Gå til innhold

Når kommer varen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange ganger så står det at butikken "har på lager" MEN så er dette bare tull. Multicom har feks. 5 virkedager som leveringsbetingelser på ting dem liksom har på lager.

 

Eneste sjappene jeg stoler sånn cirka på som har ting inne på lager og sender kjapt er Komplett,netshop,netonet og cdon.

Greit det er billigere på multicom, men da må man vente 5 dager ekstra ;-)

Lenke til kommentar

Denne, samt "lagerstatus" funksjonen i Prisguide fungerer ikke i det hele tatt -.-

 

Hvilken "Lagerstatus"-funksjon tenker du på? Vi vil veldig gjerne få rettet dette om det er noe galt.

 

Mange ganger så står det at butikken "har på lager" MEN så er dette bare tull. Multicom har feks. 5 virkedager som leveringsbetingelser på ting dem liksom har på lager.

 

Det er helt klart forskjeller på hvor fort man får varen, selv om flere oppgir at de har varen på lager. For det første er det jo et spørsmål om hvor lageret befinner seg, og derfor har vi innført et nytt begrep som heter "Leverandørlager". Det vil si at butikken ikke har varen på eget lager, men at varen ligger på leverandørens lager. Exilim ZR-200 er et eksempel som illustrerer dette.

 

I tillegg kan det være lurt å sjekke leveringstidene til de ulike butikkene. Her ser vi store forskjeller fra butikk til butikk. Klikk på fanen "Nettbutikker" i Prisguide-menyen så får du full oversikt over hvilke butikker som leverer raskt og hvem som bruker lang tid.

Lenke til kommentar

Jeg mener at "leveringstid" funksjonen ofte ikke stemmer i det hele tatt, dvs at det står at det ikke er på lager, og så er varen på lager allikevel, nå tenker jeg på etter at du har trykket på varen, og får opp lagerstatusen til de ulike butikkene

 

Da forstår jeg. Vi får dataene i prislister fra butikkene, og er selvsagt avhengig av at disse stemmer, men det er jo også en rekke ting vi kan gjøre for å kvalitetssikre dataene. Hvis du gidder å sende oss en kort melding (klikk på "tips om feil i priser"-knappen) når du finner feil lagerstatus er det til stor hjelp for oss. Jeg leser alle meldinger som sendes inn, og svarer til alle som oppgir epost.

 

Vi kommer til å jobbe mye med Prisguide fremover og derfor er tilbakemeldinger som dette meget verdifullt. Selv om vi følger nøye med på at prisoppdateringer fungerer slik de skal vil det alltid være meget nyttig å hvordan tusenvis av brukere opplever tjenesten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...