Mariofrans Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Heisann! Har da kjøpt meg en campingvogn som hovedsaklig skal brukes til russetiden. Dette er en 1980 vogn som jeg fikk for 2000, og er da veteran. Problemet er da at det ikke følger med noe som helst av papirer. Den har ikke skilter, og på en eller annen måte må jeg få med vogna hjem. Vognen må omregistreres til ny eier og skilter må settes på for å kunne frakte den dit jeg vil. Hvordan får jeg omregistrert og satt på skilter uten noe som helst av papirer? Hva må gjøres? Takker på forhånd! - Mariofrans Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Start med å finne chassisnummeret. 1 Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Det første du må gjøre er som mobile999 sier, finn chassisnummeret. Så må du kontakte Statensvegvesen for å finne ut av hvem som står som registrert eier av vognen. Finner du ut av det så må du få ham til å skrive en salgsmelding på vognen. Om vognen skulle vise seg å ikke være norsk eller stjålet så har du ett problem. KJØP ALDRI BIL ELLER CAMPINGVOGN UTEN PAPIRER!!! Om registrert eier er død, så er det arvingene som må skrive salgsmelding. Dette kan være litt av ett styr. Om du ikke får tak i papirer så er vogna egentlig verdiløs. Du risikerer faktisk å måtte betale for å bli kvitt den. Siden det ikke er noen vrakpant eller motaks ordning på huggerier for campingvogner. Du kan selvfølgelig frakte vogna på biltralle til du får tak i papirer / skilt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå