Stian V.H Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Hei! Jeg har per dags dato adsl fra nextgentel med en Inteno routermodem alt i ett boks fra dem. Dette er min andre router fra dem venter på den tredje da alle mine har blitt defekte (go figure billig ræl de sender ut). Jeg er på utkikk etter en ny router/modem internett boks som altså fungerer med både nextgentel som jeg har nå men skal også fungere med Telenor adsl om en måned da jeg skifter over til >Telenor adsl da. Jeg er som tittelen sier nybegynner på dette innen nettverk og routere da jeg alltid har brukt det min ISP har sendt meg... Nettlinjen jeg har er på rundt maks 3Mb,og kommer fra en slik vanlig nett/telefon kabel fra veggen (ikke noe coax fra kabelleverandør). Denne routeren jeg linker til under vil den være det eneste jeg trenger eller trenger jeg et eget modem også i tillegg til denne routeren? https://prisguiden.no/produkt/asus-rt-n56u-146160 Linker til denne routeren her fordi den kom opp på HW.no som et godt kjøp til vanlig bruk,altså dekker mine behov. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Du sier ikke noe om hva du bruker nettet til, men siden du har maks 3mb regner jeg med at det er mest surfing som står på agendaen, da trenger man ikke den dyreste ruteren, ser ingen grunn til at denne ikke skal være en velfungerende router for deg, men det ser vel ut som denne ikke er router+modem? ser ikke noen tilkobling for modemkabelen. Da vil du i såfall trenge modem i tillegg Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Hei. Jeg bruker nettet til surfing,online fps spilling og bittelitt nedlasting av drivere,oppdateringer og div. Men for det meste spilling av battlefield3,counterstrike source og medal of honor warfighter. Kan du linke meg til et modem som vil fungere med nextgentel og telenor adsl? Noe som står i stil til routeren jeg hadde funnet frem med tanke på pris/ytelse. Takker for at du svarte meg.:-) Edit:Eller kanskje du har en link til et modem+router som er bra? Endret 1. november 2012 av Stian V.H Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Hvis jeg var deg, så ville jeg vente til jeg fikk Telenor. De har litt bedre routermodem enn NGT pr dato. Til ditt bruk bør det være mer enn godt nok. Routeren du linket til er veldig bra og kan brukes sammen med routermodem fra nettleverandøren. Du kan sette disse i bridge og da fungerer de stabilt som modem. Men som sagt, så er det normalt overkill for din aktivitet på nettet. Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 2. november 2012 Forfatter Del Skrevet 2. november 2012 Takk for svar,da venter jeg til jeg bytter til Telenor og bruker utstyret de sender meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå