Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - November 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakke litt.....!

 

Snakke litt....., av og med Admiral P ligger litt i bakhodet her!

http://www.youtube.com/watch?v=xledev-_Css

 

Prøver her å gjenskape et slags "åpent rom" og et hypotetisk "møte" mellom hun der borte og undertegnede ved bordet nærmest!

Kan vel betegnes som et "negativt rom" også, iallefall i deler av bildet!

Den iskalde øl'en var egentlig det mest "virkelige" her!

Det hele endte iallefall opp i et meget godt måltid, om ikke annet!

(Hentet fra en tur til Rhodos i sommer!)

 

Canon PowerShot G12

post-251380-0-19272600-1353802475_thumb.jpg

Brennvidde: 6.1 mm

Lukkertid: 1/4 s

Blender: f/2.8

ISO: 200

Endret av smort1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dit vil jeg også... :dribble:

Flott bilde. Et slikt bilde kunne jeg ha tenkt meg å dratt gjennom dem nye B&W programmet til OnOne Sofware.

 

 

Larsenio, fantastiske landskapsbilder :thumbup:

 

Her er noen snap-shots fra Trondheim. Litt rart å komme opp dit etter 6 år, noe var veldig forandret og resten så ut som samme gamle Trondheim. Kjempefin by med trivelige folk.

 

 

Skansenbrua...

 

Lekte litt turist. Tok nesten en liten sightseeing tur i domen, men de hadde stengt tårnet for vinteren :(

Får stikke innom til sommeren. Har bodd på Byåsen fra 1998 til 2006, trur jeg har gått forbi Nidarosdomen en eller to ganger, har aldri vært inne eller stoppet opp for å studere hva som er der. Det er et fabelaktig byggverk med tanke på at trøndera har bygd det, tok sikkert en million år å bygge det :p

 

 

 

 

Og noe helt annet....

 

Bildene er tatt med Sony RX100 superduperkompaktkamera...

Endret av kelux
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Takk kelux! OnOne B&W höres intressant ut. Er det bedre enn Silver Exef (hvis du har prövd det)? Har bare eksperimentert litt i Lightroom.

 

Hyggelig at du likte deg i Trondheim. Fine bilder (spesielt det med sykkeln). Holder på å pröver ut RX100 selv. Har värt litt usikker på om jeg skal beholde det, men etter at ha sett dine bilder ble jeg mer positiv. :) Får gi det mer tid...

Lenke til kommentar

Det var flott Larsenio. Liker hvordan steinene i forgrunnen nesten gjenskapes i fjellene bak i horisonten!

 

Tusen takk, Natrich. For å illustrere hvordan været var i området da bildet ble tatt; et høy-ISO upretensiøst blitsbilde med de jeg var på tur sammen med:

8211458205_ef0b6fce24_h.jpgJJa, det er saltvann fra havet som kommer inn der. Og nei, de har ikke værtette kameraer (Canon 60D), men såvidt jeg vet overlevde begge husene. Jeg vasket av mitt i dusjen da jeg kom hjem. Sånn for å unngå saltskader, selvfølgelig.

Endret av Larsenio
  • Liker 3
Lenke til kommentar

OnOne B&W höres intressant ut. Er det bedre enn Silver Exef (hvis du har prövd det)?

Har full softwarepakke fra både Nik og OnOne. Nik er meget bra, har ikke fått prøvd Onone's så mye ennå. Har sett en liten opplæringsvideo, programmet virker lovende.

 

Hyggelig at du likte deg i Trondheim. Fine bilder (spesielt det med sykkeln).

Takk. Liker meg alltid i Trondheim, må prøve å få kommet meg litt oftere oppover. Får se om jeg flytter tilbake om 1,5-2 år når jeg har fått fagbrevet.

 

RX100 er et knall kamera. Jeg angrer ikke på kjøpet, godt og lettvint å reise så ett :)

Lenke til kommentar

Fikk endelig mitt D600 i går, og har fått lekt litt med det i dag. Personlig synes jeg at om lyset er godt nok så er ISO5000 intet problem, og jeg får fine bilder selv med så høy ISO. Er til nå veldig fornøyd med kameraet. Eneste minus er ett VELDIG lite og ekkel kontrollhjul bakpå kameraet med påfølgende OK knapp. Det er rett og slett direkte smertefullt å bla i menyene med dette lille hjulet. :-/

Ellers er jeg fornøyd ja, er endelig i FF klubben jeg også ;) hehe

 

Legger ved en serie fra Antikvariatet i Trondheim tatt i dag.

8216849575_675c1f25c5.jpg

D600 & 55mm @ f/1.4, bokehliciousness by jonasbg, on Flickr

8217964038_c701c2c0b7.jpg

Nikon D6oo @ ISO1400 by jonasbg, on Flickr

8217964798_dbbf5d9e80.jpg

Hands by jonasbg, on Flickr

8218053362_a489a28423.jpg

Supertorsdag by jonasbg, on Flickr

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se opp!

 

Å løfte blikket kan jo være så mangt! Her er iallfall utsikten oppover langs noen trestammer i skogen, like bak huset!

Synes at en del tre har interessante former, slik som her. Og når en får et lett dryss med nysnø på toppen, så kan det jo gjøre det hele mer delikat!

post-251380-0-17687700-1353961181_thumb.jpg

Panasonic Lumix DMC-LX3

Brennvidde: 5.1 mm

Lukkertid: 1/40 s

Blender: f/2

ISO: 80

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...