MyNameIs? Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Hei! Jeg tror dere forsto hva jeg spurte etter i emnetittelen Takk for alle svar! Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Se her: Windows 8 editions Lenke til kommentar
Multicom Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Microsoft sin skjematiske oversikt over forskjeller: http://windows.micro...windows/compare En annen ting som ikke står nevnt her er at Windows 8 Pro har nedgraderingsmulighet til Windows 7 (spesielt nyttig mtp bedrifter og systemer som ikke er modne for Windows 8) Endret 1. november 2012 av Multicom Lenke til kommentar
MyNameIs? Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 Takk for svaret! Er det mulig å laste ned W8 fra nettet? http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows/buy?ocid=GA8_O_WOL_DIS_ShopHP_FPP_Light Eller må jeg ha W8 for den? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Du trenger ikke win8 nei. Opggraderte fra win7 til denne for 249. Synes det var en ganske så bra pris for OSet. Husk dette er en oppgradeings cd du laster ned og brenner ut selv, keyen kommer via mail. Er noe usikker på om du kan "jukse" litt og få til en clean install fra denne cd/dvd`en. Lenke til kommentar
MyNameIs? Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 Du trenger ikke win8 nei. Opggraderte fra win7 til denne for 249. Synes det var en ganske så bra pris for OSet. Husk dette er en oppgradeings cd du laster ned og brenner ut selv, keyen kommer via mail. Er noe usikker på om du kan "jukse" litt og få til en clean install fra denne cd/dvd`en. Hvor lang tid vil det ta å brenne W8? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Synes å huske at den isoen var 2-3 Gigabyte. Brennehastighet er avhengig av dvd brenneren din. Men burde normalt ikke ta mer en max 10 minutter. Lenke til kommentar
MyNameIs? Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 Synes å huske at den isoen var 2-3 Gigabyte. Brennehastighet er avhengig av dvd brenneren din. Men burde normalt ikke ta mer en max 10 minutter. Har du et nettsted jeg kan kjøpe en CD? Så at jeg kan kjøpe en windows DVD på Windows Upgrade Assisant, men hvor lang tid tar det før jeg får den? Lenke til kommentar
Multicom Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Alle data-nettbutikkene selger DVD med Win8 Pro oppgradering. Søk etter varekode 3UR-00029 (norsk, win 8 pro oppgradering, dvd-plate). http://www.prisjakt.no/product.php?p=1434882 :-) Lenke til kommentar
dopus Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Windows upgrade assistant laster jo ned image filen for win8 pro upgrade cden, denne brenner du ut, windows nøkkelen/ seriell koden sender dem til deg på mailen du oppgir når du bestiller windows. Upgrade asisstant programmer sjekker først om programmene dine er kompatible , gir deg deretter et valg om den innstallasjon kan oppgraderes med innstallerte programmer i behold eller om den kun kan ta vare på dine personlige filer mens programmene blir "slettet". Når det valget er gjort får du mulighet til å laste ned en iso fil og brenne ut denne. Noter ned nøkkelen du fikk på mail og kjør upgrade cden fra cdrommen. Resten selvforklarende. Widnwos upgrade assistant/ kjøp av windows gjør du her http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/buy?ocid=GA8_O_MSCOM_Prog_FPP_Null_Null Lenke til kommentar
MyNameIs? Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 Windows upgrade assistant laster jo ned image filen for win8 pro upgrade cden, denne brenner du ut, windows nøkkelen/ seriell koden sender dem til deg på mailen du oppgir når du bestiller windows. Upgrade asisstant programmer sjekker først om programmene dine er kompatible , gir deg deretter et valg om den innstallasjon kan oppgraderes med innstallerte programmer i behold eller om den kun kan ta vare på dine personlige filer mens programmene blir "slettet". Når det valget er gjort får du mulighet til å laste ned en iso fil og brenne ut denne. Noter ned nøkkelen du fikk på mail og kjør upgrade cden fra cdrommen. Resten selvforklarende. Widnwos upgrade assistant/ kjøp av windows gjør du her http://windows.micro...g_FPP_Null_Null Tror du er får til å installere W8 gjennom en USB? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Oppgraderingsassistenten kan også hjelpe deg med dette! Det var slik jeg installerte Windows 8 Pro. Jeg laget også ISO for backup... Deretter må du få maskina til å starte fra USB. På min maskin trykker jeg F12 i oppstarten for å få opp boot-menyen. Endret 1. november 2012 av Pey'J Lenke til kommentar
dopus Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Eller du kan starte direkte fra usben inne i din game windows versjon. er ikke sikker på om du da trenger å endre hvilken "disk" den skal boot fra når en restarter pcen da eller om den finner ut det selv etter å ha startet innstallasjonen fra din gamle windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå