SunnyCloud Skrevet 2. november 2012 Forfatter Del Skrevet 2. november 2012 Det er kanskje ikke en feil, men intensjonen kan bare være å tjene de 15 000 kronene? Kall det gjerne slurv, da. En bra gjennomtenkt historie kan hjelpe selv den dårligste løgner. Hva hvis jeg spurte ham om hvorfor han sendte mer enn avtalt? Da måtte han kanskje funnet opp en unnskyldning, på sparket. Hadde han gitt en logisk forklaring på hvorfor han avvek fra avtalen, hadde prosessen vært (mer) sømløs. Hvis du f.eks. skal selge noe, er det viktig at annonsen gir svar på mest mulig spørsmål potensielle kunder måtte finne på å spørre. Tenk hvis jeg, mens jeg venter på svar på dette spørsmålet, snakker med kollegaer på jobb, og forteller at jeg endelig har fått solgt båten. Så blir jeg gjort oppmerksom på at jeg holder på å bli svindlet. Vel, hadde han gitt en logisk forklaring til å begynne med, kunne pengene allerede vært på kontoen hans. Veldig hypotetisk her og nå, men jeg synes det er litt interessant, for jeg har aldri vært i dialog med en svindler før (bortsett fra med moren til mine barn, da). Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 *Mine innlegg* Håper på oppdateringer! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Har ikke fått svar etter jeg foreslå at jeg kunne ta båten og dra innom England for å levere den personlig. Når jeg spurte om han ikke kunne få agenten sin til å betale kontakt der og da kom han opp med en unnskyldning om at han ikke kunne ta penger ut i banken på grunn av yrket sitt, noe han ikke kunne gå inn i detaljer om. Nå har jeg som sagt kommet med forslag om å levere den personlig, samt medbringe egen laptop så vi kan fikse oppgjøret via PayPal der og da. Gleder meg til responsen. 2 Lenke til kommentar
snadra1 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Har også fått sms fra [email protected] som ville kjøpe bilen min. Han skrev akkurat det samme som tidligere! Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 13. november 2012 Forfatter Del Skrevet 13. november 2012 Ja, han er tydeligvis i sving fremdeles, men det ser ut som han har gitt opp meg. 3.11 sendte han dette: "He no go beta for you omo ale were olshi..." (jeg svarte ikke) 6.11 sendte jeg dette: "I`ve never used Western Union before, so I don`t know how long it takes for the money to reach Mr. Robert Hurst. Is he the shipping agent? If not, what`s the name and website for the shipping company? Han svarte med: "Have you sent the money to the shipper?" Senere den dagen sendte han enda en kryptisk melding: "Onikure konidafun eeeee .oloshi oloriburuku..." Jeg svarte med: "Why are you writing to me in that unintelligible language?" Jeg ville gi ham en utfordring, så jeg skrev videre: "There was an error message when I tried to submit the payment". Feilmeldingen så slik ut: "Sending a payment to the name and address provided has been denied. Please contact customer service." Så spurte jeg om det var en annen person jeg kunne sende pengene til (for jeg ville jo så gjerne få betalt ham ). Han har ikke svart meg. 2 Lenke til kommentar
clink Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 (endret) Jeg har lenge innbilt meg at disse svindlerne er noen fattige stakkarer som har kjøpt seg et "nettsvindel-kurs" hos en eller annen nettkafevert som driver dette på heltid. Ser for meg en gjeng aper som taster dagen lang for å klare å nedbetale lån/kurs og en dag gå i pluss. Poenget er at disse muligens selv også er ofre for svindel-virksomheten. Endret 14. november 2012 av clink Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 14. november 2012 Forfatter Del Skrevet 14. november 2012 Jeg ser for meg dette som organisert kriminalitet, slik som prostitusjon, narkotika, osv. Det sier seg selv at det er lett å rekruttere unge håpefulle fra f.eks. Afrika; de har ingenting å tape. Denne type svindel har foregått i årevis, så at det virker, er det ingen tvil om. Flere ønsker derfor en bit av kaka, og da er det naturlig (business-wise) at prosessen blir organisert, slik at mest mulig penger kan skvises ut av markedet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Han sluttet å svare meg når jeg kom med forslag om å ta båten med meg og gjøre opp kontant via Paypal der og da. Lenke til kommentar
Nala Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 (endret) . Endret 14. november 2012 av Nala Lenke til kommentar
Nala Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 (endret) . Endret 14. november 2012 av Nala Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Han sluttet å svare meg når jeg kom med forslag om å ta båten med meg og gjøre opp kontant via Paypal der og da. Hva med bare å si at du har overført pengene til fyren? Kommer sikkert svar tilbake om at han ikke har mottatt noe. Da er det din tur til å lage en falsk kvittering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå