Glenn Østerud Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Hei. Hvilket hovedkort skal man velge om dagen med tanke på å bygge en LAB server hjemme? Hovedkortet må minst støtte 64Gb minne, helst 8 minnespor. Det trenger ikke å ha støtte for 2 fysiske CPU. Men gjerne ha mulighet for å bruke Xeon CPU. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Sjå etter supermicro sine hovudkort, dei støtter både xeon og store mengder ram. Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 Jeg har kikket litt på supermicro, men tar jeg helt feil dersom jeg synes disse er noe dyre? Hadde håpet å komme noe under 2000,- for hovedkort. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Bestill frå USA og frakt det med Jetcarrier. Er mykje billegare enn Nextron, men er nok verre med garanti/service. Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Bestill frå USA og frakt det med Jetcarrier. Er mykje billegare enn Nextron, men er nok verre med garanti/service. Høres ut som en ide. Har du noen linker eller navn på sjapper som sender til Norge? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Nei, serversdirect.com har odt utvalg og greie priser. Ellers må du bare søke. Alle sender til din Jetcarrier adresse. Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Nekter å tro at du kommer til å spare mange kronene på å importere ett nytt SM kort sammenlignet med å handle fra Nextron. Det jeg ville gjort (og har gjort en masse ganger) er bare å spørre om du kan få kjøpe kortet av Nextron for den prisen det ville koste å hente det fra utlandet. Husk selvsagt å inkludere frakt, mva og fortolling så du kommer med ett forslag som er mulig å matche. Får selv en boks til ca. 60k fra dem på fredag Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Om du kan gjøre det, så ville eg og absolutt ha gjort det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå