Toriam Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Hei! Jeg holder på å planlegge innkjøp av ny innmat itl en pc som mine foreldre skal bruke. Jeg har skjerm, mus, tastatur, kabinett, strømforsyning, dvd. Maskinen skal brukes til web surfing, age of empires 3, 1080P video og veldig begrenset video editering. Jeg har disker som jeg vil sette opp i raid 1 og har tenkt å ha et ATX HK. Jeg ønsker å ha en så stille pc som mulig, ingen overklokking, passiv kjøling på cpu og på gpu hvis det er et alternativ. Har 4 stille vifter i kabinettet så det blir grei luftflyt. Jeg har begynt å sette opp en liste: http://www.prisjakt.no/list.php?l=27105 Jeg vet ikke om det jeg har plukket ut er totalt overkill eller om jeg er på riktig spor. Det hadde vært flott med kommentarer på delene samt forslag på skjermkort som er godt nok til bruksområde. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Jeg vil påstå det innebygde skjermkortet på prosessoren er mer enn godt nok. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 (endret) core i5 3570? totalt overkill for en "low end" PC. Det er en mid range/gamer PC CPU i alle fall. Hvis du skal ha low end og pris er en faktor så ville jeg vurdert AMD. Da kan du også få ett habilt skjermkort integrert. og 2x8GB ram? holder i baner med 8GB totalt vil jeg si. om du skal ha "low end". Hvis pris ikke er en viktig faktor, så sier jeg, kjør på, bedre med for mye enn for lite.. Endret 1. november 2012 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå