PaladinNO Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Jeg har en problemstilling mht. RAM, og trenger litt informasjon fra en kyndig 3. person. I 2007 kjøpte jeg et sett med 2x1GB Corsair Dominator DDR2-RAM til 2595kr. på Euronics, Tynset - i 2010 ble det problemer med maskinen og jeg fikk tech-guruen til Euronics å teste maskinen, og han bekreftet den ene brikken til å være defekt og fikk datert papir på det med underskrift (hvor jeg så skulle spørre om reklamasjon var mulig). Dagen etter dro jeg tilbake til Euronics med brikken og lurte på om det var mulig å få ny brikke eller pengene tilbake for den ene brikken - siden jeg da ikke hadde kvitteringen hverken med meg eller visste hvor den var fikk jeg beskjed om at det ikke var noe å gjøre. Grunner langvarig sykdom at kroniske årsaker frem til noen måneder siden ble denne saken ikke prioritert av meg, men når jeg nå finner igjen kvitteringen tar jeg den med til Euronics, sammen med brikken og opprinnelig papir på at brikken er defekt...dem tar nå imot brikken og av en eller annen grunn tester den på nytt og sier jeg ikke har krav på noe som helst "pga ytre påvirkninger" - jeg sier at jeg såklart ikke har behandlet den ene brikken som en fungerende RAM-brikke, og som dermed har ligget uten beskyttelse i en skuff og andre steder, uten at det hjelper i det minste - jeg vil påstå at mine papirer og "påståelser" (da jeg ikke kan bevise noe utover det jeg har papir på) blir direkte ignorert. Jeg ber om at saken tas videre, noe som krevde at jeg leverte inn den andre, fungerende brikken i settet - da Corsair krever at jeg må levere inn et fullstendig produkt som f.eks. alle brikkene i et RAM-kit - og jeg fikk nylig en mail tilbake fra Euronics: Hei, Vi har fått godkjent RMA (retur for undersøkelse for reklamasjonskrav) hos Corsair. Dette betyr at minnebrikkene må sendes til Nederland, hvis det viser seg at minnebrikkene ikke går under reklamasjon må du betale frakt til Nederland (eventuelt også tilbake hvis du vil ha den som er i orden) og forundersøkelses gebyr. Corsair's entire liability and your exclusive remedy for any Corsair product that is not operating in accordance with its published technical specifications is at Corsair's discretion: 1) to repair or replace the product at Corsair’s expense , or 2) to refund the price paid less 10% of the purchase price for each year since the date of purchase. This warranty obligation is conditioned upon the hardware being returned to the original place of purchase, or another place as directed by Corsair, with the original sales receipt attached. You may be required to pay shipping and handling charges, as well as any applicable tariffs, duties, taxes, or other fees. Corsair may, at its discretion, provide new or equivalent-to-new refurbished parts in good working condition, or repair or replace the hardware returned to Corsair. http://www.corsair.c...pport/warranty/ Mvh Euronics Tynset As Jeg heller nå mot alternativ 2, uten at jeg vet hva noe her innebærer i kroner og øre (noe jeg har sendt forespørsel om tilbake). Så til dere som vet...hva bør jeg gjøre, og har jeg noe å hente i det hele tatt? Og rent objektivt, burde Euronics ha vært noe mer imøtekommende? Utsagn som at "handler man i butikk, så har man noen å klage til" og klisjeen om at "kunden har alltid rett" føler jeg nå er så fjernt fra min opplevelse som det går ann å få det. Geir K. M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå