L4r5 Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Fantastisk at det er politiet og matilsynet som får kjeften her, og ikke eieren som stakk av og heiv fra seg kjæledyret sitt. Her kan dere virkelig ikke kjefte på A uten å virkelig slakte B. Vet vi at den er etterlatt med vilje? For i så tilfelle er jeg enig, men jeg hadde ikke fått med meg om det var fastslått. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Vet vi at den er etterlatt med vilje? For i så tilfelle er jeg enig, men jeg hadde ikke fått med meg om det var fastslått. Da bussjåføren gjorde det klart at edderkoppen ikke skulle med på bussen, slapp mannen edderkoppen løs på perrongen og reiste videre med bussen uten det hårete kjæledyret. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Ah. Det sto ikke noe om det når jeg først leste saken. Da er saken litt anderledes. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Nei. tarantellaen er ikke ute etter å prøve seg på noen som er 10 000 ganger større enn en selv. Det er ikke snakk om hvilken direkte fare dyret faktisk har mot befolkningen, men om hvor høyt nivå frykt det gir. En stor hårete tarantella har nok mest sannsynlig høyere fryktnivå enn en liten og giftig edderkopp man så vidt kan få øye på. En veps gjør nok sikkert vel så vondt å bli bitt av som en tarantella, og er i mange tilfeller farligere pga noen er allergiske mot giften osv. Men når det kommer til fryktnivå så vil tarantellaen (av hva artikkelen sier) trone langt over noen veps. En politimann er jo også menneske, og kan nok føle høyere frykt for en tarantella (med mindre personen har noen erfaring med dem) enn veldig mye annet, og er der også der for å holde ro og orden. Frykten bunner ut i uvitenhet, fordommer, hva media har fòret oss med, og litt i utseendet til dyret. F. eks: Satt jeg i et kubisk rom, hvor det var en orm i det ene hjørnet, en tarantella i det andre, en veps i det tredje og en liten sverm av mygg og knott i den siste. Så hadde de fleste heeelt sikkert gått til mygg/knott hjørnet eller vepsehjørnet. Til tross for at de VET at myggen og knotten kommer til å påføre meg smerte, og kanskje også vepsen. Mens tarantellaen og ormen ikke ville gjort deg noe som helst. Hvor min grense går? Jeg er ikke helt sikker selv, i mange tilfeller. Jeg spiser kjøtt og ser ikke noe galt i det, men er imot pelsfarmer og testing av sminke på dyr, og i neste vending ser på det som en nødvendighet å teste medikamenter på dyr før vi går over på menneskeforsøk. Joda, dyr er en ting, der kan vi se noe til felles. Men om du kun fokuserer på de mindre tingene, så kan du kanskje gjøre et tankeforsøk om hvor langt ned i "kompleksitetsgraden" du er villig til å gå før du kunne tatt et liv uten å tenkt så mye over det, eller drept det bare fordi du føler et lite ubehag/frykt. For om du vet grensen din, så kan det kanskje gi deg meg forståelse for hva andre (med høyere grense) tenker om tarantellaen. Endret 1. november 2012 av Andrull Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Tuller du eller? Den eneste edderkoppen som tilsynelatende har ''jaget'' mennesker er cameledderkoppen, og det er på grunn av at den leter etter skygge. Det var hysteriske tilstander fordi folk er idioter. Tror de virkelig at en tarantella på bakkenivå vil villig gå mot en folkemasse? Eh .. det sa jeg da ikke. Det jeg sa var at folk var redde. Samme hvorfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå