Gå til innhold

Syntes du at namsmannens avgjørelse er riktig?

ventaja

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At man kun trenger 6000 kr å leve på er nok en underdrivelse, men 14000 kr i måneden, seriøst? Det er ganske uforsvarlig å ha en så høy leie hvis man har andre regninger å betale, 14k i måneden er jo drit mye i forhold til inntekten til paret, de bør nok vurdere å finne seg et mye billigere sted å bo, muligens ikke bo så sentralt, noe jeg regner med siden de betaler så mye.

Boligprisene er høye idag ja, men alle kan ikke forvente å få bo i Oslo Sentrum heller..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

At man kun trenger 6000 kr å leve på er nok en underdrivelse, men 14000 kr i måneden, seriøst? Det er ganske uforsvarlig å ha en så høy leie hvis man har andre regninger å betale, 14k i måneden er jo drit mye, de bør nok vurdere å finne seg et mye billigere sted å bo, muligens ikke bo så sentralt, noe jeg regner med siden de betaler så mye.

De bor på utkanten av byen OG de har vært på flere visninger uten noen hell. Ja, det er dumt at de betaler 14000 kr, men hva skal man gjøre når det er vanskelig å finne en leilighet og man ikke har råd til en høy depositum? :hrm:

Lenke til kommentar

At man kun trenger 6000 kr å leve på er nok en underdrivelse, men 14000 kr i måneden, seriøst? Det er ganske uforsvarlig å ha en så høy leie hvis man har andre regninger å betale, 14k i måneden er jo drit mye i forhold til inntekten til paret, de bør nok vurdere å finne seg et mye billigere sted å bo, muligens ikke bo så sentralt, noe jeg regner med siden de betaler så mye.

Boligprisene er høye idag ja, men alle kan ikke forvente å få bo i Oslo Sentrum heller..

Uhm, jeg sa jo nettopp at de bor på utkanten av byen, ikke i Oslo sentrum. Du er sikkert en av de personene som har råd til det meste og ikke opplevd hvordan det er å ha så dårlig økonomi. De har i flere år nå prøvd å flytte til et biligere sted, men de kan ikke spare opp til en høy depositum og vanligvis velger utleiere leietakere som har hele beløpet.

Hvis du ikke vil svare på spørsmålet mitt så la vær å svare i det hele tatt.......

Endret av ventaja
Lenke til kommentar

At man kun trenger 6000 kr å leve på er nok en underdrivelse, men 14000 kr i måneden, seriøst? Det er ganske uforsvarlig å ha en så høy leie hvis man har andre regninger å betale, 14k i måneden er jo drit mye, de bør nok vurdere å finne seg et mye billigere sted å bo, muligens ikke bo så sentralt, noe jeg regner med siden de betaler så mye.

De bor på utkanten av byen OG de har vært på flere visninger uten noen hell. Ja, det er dumt at de betaler 14000 kr, men hva skal man gjøre når det er vanskelig å finne en leilighet og man ikke har råd til en høy depositum? :hrm:

Fire på kravene? Han makter ikke betaler regninger, og det straffer seg voldsomt. Bo billig og kjipt til man kommer seg ovenpå igjen og får kontroll på økonomien.

Lenke til kommentar

Uhm, jeg sa jo nettopp at de bor på utkanten av byen, ikke i Oslo sentrum. Du er sikkert en av de personene som har råd til det meste og ikke opplevd hvordan det er å ha så dårlig økonomi. De har i flere år nå prøvd å flytte til et biligere sted, men de kan ikke spare opp til en høy depositum og vanligvis velger utleiere folk som har det hele beløpet.

Hvis du ikke vil svare på spørsmålet mitt så la vær å svare i det hele tatt.......

Jeg skjønner at situasjonen er kjip, men at namsmannen mener det er uforsvarlig å bo for 14k i måneden med så mye gjeld må jeg nok desverre si meg enig i. De finnes alltid billigere sted, spørsmålet er bare hva man må ofre, og desverre er ikke kompisen din i noen luksusvalg situasjon her. Å få tak i depositumet skjønner jeg kan være vanskelig, men det vil jo ofte skalere ned jo billigere husleien er også.

8-10K i måneden hadde vært mer forsvarlig til deres inntekt, da hadde de hatt 4-6000 kr ekstra i måneden til å betale gjeld. Men sliter man allerede økonomisk så skjønner jeg det ikke er lett å flytte ja, utleiere vil jo helst ha folk med dep. og sikre betalere som du sier.

Han må rett og slett jobbe hardere for å få flyttet, ellers må han rett og slett jobbe mye mer.

Lenke til kommentar

Uhm, jeg sa jo nettopp at de bor på utkanten av byen, ikke i Oslo sentrum. Du er sikkert en av de personene som har råd til det meste og ikke opplevd hvordan det er å ha så dårlig økonomi. De har i flere år nå prøvd å flytte til et biligere sted, men de kan ikke spare opp til en høy depositum og vanligvis velger utleiere leietakere som har hele beløpet.

Du er klar over at du nå svarer to ganger på samme innlegget? Så nei, før det innlegget du siterer kom så hadde du ikke sagt noe om det.

Lenke til kommentar

Du er klar over at du nå svarer to ganger på samme innlegget? Så nei, før det innlegget du siterer kom så hadde du ikke sagt noe om det.

Jo, jeg hadde faktisk det. Se på mitt tredje innlegg; da skrev jeg at han bor på utkanten av byen.

Lenke til kommentar

Jo, jeg hadde faktisk det. Se på mitt tredje innlegg; da skrev jeg at han bor på utkanten av byen.

Men hans innlegg er nr to...

Men uansett, hvor i landet er dette? Trenger ikke adresse, kommune holder.

Bokostnader er knyttet til størrelse, standard, lokasjon og fasiliteter. 14k i leieutgifter ER mye, og da må man skjære ned på en eller flere krav. Mindre leilighet, færre rom, eldre standard, dårligere område osv osv.

Lenke til kommentar

Fire på kravene? Han makter ikke betaler regninger, og det straffer seg voldsomt. Bo billig og kjipt til man kommer seg ovenpå igjen og får kontroll på økonomien.

Han er ganske ung og har dårlig styr over sin egen økonomi. Da han tok opp disse lånene hadde han et inntekt på litt over 400 000 kr, så han hadde planer om å betale tilbake. Shit happens, men det virker som folk her ikke forstår det. Det er ikke som han prøver å unngå å betale tilbake lånene; totalt betaler han allerede 3000 kr i avdrag til inkasso.

Men hans innlegg er nr to...

Men uansett, hvor i landet er dette? Trenger ikke adresse, kommune holder.

Bokostnader er knyttet til størrelse, standard, lokasjon og fasiliteter. 14k i leieutgifter ER mye, og da må man skjære ned på en eller flere krav. Mindre leilighet, færre rom, eldre standard, dårligere område osv osv.

Oslo...Og etter MrLG sitt først innlegg, ser du at jeg nevnte at de bor på utkanten av byen.

Endret av ventaja
Lenke til kommentar

Ja, og så siterer du igjen det samme innlegget igjen og kjefter fordi han ikke fikk med seg svaret ditt på det innlegget.

Ja, og? Jeg syntes det var irriterende at han ikke fikk det med seg når jeg begynte setningen min med den informasjonen.

Endret av ventaja
Lenke til kommentar

Ja, og så siterer du igjen det samme innlegget igjen og kjefter fordi han ikke fikk med seg svaret ditt på det innlegget.

Ja, og? Jeg syntes det var irriterende at han ikke fikk det med seg når jeg begynte setningen min med den informasjonen.

Hva snakker du om? Du skrev at de bodde på utkanten etter jeg hadde svart, ser ikke hvordan jeg skulle fått dette med meg når du overhodet ikke nevnte det i førstepost.

EDIT: Åja, ja jeg redigerte innlegget mitt, men jeg hadde ikke oppdatert siden så jeg så ikke svaret ditt før jeg allerede hadde redigert, hvis du tenker på setningen "Boligprisene er høye idag ja, men alle kan ikke forvente å få bo i Oslo Sentrum heller.."

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...