig) bare TN-panel som kan gi 120Hz skjermer. Kanske det finnes noen andre også, men det koster i så fall altfor mye for budsjettet ditt. Den du linket til er bare 60Hz, ja. Men det er absolutt en bra skjerm. Kort sagt gir XL2420T dobbelt så høy FPS, men 2750HM gir litt bedre bildekvalitet. Jeg hadde gått for XL2420T. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Jeg ser ikke noe poeng i å gå for GTX680 kontra GTX670 med mindre du driver med 3D-modellering eller noe annet som drar nytte av flere cuda-kjerner. Ytelsesforskjellen mellom de to kortene er veldig liten, men det kan stort sett ikke sies om prisnivået. Jevnt over ligger vel 680 en tusenlapp høyere i pris mens ytelsesforskjellen kun er på 5-10%. En ekstra vifte eller to i kabinettet du har valgt behøver aldeles ikke være dumt. Hvis du velger noen svake vifter på 7-800rpm så er disse nærmest lydløse og det vil dermed ha veldig lite å si at du fjerner en lydisolerende plate eller to. Slik maskinen er nå så er det heller ingenting som støyer nevneverdig. Designet på både skjermkort- og CPU-kjøleren sørger for at all varmluften dumpes ut i kabinettet så litt kraftigere gjennomtrekk kan derfor være kjekt å ha, men du kan uansett vente med innkjøp av ekstra vifter til du ser om behovet er der. Jeg ville også valgt en bedre PSU, spesielt i en så kostbar maskin. Denne er f.eks et greit valg som også er ganske rimelig. Hvis du vil ha noe av det beste kan du f.eks se på denne. Hvis du vil ha mulighet for SLI/Crossfire bør du velge utgaven på 750W. Lenke til kommentar
oon Skrevet 5. november 2012 Forfatter Del Skrevet 5. november 2012 Takk for hjelpen folkens bestilte igår, ble nok ett 680 kort siden jeg har litt til overs så håper det holder en god stund framover. Jeg valgte betalingsmåte faktura og nå står det på orderen: status Kreditor faktura, Leveransemåte PNL. Fikk en epost som sa det ble tatt en kredittvurdering av meg merkelig nok, har da tenkt å betale alt på en gang når jeg får pakken. Noen som har noe erfaring med dette på dustinhome? Har selv bare brukt komplett før. Hvor lang tid tar det sånn ca tror dere før jeg får delene? Bor på vestlandet. Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Har handlet en del på Dustin Home. Men bare med Visa / Mastercard. Kreditt vurdering er helt normalt når du bestiller varer mot faktura. (Regning.) Hadde du bestillt i oppkrav eller på kreditt kort så hadde du sluppet dette. Leveransene fra Dustin pleier å gå kjappt. Max 3-4 dager om alt du bestillte er lager vare. 6-7 dager om det er på fjern lager. (Dustin har fjern lager i Sverige). Om tingene ikke er på lager eller fjernlager så er det avhengig av når Dustin får varene inn. Har selv bare god erfaring med Dustin Home. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå