Jockstrap Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Jeg har en VW Golf 3, 93 modell. Dekka har dimensjon 155/80 r13 Hvilket lufttrykk bør jeg ha i dekka? Lenke til kommentar
trra Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Står på innsiden av drivstofflokket, eventuelt på tabellen til bensinstasjonen. Alt mellom 2.1-2.4 bar skal funke på bilen, så lenge det er likt på alle dekk. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Det pleier å stå på en plakat ved luftpumpa på bensinstasjoner. Det er alltid der jeg fyller. Lenke til kommentar
Jockstrap Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 Det står ikke lufttrykket til denne dimensjonen hverken på innsiden av bensinlokket eller på plakaten på den lokale stasjonen. Lenke til kommentar
Dyscalculia Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Da skal det stå i dør-ramma på førersiden, rett under låsemekanismen. Lenke til kommentar
Jockstrap Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 Det står ikke i dørramma heller. Det er et skjema i bensinlokket, men det står ikke noe om den dimensonen jeg har. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Spør de du kjøpte dekka hos? Lenke til kommentar
Jockstrap Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 Fulgte med bilen, tidligere eier har garantert ikke peiling. Vennligst bare svar dersom dere kan svare konkret på hvilket trykk det skal være. Lenke til kommentar
Dyscalculia Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 2.2 bar bør være ganske safe. Har kikket litt på google rundt dekkene dine, og det varierer mellom 1.9 og 2.4 alt ettersom kjøreforhold, bruksområde, egenvekt etc. Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Grunnen til at du har problemer med å finne luft trykket til dekkene dine er at din bil aldri ble levert med disse dekkene orginalt. På 13 felger er 175/70-13 orginal dimisjon. Kilde: Autodata. Du skriver heller ingenting om hvilken motor du har. Dette har veldig mye å si for hvilket dekk trykk du skal ha. Og har bilen din 4 eller 5 bolts felger? Luft trykket kan variere alt i fra 1.8 PSI Forran og bak uten last. (Vanlig 2 dørs Golf med 4 bolts felg.) Til 2.6PSI Forran og 2.8PSI bak. (Golf 19TD 4 blots felg med maks last.) Dekkene dine vil være tilnærmet lik 175/70-13 i hva den trenger av luft. Så om du skriver hva slags motor og type Golf du har kan jeg gi deg ett nøyaktig svar. Om du har cabriolet så var det modell skifte dette året. Så da må jeg vite om det er ny eller gammel type. Lenke til kommentar
Jockstrap Skrevet 4. november 2012 Forfatter Del Skrevet 4. november 2012 Jøss, her var det mye brifing med kunnskap 1,6 liters bensinmotor, 4 bolts felg, ikke cab. Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Ville kanskje heller sagt brifing med god programvare... Din bil skal ha: 1.8Bar / 26Psi Forran & bak uten last. Med max last skal den ha: Forran 2.0Bar / 29Psi og bak 2.2Bar / 32Psi. Så jeg ville fyllt ca 27-28Psi forran og 30Psi bak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå